خونین ترین ماه برای غیرنظامیان افغان

به گزارش بلاگ پو، خبرگزاری خبرنگاران- سازمان عفو بین الملل اعلام کرد: همزمان با مذاکرات صلح میان افغان ها در قطر، خونین ترین ماه برای غیرنظامیان افغان رقم خورد.

خونین ترین ماه برای غیرنظامیان افغان

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، سازمان عفو بین الملل گفت: همزمان با مذاکرات صلح میان افغان ها در قطر، خونین ترین ماه برای غیرنظامیان افغان رقم خورد.

سازمان عفو بین الملل امروز در گزارشی گفت: از اول تا بیستم اکتبر صدوهشتاد غیرنظامی افغان براثر جنگ و انفجار در افغانستان کشته و سیصد و هفتاد وپنج غیرنظامی دیگر زخمی شدند که با توجه به این آمار، خونین ترین ماه در سال جاری برای غیرنظامیان افغان رقم خورد.

عمر وریچ معاون رئیس منطقه ای سازمان عفو بین الملل در جنوب آسیا گفته است که با ادامۀ مذاکرات صلح، غیرنظامیان در افغانستان همچنان قربانی خشونت ها می شوند.

همچنین وزارت کشور افغانستان گفت: در یک هفته گذشته پنجاه ویک غیرنظامی در حملات طالبان کشته و صد وسی و هفت غیرنظامی دیگر زخمی شده است.

طارق آرین سخنگوی وزارت کشور افغانستان امروز گفت: این تعداد کشته و زخمی از غیرنظامیان در یک هفته گذشته و در سیصد و پنجاه وشش تحرک تهاجمی طالبان ثبت شده است.

وی تعداد تلفات طالبان در ضد حملات نظامیان افغان در هفته گذشته را چهارصد وسه نفر گفت.

همزمان با آغاز مذاکرات صلح میان افغان ها در قطر، حملات طالبان در مناطق مختلف افغانستان تشدید شده است.

تا به امروز طالبان با درخواست های ملی و بین المللی برای آتش بس مخالفت کرده است.

11 کشته و زخمی بر اثر انفجار دو بمب در افغانستان

پلیس افغانستان تأیید کرد: دو انفجار متوالی بمب های دست ساز در استان غزنی در شرق این کشور، موجب کشته شدن 9 غیرنظامی و زخمی شدن دو مأمور پلیس شد.

احمد خان سیرت سخنگوی رئیس پلیس استان غزنی، گفت: انفجار نخست حدود ساعت 9 صبح به وقت محلی بر اثر برخورد یک دستگاه اتوبوس با یک بمب دست ساز در منطقه ای در حومه شهر غزنی، مرکز استان غزنی، رخ داد.

وی اضافه کرد: انفجار دوم چند دقیقه بعد روی داد و یک خودروِ پلیس در منطقه هدف قرار گرفت که بر اثر این حادثه، دو مأمور پلیس زخمی شدند.

این انفجار ها در یک جاده اصلی که کابل پایتخت افغانستان را به استان های جنوبی و غربی متصل می کند، روی داد.

به گفته این مقام پلیس افغانستان، سه زن نیز در میان کشته شدگان هستند و پلیس استان غزنی خبر کشته شدن آن ها را به اطلاع بستگانش می رساند.

جنگجویان در افغانستان با استفاده از بمب های دست ساز، اقدام به ساخت بمب های کنار جاده ای و مین های زمینی می کنند و نیرو های امنیتی را با آن ها هدف قرار می دهند. شهروندان غیر نظامی نیز با این سلاح های مرگبار، کشته یا زخمی می شوند.

انفجار بمب های دست ساز در سال گذشته میلادی، موجب کشته شدن دست کم 800 غیرنظامی و زخمی شدن بیش از 2330 نفر شد.

انفجار در مرکز آموزشی در غرب شهر کابل

بر اثر انفجار در مرکز آموزشی کوثر دانش در حوزه سیزدهم امنیتی در غرب شهر کابل تا به امروز شماری از دانش آموزان زخمی شده اند.

پلیس کابل نیز وقوع این انفجار را تایید کرده، اما جزئیات بیشتری در این باره اعلام نکرده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 36442

به "خونین ترین ماه برای غیرنظامیان افغان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خونین ترین ماه برای غیرنظامیان افغان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید