دانشگاه نمی تواند صرفا با کلاس آموزشی به دانشگاه کارآفرین تبدیل گردد

به گزارش بلاگ پو، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت : ایجاد تحول نیازمند بستر و ساختار است؛ چراکه دانشگاه را نمی توان صرفا با کلاس های آموزشی به دانشگاه کارآفرین و حل مسئله تبدیل کرد.

دانشگاه نمی تواند صرفا با کلاس آموزشی به دانشگاه کارآفرین تبدیل گردد

محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران با بیان اینکه دانشگاه نمی تواند صرفا با کلاس های آموزشی به دانشگاه کارآفرین و حل مسأله تبدیل گردد، گفت: یکی از کارنمودهای مهم و اساسی دانشگاه ها تغییر رویکرد و ریل گذاری آنها در راستا کارآفرینی دانشجویان و حل مسائل اساسی جامعه است که این کار صرفا با کلاس های آموزشی ممکن نیست؛ چراکه باید با نگاه و ساختارهای جدید مفهوم دانشگاه را تغییر دهیم.

کیفی سازی ساختمان های آموزشی دانشگاه آزاد

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد برای تغییر رویکرد حل مسأله و مسائل کشور و تبدیل شدن به یک فضای آموزشی مهارت افزا و کارآفرین گام های مهمی را برداشته است به طوری که ساختمان های آموزشی این دانشگاه در سراسر کشور با کیفی سازی فضاهایی را برای حوزه تجارت، صنعت و فناوری اختصاص داده است.

نقش آفرینی دانشگاه در توسعه منطقه ای

طهرانچی توضیح داد: دانشگاه آزاد می خواهد در توسعه منطقه ای در کشور به عنوان یک بازیگر و کنشگر اصلی با نگاه دانشگاه کارآفرین و حل مسئله نقش آفرینی کند که برای این کار فضاهای بسیار مناسبی را در تهران، مراکز استان ها و شهرستان ها اختصاص داده ایم.

مراکز شتابدهنده توسط جوانان ایرانی راه اندازی می گردد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه با ایجاد مراکز شتاب دهنده که ترکیبی از مجموعه فناور و دانشگاه آزاد است می خواهد این مراکز را توسط جوانان ایرانی راه اندازی نموده و به توسعه منطقه بپردازد؛ چراکه مقوله توسعه در ایران یک توسعه همه جانبه است که در این رابطه باید بگویم عدالت در توسعه یکی از بحث های بسیار جدی دانشگاه آزاد است که آن را دنبال می نماید.

ایجاد مراکزنوآوری متناسب با پارک های علم و فناوری

وی افزود: ایجاد مراکز شتاب دهنده و نوآوری توسط این دانشگاه متناسب با پارک های علم و فناوری ادامه پیدا می نماید؛ چراکه ما می خواهیم نخستین دانشگاه نوآور در ایران را شکل دهیم و سپس آن را در همه نقاط کشور تکثیر کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 21 تیر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 26418

به "دانشگاه نمی تواند صرفا با کلاس آموزشی به دانشگاه کارآفرین تبدیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه نمی تواند صرفا با کلاس آموزشی به دانشگاه کارآفرین تبدیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید