دارک سایدرز 3 رسما از زبان فارسی پشتیبانی می نماید

به گزارش بلاگ پو، چند روزی تا عرضه رسمی و جهانی دارک سایدرز 3 (Darksiders III) فاصله داریم، ولی مثل همیشه، نسخه های دیسکی بازی زودتر از عرضه در بازار مملکت ما پیدا می شوند. به لطف کسانی که نسخه های دیسکی دارک سایدرز 3 را خریده اند و هم چنین سایت ها و نشریاتی که نسخه هایی از این بازی را برای نقد دریافت نموده اند، متوجه شده ایم که بازی کاملا از زبان فارسی پشتیبانی می نماید.

دارک سایدرز 3 رسما از زبان فارسی پشتیبانی می نماید

شرکت هایی مثل سونی یا یوبی سافت سال هاست که رسما در منطقه خاورمیانه فعالیت می نمایند و در همین راستا، بسیاری از بازی های خود را در زبان های عربی و ترکی هم عرضه می نمایند؛ طوری که بدون شک اگر در مملکت خودمان برای پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان خود بازی خریده باشید، با انتخاب هایی برای زبان عربی برخورد نموده اید. با این حال، حتی ترجمه به زبان عربی هم موضوعی معمول در بازی های ویدیویی نیست، چه برسد به زبان فارسی.

از طرفی، تهیه نماینده بازی دارک سایدرز 3 یعنی شرکت THQ Nordic از کمپانی هایی است که در رویداد بین المللی Tehran Game Convention حضور داشته، در نتیجه به نظر می رسد این شرکت از نزدیک با مخاطب وسیع بازی های ویدیویی در ایران آشنا شده و تصمیم گرفته است تا دارک سایدرز 3 که یکی از بازی های بزرگ خود است را به زبان فارسی ترجمه کند.

بسیاری از بازی ها فقط زیرنویس را به زبان های مختلف ترجمه می نمایند، ولی ترجمه فارسی دارک سایدرز 3 فقط به زیرنویس محدود نشده و منوها کاملا فارسی هستند.

البته ترجمه چندان جالب نیست. برای مثال شخصیت اصلی بازی فیوری نام دارد و اسم او در ترجمه فارسی به خشونت برگردانده شده است. اینکه ترجمه اسم کار درستی نیست به کار، خود لغت Fury هم به معنای خشونت نیست.

ولی کاملا از این حرکت شرکت THQ Nordic استقبال می کنیم. هر چه باشد برای ترجمه بازی به فارسی هزینه شده است. فکر نمی کنیم اتفاقی این چنین در دیگر شرکت های بزرگ بازی سازی روی دهد؛ مگر اینکه این شرکت ها خودشان بخواهند رسما به توزیع بازی های خود در بازار ایران نیم نگاهی بیاندازند. البته در این راستا پیشرفت ها بسیار خوبی داشته ایم. پلتفرم فروش بازی هیولا با تعدادی شرکت بازی سازی بزرگ برای ترجمه و عرضه بازی های آن ها به فارسی و در ایران، وارد مذاکره شده و چند بازی هم در ایران عرضه شده اند، ولی دست هیولا به نسخه های پلی استیشن و ایکس باکس قد نمی دهد و این حرکت، باید از سوی خود شرکت سازنده انجام بگیرد.

نهایتا، اگر بازی چشم تان را گرفته بود و قصد داشتید دارک سایدرز 3 را تهیه کنید، در حال حاضر یک دلیل بیشتر برای خرید بازی دارید.

منبع: فروم ResetEra

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 3011

به "دارک سایدرز 3 رسما از زبان فارسی پشتیبانی می نماید" امتیاز دهید

1 کاربر به "دارک سایدرز 3 رسما از زبان فارسی پشتیبانی می نماید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دارک سایدرز 3 رسما از زبان فارسی پشتیبانی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید