درمان تیرگی زیر بغل و سفید شدن آن با روش های خانگی و طب سنتیاطلاع از آخرین مطالب مجذوب کننده و پرطرفدار

به گزارش بلاگ پو، ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد، از تیرگی زیر بغل خود خجالت بکشید و این مساله باعث گردد از پوشیدن تاپ های بدون آستین، مایو و شرکت در ورزش های جمعی خودداری کنید. برای درمان تیرگی زیر بغل و روشن شدن پوست آن روش های خانگی ساده بسیار زیادی وجود دارد. بسیاری از این روش ها مبتنی بر طب سنتی هستند. درمان تیرگی پوست زیر بغل آسان نیست و این خود بر مشکل می افزاید. اما نگران نباشید. در این مقاله از مجله خبرنگاران نگاهی به بعضی از روش های خانگی درمان تیرگی زیر بغل و سفید شدن آن به روش های خانگی و سنتی می اندازیم. با ما در سرویس سلامت همراه باشید.

درمان تیرگی زیر بغل و سفید شدن آن با روش های خانگی و طب سنتیاطلاع از آخرین مطالب مجذوب کننده و پرطرفدار

عوامل تاثیرگذار در تیرگی پوست زیر بغل

لکه های پوستی تیره رنگ در قسمت های مختلف بدن به ویژه زیر بغل می تواند منجر به عدم اعتماد بنفس در افراد گردد. اما جای نگرانی نیست. برای اینکه بیشتر این تیرگی ها قابل درمان و برطرف شدن هستند. اما به راستی چه عواملی باعث تیرگی زیر بغل می شوند؟ دلایل مختلفی برای تیرگی پوست زیر بغل وجود دارد. یکی از این دلایل مصرف دئودرانت ها و ضد تعریق ها است. این مواد دارای مواد شیمیایی هستند که باعث تیرگی پوست می شوند. اصلاح زیر بغل و سوزش و سایش یکی دیگر از این عوامل است. تجمع سلول های مرده پوستی، استفاده از لباس های تنگ، عفونت های باکتریایی و بیماری آدیسون از دیگر عوامل مهم تیرگی زیربغل هستند.

درمان تیرگی زیر بغل و سفید شدن آن

راه های زیادی برای درمان تیرگی و روشن شدن پوست زیر بغل وجود دارد. اولین توصیه تغییر برند مام و مواد ضد تعریق است. حتی بهتر است به جای تغییر برند، از مواد طبیعی بهره ببرید. موادی مانند جوش شیرین یا سرکه سیب بسیار گزینه های خوب و مناسبی هستند. استفاده از این مواد باعث می گردد حتی به طور کلی دئودورانت را کنار بگذارید. سعی کنید تا جایی که می توانید از شیو کردن زیر بغل جلوگیری کنید. بعضی از افراد استفاده از روش هایی چون موم و یا لیزر را برای از بین بردن موهای زائد زیر بغل انتخاب می نماید. این ها گزینه بهتری هستند. در صورت استفاده از تیغ و شیو کردن، بهتر است برای روشن شدن پوست زیر بغل هفته ای دو تا سه بار از اسکراب یا لایه بردار صورت بهره ببرید. سعی کنید لباس های گشاد بپوشید و سیگار نکشید.

بیشتر بخوانید: قوی ترین ماسک های آبرسان، روشن نماینده فوری و جوانسازی پوست در روزهای سرد

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره لیزر موهای زائد بدن و صورت؛ عوارض، فواید و هزینه لیزر

اطلاع از آخرین مطالب مجذوب نماینده و پرطرفدار

روش درمان خانگی تیرگی زیر بغل با طب سنتی

بسیاری از افراد از روش های طبیعی برای روشن کردن پوست زیر بغل استفاده می نمایند. در طب سنتی درمان های متفاوتی پیشنهاد می گردد. یکی از این درمان ها استفاده از سیب زمینی است. یک سیب زمینی را رنده نموده و آب آن را بگیرید. آن را به زیر بغل خود بمالید. بعد از 10 دقیقه زیر بغل خود را با آب خنک بشویید. برش های ضخیم خیار را به منطقه ها تیره پوست زیر بغل بمالید و بعد از 10 دقیقه زیر بغل را بشویید. برای درمان تیرگی زیر بغل و حتی روشن شدن پوست آن، لیمو و پوست پرتقال نیز توصیه می گردد.

شما می توانید برش های ضخیم لیمو را روی زیر بغل خود بمالید و بعد از 10 دقیقه شست و شو دهید. ترکیب پرتغال، شیر و گلاب یک ترکیب معجزه آسا است. کافی است یک قاشق غذاخوری شیر و به همین مقدار گلاب و مقداری پوست پرتقال را با هم مخلوط کنید و یک خمیر غلیظ آماده کنید. خمیر آماده شده را بر روی زیر بغل خود مالش دهید و بعد از 15 دقیقه بشویید. با تکرار این کار به مدت 2 تا 3 بار در هفته پوست زیر بغل شما روشن و بسیار شفاف خواهد شد. زردچوبه یک پیشنهاد مجذوب نماینده دیگر است. کمی زردچوبه را با دو قاشق غذاخوری آب لیموی تازه مخلوط کنید و خمیر آماده شده را به زیر بغل بمالید. پس از 30 دقیقه آن را شستشو دهید.

تاثیر روغن های گیاهی در درمان تیرگی زیربغل

علاوه بر این مواد در طب سنتی برای برطرف تیرگی پوست زیر بغل و روشن شدن آن روغن های گیاهی متنوعی پیشنهاد می گردد. روغن نارگیل یکی از این روغن های گیاهی است. روزی 2 تا 3 بار کمی روغن نارگیل را به محل تیرگی در زیر بغل بمالید و بعد از ده دقیقه بشویید. این کار به درمان تیرگی پوست زیر بغل بسیار یاری می نماید. روغن درخت چای نیز یکی دیگر از روش های درمانی پیشنهادی است. با این حال مراقب باشید از مقدار بسیار کمی از این روغن بهره ببرید.چرا که روغن درخت چای پوست را خیلی سریع خشک می نماید.

بیشتر بخوانید: 29 خواص و فواید درمانی عجیب روغن نارگیل برای سلامت بدن

بیشتر بخوانید:

منبع:

نوشته های مرتبط

7 درمان خانگی خشکی پوست دست و پا و صورت بدون احتیاج به کرم های شیمیایی

6 مورد از خواص عجیب آلوئه ورا و ماسک آلوئه وار برای پوست و درمان لک و لاغری

7 روش درمان طبیعی و سریع شوره سنگین سر در طب سنتی

12 ماسک خانگی درمان قطعی لکه های قهوه ای پوست صورت و گردن

منبع: افق کوروش
انتشار: 5 آذر 1400 بروزرسانی: 5 آذر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 57261

به "درمان تیرگی زیر بغل و سفید شدن آن با روش های خانگی و طب سنتیاطلاع از آخرین مطالب مجذوب کننده و پرطرفدار" امتیاز دهید

1 کاربر به "درمان تیرگی زیر بغل و سفید شدن آن با روش های خانگی و طب سنتیاطلاع از آخرین مطالب مجذوب کننده و پرطرفدار" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان تیرگی زیر بغل و سفید شدن آن با روش های خانگی و طب سنتیاطلاع از آخرین مطالب مجذوب کننده و پرطرفدار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید