داستان دوم نویسنده و خالق کتاب گروفالو، نگرانی دونالدسون از بچه ها در قرنطینه

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از ایندیپندنت، جولیا دونالدسون نویسنده و خالق داستان گروفالو در مصاحبه ای از شرایط بچه ها در قرنطینه هشدار داده و می گوید شیوع کرونا و قرنطینه بیشتر از همه روی بچه ها تاثیر منفی گذاشته و سلامت روانی آنها را به خطر انداخته است. داستان گروفالو که هفده سال پیش منتشر شد، هم اکنون یکی از آثار کلاسیک ادبیات مدرن بچه ها به تعداد می رود و در میان بچه ها بسیار محبوب است. طبق آخرین آمارها از این کتاب هر 11 ثانیه یک نسخه به فروش می رسد.

داستان دوم نویسنده و خالق کتاب گروفالو، نگرانی دونالدسون از بچه ها در قرنطینه

این کتاب داستان موش کوچولویی است که در جنگل به ترتیب با روباه، جغد و مار رو به رو می شود و برای ترساندن آن ها ادعا می نماید با موجودی به نام گروفالو قرار دیدار دارد و وقتی از ظاهر ترسناک و غذاهای مورد علاقه گرفالو صحبت می نماید، هرسه فرار می نمایند؛ اما موجود بعدی که موش با او رو به رو می شود، یک گروفالوست و غذای مورد علاقه اش هم موش است! حالا موش کوچولو باید چه کار کند؟ موش کوچولوی زیرک با سر هم کردن قصه ای دیگر گروفالو را هم فراری می دهد و صحیح و سالم به خانه برمی شود.

گروفالو به صد زبان زنده دنیا ترجمه شده و حالا قرار است کتاب دوم دونالدسون چند روز دیگر از سوی انتشارات مک میلان روانه بازار کتاب شود. کرم ابریشم خرس پشمی اسم داستان بعدی دونالدسون است که انتظار می رود به سرعت در سراسر دنیا با فروش بالایی روبرو شود. دونالدسون که حالا 72 سال سن دارد، در گفت وگویی مجازی از شرایط بچه ها نگران است و می گوید دولت ها باید برای تفریح این قشر فکری اساسی نمایند.

وی گفت: بسیاری از بچه ها در قرنطینه از افسردگی رنج می برند و در چنین شرایط غیرقابل پیش بینی باید بیشترین کار را برای آنها انجام داد. من تنها می توانم برای بچه ها داستان مصور بنویسم؛ ولی آنها باید به داستان های بیشتری دسترسی داشته باشند.

جولیا دونالدسون نویسنده و نمایشنامه نویس و بازیگر انگلیسی است. او از کودکی به نوشتن و خلق شخصیت های خیالی علاقه داشت و در رشته تئاتر و زبان فرانسوی تحصیل نموده است. او به خاطر داستان های آهنگینی که برای بچه ها می نویسد، معروفیت دارد؛ به ویژه آثاری که اکسل شفلر تصویرگری آن ها را انجام داده است. او از سال 2011 تا سال 2013 مقام افتخاری ادبیات بچه ها انگلستان را برعهده داشت و برای علاقمندکردن بچه ها به خواندن آن را تشویق به اجرای نمایش و بلندخوانی کتاب می کرد. اکسل شفلر تصویرگر گروفالو تصویرگر و انیماتور آلمانی مقیم انگلستان است که تصویرگری کتاب گروفالو سبب معروفیت او شد.

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 51366

به "داستان دوم نویسنده و خالق کتاب گروفالو، نگرانی دونالدسون از بچه ها در قرنطینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان دوم نویسنده و خالق کتاب گروفالو، نگرانی دونالدسون از بچه ها در قرنطینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید