خورموسی ؛ این نقطه دیدنی ایران آلوده ترین منطقه دنیا به جیوه است

به گزارش بلاگ پو، معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست می گوید میزان جیوه خورموسی در منطقه ماهشهر در جنوب خوزستان بالاتر از میانگین جهانی است و حتی ماهی ها و آبزیان این منطقه نیز به جیوه آلوده هستند.

خورموسی ؛ این نقطه دیدنی ایران آلوده ترین منطقه دنیا به جیوه است

خبرنگاران: احمدرضا لاهیجان زاده، معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست کشور روز یکشنبه 16 تیرماه در نشست مشترک با استادان فعال در حوزه محیط زیست دانشگاه شیراز با استناد به پژوهشی از دانشگاه شیراز، آلوده ترین منطقه به جیوه در جهان را خور موسی در منتهی علیه شمال غربی خلیج فارس اعلام نمود و گفت: برطرف این آلودگی امکان پذیر است و سازمان حفاظت از محیط زیست نیز از اهرم قانونی آن برخوردار است.

خور موسی شاخه مثلث شکلی است در انتهای شمال غربی خلیج فارس، که در شمال آن بندر امام خمینی، بندر ماهشهر و منطقه ویژه مالی پتروشیمی قرار گرفته است. بیشترین پراکنش ماهی حلوا سفید (زبیدی) در خلیج فارس، در منطقه خور موسی و جزیره قشم است و مردم بومی زیادی با صیادی از این محل ارتزاق می نمایند.

خور موسی با داشتن گونه های جانوری متفاوت از جمله دلفین های گوژپشت و پرندگان دریایی مانند فلامینگو ها، کفچه نوک ها، اگرت های ساحلی، سلیم های خرچنگ خوار، پرستوهای کاکلی، پرستوهای دریایی، پرستوهای پشت دودی، خرچنگ های کوچک، گلخورک ها و انواع ماهی ها جاذبه گردشگری خوبی برای دوستداران طبیعت است.

در خور موسی جزایر بکر تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست و مناظر ساحلی زیبایی وجود دارند.

شهرداری بندر ماهشهر در حال ایجاد بازارچه ساحلی و مکان تفریحی با حدود 90 آلاچیق و … است که در صورت تکمیل می تواند پذیرای گردشگران از سراسر کشور باشد.

هر ساله در ایام نوروز نیز کشتی تفریحی خور پیما در خور موسی قرار گرفته است که می تواند جاذبه گردشگری خوبی برای مسافران نوروزی باشد.

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: چمدان
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 10503

به "خورموسی ؛ این نقطه دیدنی ایران آلوده ترین منطقه دنیا به جیوه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خورموسی ؛ این نقطه دیدنی ایران آلوده ترین منطقه دنیا به جیوه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید