درآمد خانوار ها با هزینه ها تناسب ندارد

به گزارش بلاگ پو، رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس گفت: امروز درآمد خانوار ها با هزینه های آن ها تناسب ندارد و دولت باید محل مناسبی را برای افزایش حقوق در سال آینده پیش بینی کند.

درآمد خانوار ها با هزینه ها تناسب ندارد

به گزارش خانه ملت، سید شمس الدین حسینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به بحث افزایش حقوق ها در سال 1401 گفت: دولت باید با توجه به کسری بودجه محل مناسبی را برای افزایش حقوق در سال آینده پیش بینی کند.

وی ضمن تاکید براینکه کسری بودجه به خودی خود بد نیست بلکه دلیل و شیوه تامین کسری اهمیت دارد، اضافه کرد: یک خانواده نیز می تواند به دلیل داشتن درآمدی کمتر از هزینه ناشی از سرمایه گذاری و خرید مسکن کسری بودجه داشته باشد.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی شرح داد: تملک دارایی های سرمایه ای دولت نقش همان سرمایه گذاری بر روی مسکن را دارد و ارزش این دارایی در طول سالیان آینده افزایش پیدا خواهد کرد و در این میان امکان استقراض هم وجود دارد که ایرادی ندارد.

حسینی اظهار کرد: براین اساس دلیل کسری بودجه مهم است، نقدها به کسری بودجه در شرایط کنونی مالی کشور به دلیل آن است که این کسری ناشی از فزونی هزینه هاست یعنی برای تامین مایحتاج روزانه نیاز به فروش دارایی داریم و این کسری بودجه ناشی از عدم مدیریت منابع و مصارف است.

نماینده مردم رامسر و تنکابن در مجلس با بیان اینکه بحث بعدی شیوه تامین کسری بودجه است، گفت: دولت باید در شیوه تامین کسری بودجه اهتمام لازم را داشته باشد به نحوی که منجر به افزایش پایه پولی، نقدینگی و تورم نشود.

در اقتصاد دلیل کسری بودجه و شیوه تامین مالی بسیار حائز اهمیت است. هر زمان از اصلاحیه بودجه سخن به میان می آید یعنی اگر سقف منابع تحقق پیدا نمی کند و بخشی از مصارف نیز اجتناب ناپذیر است باید اصلاحاتی در پایه های درآمدی ایجاد شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: امروز باید پذیرفت درآمد خانوارهادر بسیاری از حوزه ها با هزینه های آن ها تناسب ندارد و اصل این کسری خانوار ها پذیرفتنی نیست، نکته مهم در این میان شیوه تأمین کسری است و دولت باید محل مناسبی را برای افزایش حقوق در سال آینده پیش بینی کند.

منبع: فرارو
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 57192

به "درآمد خانوار ها با هزینه ها تناسب ندارد" امتیاز دهید

1 کاربر به "درآمد خانوار ها با هزینه ها تناسب ندارد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درآمد خانوار ها با هزینه ها تناسب ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید