دانشجویی بروندیایی دانشگاه تبریز: ایران را به دلیل امنیت بالایش برای تحصیل انتخاب کردم

به گزارش بلاگ پو، دانشجوی خارجی دانشگاه تبریز گفت: به نظر من ایران کشور با امنیت بالایی است، در صورتی که در بعضی از کشور ها این امنیت و جود ندارد و یکی از دلایل انتخاب من برای تحصیل در ایران، این موضوع بوده است.

دانشجویی بروندیایی دانشگاه تبریز: ایران را به دلیل امنیت بالایش برای تحصیل انتخاب کردم

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، صونیا مونه زرو، دختری است که از کشور بروندی، قاره افریقا برای ادامه تحصیل به ایران آمده است. او در رشته مهندسی کامپیوتر برق مقطع کارشناسی دانشگاه تبریز مشغول به تحصیل است و همین مسئله موجب شد تا با وی درباره تحصیل در ایران و مسائل مختلف گفتگو کنیم.

صونیا مونه زرو با اشاره به انتخاب ایران برای ادامه تحصیل شرح داد: در کشورما وقتی که مقطع دبیرستان را به اتمام می رسانیم با برگزاری کنکور کسانی که رتبه بالاتری بیاورند، می توانند برای ادامه تحصیل در خارج از کشور اقدام کنند که من خوشبختانه توانستم قبول شوم و در کشور ایران مشغول به تحصیل شوم.

دانشجوی خارجی دانشگاه تبریز عنوان کرد: کسانی که بخواهند بورسیه شوند باید امتیاز بالای 70 درصد را بیاورند؛ که امتیاز من 79.9 بود.

وی در ادامه با اشاره به زندگی در خوابگاه های دانشجویی ایران گفت: از کشور ما دو دختر در دانشگاه تبریز مشغول به تحصیل هستند، که یک سویت در اختیار ما قرار گرفته است. البته یکی از پسران کشور بروندی نیز در دانشگاه تبریز تحصیل می کند.

مونه زرو بیان می کند: تحصیل در خارج از کشور سختی های خود را دارد. ما از خانواده خود دور هستیم و این مرا ناراحت می کند. من حدود دو سال و نیم است که در ایران مشغول به تحصیل هستم و در این مدت به کشور خود سفر نکرده ام.

دانشجوی خارجی دانشگاه تبریز با اشاره به مناطق دیدنی ایران گفت: تا کنون شهر های تبریز، تهران، و اصفهان را دیده ام به نظر من تهران شهر خیلی شلوغی است. من با فرهنگ ایرانی آشنایی کمی پیدا کردم و در اینجا دوستان ایرانی هم دارم.

وی در ادامه با اشاره به ادامه تحصیل در ایران بیان می کند: زمانی که درسم تمام شد باید به کشور خود برگردم و دوست دارم در کشورم ادامه تحصیل بدهم، چون دوری از خانواده برایم سخت است.

صونیا مونه زرو با اشاره امنیت کشور ایران گفت: به نظر من ایران کشوری با امنیت بالا است در صورتی که در بعضی از کشور ها این امنیت وجود ندارد و یکی از دلایل انتخاب من برای تحصیل در ایران هم این بوده است.

دانشجوی خارجی دانشگاه تبریز درباره یکی از خاطرات دانشجویی خود بیان می کند: برای کسانی که زبان فارسی را خوب بلد نیستند درس خواندن کمی سخت است. یک استاد داشتیم که کتابی که تدریس می کرد را برای اینکه ما بتوانیم بهتر یاد بگیرم، یک نسخه فرانسوی انرا هم برای ما تهیه کرد و ما، چون آشنایی بیشتری به زبان فرانسه داشتیم بهتر می توانستیم آن درس را یاد بگیریم. کاش استاد های دیگر هم چنین کاری برای دانشجویان خارجی انجام می دادند.

namasho.com

نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.
منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 22740

به "دانشجویی بروندیایی دانشگاه تبریز: ایران را به دلیل امنیت بالایش برای تحصیل انتخاب کردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشجویی بروندیایی دانشگاه تبریز: ایران را به دلیل امنیت بالایش برای تحصیل انتخاب کردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید