داورزنی: افق اهداف فدراسیون حضور بانوان والیبال ایران در گرند پریکس است

به گزارش بلاگ پو، سرپرست فدراسیون والیبال گفت: افق اهداف فدراسیون والیبال، حضور تیم ملی بانوان در مسابقات گرند پریکس است ، که این مسابقات بالاترین سطح مسابقات جهانی بانوان است و هر ساله در جهان برگزار می شود.

داورزنی: افق اهداف فدراسیون حضور بانوان والیبال ایران در گرند پریکس است

به گزارش خبرنگاران، محمدرضا داورزنی در آستانه اعزام تیم ملی والیبال بانوان به رقابت های قهرمانی زنان آسیا با اعضای کادر فنی و بازیکنان این تیم نشست صمیمانه ای داشت.

وی در ابتدای این نشست به کادر فنی و بازیکنان تیم ملی والیبال بانوان خسته نباشید، گفت و اضافه نمود: در حوزه والیبال بانوان کارهای زیادی اجرا شده و کارهای زیادی باید انجام شود. حضور بانوان در عرصه آسیایی و جهانی سختی های خود را دارد که شاید چند برابر پسران باشد، اما تلاش فدراسیون ایجاد موازنه بین مردان و زنان این رشته ورزشی است.

سرپرست فدراسیون والیبال شرح داد: نگاه به ورزش والیبال بانوان به شکل حاشیه ای و برای اقناع افکار عمومی نیست بلکه اعتقاد داریم که والیبال زنان ایران می تواند مانند مردان در میادین مختلف پیروز عمل کند.

دکتر داورزنی با بیان اینکه والیبال بانوان ایران برای پیروزیت در قاره آسیا باید ابتدا مقابل کشورهای شرق این قاره مانند چین، ژاپن، کره جنوبی، چین تایپه و تایلند نمایش خوبی داشته باشد، گفت: مهمترین نکته پیروزیت آنان آغاز والیبال از سنین 8 سالگی است. بازیکنان ایران هیچ چیزی کمتر از کشورهای شرق آسیا ندارند و اگر مانند آنان استعدادیابی را از سنین کمتر آغاز کنیم، پیروز می شویم ، در چند سال اخیر این کار آغاز شده است. قبلا در ایران از سنین 14 سال استعدادی یابی آغاز می شد که در حال حاضر این مهم کمتر شده است.

سرپرست فدراسیون والیبال با تاکید بر اینکه در چند سال اخیر رفته رفته والیبال بانوان ایران شرایط فیزیکی و فنی خوبی کسب کرده اند، گفت: با استعدادیابی های جدید این فرایند نیز بهتر می شود و جوانگرایی اجرا شده در والیبال بانوان شرایط تیم های ایران را بهتر خواهد کرد.

وی به کمپ اختصاصی تیم های ملی والیبال بانوان ایران اشاره کرد و گفت: والیبال بانوان تنها رشته ورزشی ایران است که اینگونه امکاناتی دارد و در هیچ رشته دیگر اینگونه تجهیزات و امکانات برای ملی پوشان وجود ندارد. کف سازی استاندارد کمپ ملی آسیب دیدگی ها را به حداقل می رساند و این نکته بسیار مهمی است. در شرایط فعلی کشور فشارهای زیادی از سوی باشگاه ها و حتی تیم های مردان برای استفاده از کمپ تیم های ملی زنان در اوقات نداشتن اردو روی فدراسیون است ، اما تا کنون زیر بار این موضوع نرفتیم.

داورزنی با بیان اینکه فرایند رو به رشد والیبال بانوان ایران به دلیل ایجاد حاشیه به دفعات با توقف و کندی روبرو شده است، گفت: یکی از مهمترین دلایل این موضوع مسائل فضای مجازی است، که آسیب های جدی به بازیکنان وارد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه به حریم خصوصی افراد کاری نداریم، گفت: اما اگر حریم خصوصی افراد به تیم ملی آسیب بزند، دیگر حریم خصوصی محسوب نمی شود و بازیکنان و اعضای کادر فنی باید به این موضوع دقت بیشتری داشته باشند. ملی پوشان مرد و زن ایران مسئولیت مهمی بر عهده دارند که باید به آن دقت کنند. از سوی دیگر تلاش دولت و وزارت ورزش و جوانان نیز ایجاد شرایط مناسب برای ورزش دختران و پسران است.

سرپرست فدراسیون والیبال با تاکید بر اینکه در سال های اخیر هر کاری برای بانوان نیاز بوده انجام داده ایم و هیچ فرقی بین مردان و زنان قائل نیستیم، گفت: تیم های ملی والیبال بانوان در چهار رده سنی فعالیت می کنند و علاوه بر حضور در مسابقات مختلف، اردوهای برون مرزی نیز برای آنان داشته ایم که در هیچ رشته دیگری این همه سرمایه گذاری وجود ندارد.

وی به تلاش فدراسیون والیبال برای حضور تیم ملی بانوان در رقابت های گرند پریکس اشاره کرد و گفت: اعتقاد داریم که بانوان ایران توانایی لازم برای بازی در بالاترین سطح جهانی این رشته ورزشی را دارند و افق اهداف فدراسیون والیبال در حوزه بانوان حضور والیبال ایران در این سطح از مسابقات بین المللی است. بنابر این بانوان باید خود نیز در این زمینه همکاری کنند تا به اهداف مورد نظر دست یابیم. روزی که حرف از حضور در لیگ جهانی زدیم برای برخی ها کاملا ناباورانه بود، ولی این مهم محقق شد؛ در حوزه بانوان هم بر این باوریم که ما میتوانیم ، اگر بخواهیم.

داورزنی به رقابت های انتخابی زنان جهان در قاره آسیا و قهرمانی زنان آسیا اشاره کرد و گفت: والیبالیست های ایران می توانند در این رقابت ها حضور شایسته ای داشته باشند. زیرا هیچ مانعی برای پیشرفت والیبال زنان ایران وجود ندارد.

وی در سرانجام تاکید کرد: بانوان والیبالیست با پوشش اسلامی افتخاری برای ایران و اسلام هستند و به بهترین شکل ممکن ارزش های اسلامی را به جهان معرفی می کنند.

abanhome.com: بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 16160

به "داورزنی: افق اهداف فدراسیون حضور بانوان والیبال ایران در گرند پریکس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داورزنی: افق اهداف فدراسیون حضور بانوان والیبال ایران در گرند پریکس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید