درخشش هنرمندان شیرازی در جشنواره بین المللی هنر عمان

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران: مدیر عامل انجمن هنرهای تجسمی و سنتی فارس گفت: 6 هنرمند شیرازی در جشنواره بین المللی 2014 هنر عمان که در شهر مسقط برگزار شده بود، خوش درخشیدند.

درخشش هنرمندان شیرازی در جشنواره بین المللی هنر عمان

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

محمدهادی ستایش در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در شیراز با اشاره به موفقیت 6 هنرمند شیرازی در جشنواره بین المللی 2014 هنر عمان، اظهار کرد: در این جشنواره هنرهای بومی و فولکلور مورد توجه هنرمندان بود و هنرمندان شیرازی در رشته های نگارگری، نقاشی، خط، خاتم و طراحی فرش در کنار هنرمندانی از تمام کشورهای دنیا شرکت نموده بودند.

ستایش درباره تأثیر این جشنواره ها در ارتقا و رشد هنر اضافه کرد: در این جشنواره ها هنرمندان کشورهای مختلف با هنر دیگر کشورها آشنا می شوند و این مهم علاوه بر اینکه سبب ارتباط فرهنگی و هنری بیش تر کشورها با هم می گردد، به لحاظ اقتصاد هنر نیز به نفع هنرمندان است.

مدیر عامل انجمن هنرهای تجسمی فارس با بیان اینکه این سفر با هزینه شخصی هنرمندان و به دعوت یونسکو انجام شده است، توضیح داد: حمایت بیش تر مسئولان در چنین برنامه هایی سبب دلگرمی بیش تر هنرمندان و شناخته شدن هنر اصیل ایرانی در دنیا می گردد.

وی گفت: مهم ترین حمایت مسئولان از هنرمندان، شناسایی و اطلاع رسانی از چنین جشنواره هایی است و با حمایت از فعالیت های کارشناسی شده هنرمندان می توان چنین موقعیت هایی را در ایران نیز ایجاد کرد.

ستایش گفت: این انجمن برای گسترش هنر کوشش دارد برنامه های هنری مختلف ایجاد کند که از نمونه های آن می توان به سفر هنرمندان مالزیایی در 2 ماه آینده به شیراز نام برد.

وی از برگزاری مراسم نکوداشت سعید غلامی پیشکسوت نقاشی شیراز اطلاع داد و گفت: این مراسم با حضور مسئولان اداره ارشاد و دانشگاه هنر شیراز در دانشگاه هنر شیراز عصر 14 اسفند برگزار می گردد.

ستایش اضافه کرد: روز 16 اسفند نیز نمایشگاه جمعی نستعلیق و شکسته نستعلیق با حضور استاد امیرخانی و استاد ملک زاده با نقد و نظر تخصصی درباره خوشنویسی در نگارخانه وصال شیراز برگزار می گردد.

ب

منبع: تسنیم
انتشار: 14 شهریور 1398 بروزرسانی: 13 شهریور 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 9980

به "درخشش هنرمندان شیرازی در جشنواره بین المللی هنر عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخشش هنرمندان شیرازی در جشنواره بین المللی هنر عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید