دستورالعمل نصب کاشی حرفه ای

به گزارش بلاگ پو، نصب کاشی با رووتایل دو برابر سریع تر است. این سیستم شناور کف، کاشی چینی است که با تکنولوژی کلیک فیت همراه شده است.

دستورالعمل نصب کاشی حرفه ای

اگر می خواهید از یک متخصص یاری بگیرید می تونید در قدم اول می توانید قیمت نصب کاشی و سرامیک را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال کاشی کار در تهران باشید می توانید درخواست نصب کاشی و سرامیک ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر دریافت همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

برای دستورالعمل گام به گام ما، مطالب زیر را بخوانید.

مواد لازم:

  • کیت نصب کلیک فیت
  • روکش زیرین رپید پرپ
  • رپید گروت
  • متر
  • مداد و تراز
  • چکش چوبی
  • چسب نواری
  • دوغاب
  • ماله لبه دار (دلخواه)
  • اسفنج میکروفیبر
  • سطل پنج گالنی
  • چوب اندازه گیری کاشی و لوازم برش دادن یا اره برقی برای برش دادن گوشه ها
  • چسب ساخت و ساز
  • گچ سیلیکونی
  • وسیله تزریق کننده گچ

آماده سازی

قسمت زیرین کف

قسمت زیرین کف را از هر گونه آلودگی تمیز کنید و اطمینان حاصل کنید که این قسمت یک دست و خشک می باشد.

قسمت زیرین کف باید حداکثر 16/3 اینچ در 10 فوت ارتفاع داشته باشد. اگر اینگونه نبود، با استفاده از روش های مختلف مانند ترکیب سیمان پورتلند، سطح را یک دست کنید.

برای بخش های بتنی میزان رطوبت باید زیر 80% رطوبت نسبی باشد.

در صورت چوبی بودن قسمت زیرین کف ، باید از لحاظ ساختاری صاف و بدون انحراف باشد. قبل از نصب قسمت های لق آن را تعمیر کنید. قسمت های بلند را سمباده کنید و قسمت های خالی را با استفاده از ترکیب های مختلف پر کنید.

با قرار دادن کاشی روبروی چارچوب درب تمیز بودن آن را آنالیز کنید. ارتفاع را علامت بزنید و در صورت احتیاج تا اندازه چارچوب در کاشی را برش بزنید.

لایه زیرین

لایه ای زیرین برای تمام دیوار ها اعمال کنید، تا همه جا یکسان گردد.

اجازه دهید صفحات زیرین به یکدیگر متصل باشند. آن ها را روی هم قرار ندهید.

برای محکم کردن صفحات روی اتصالاتشان از چسب نواری بهره ببرید.

لایه بندی رووتایل

آن ها را کنار هم قرار دهید

قبل از نصب رووتایل های خود را جداگانه آنالیز کنید، تا مسئله ای نداشته باشند.

عرض اتاق را اندازه بگیرید و با عرض کاشی تقسیمش کنید. اگر 3 اینچ یا کمتر اضافه باقی ماند، عرض ردیف اول را برش دهید تا ردیف آخر بیشتر از 3 اینچ فضا داشته باشد.

از گوشه شروع نموده و از چپ به راست حرکت کنید.

از دو زبانه دیوار شروع کنید تا دو طرف آن روبروی هم قرار گیرند.

برای ایجاد شکاف های 4/1 اینچی بین کاشی ها، از گیره جدا کننده بهره ببرید. باید در کل محیط از گیره جدا کننده بهره ببرید تا فاصله ایجاد شده یکسان (4/1 اینچ) باشد.

اولین کاشی را در امتداد گوشه دیوار و کنار آن قرار دهید. قطعه مجاور را در قسمت کوتاه قرار داده و زبانه کاشی دوم را در شیار کاشی اول بچرخانید. با تکرار این روش ردیف اول را کاملا نصب کنید. در صورت احتیاج، با استفاده از چکش پلاستیکی ضربه آرامی بر روی آنها بزنید . دقت داشته باشید که تمام قطعات روی لبه شیار یا ردیف بعد قرار داشته باشند.

ردیف دوم را با برش یک قطعه در نیم یا 33% یا 66% طول اولیه شروع کنید، تا الگویی متناوب داشته باشید. زبانه را در ردیف اول و در قسمت بلند شیار قرار دهید. کاشی را به پایین فشار دهید و دقت داشته باشید که کاشی ها به درستی کنار هم قرار گیرند. کاشی بعدی را به قبلی نزدیک کنید و آن را در قسمت بلند قرار داده و به پایین فشار دهید.

در صورت احتیاج، با پا یا زانو روی کاشی را فشار دهید تا دو کاشی در یک سطح قرار گیرند. دقت کنید که لبه بلوک مورد نظر روی لبه کاشی قرار گرفته باشد و تا به تنظیمات کاغذ لطمه نزند. برای کاشی های باقی مانده در ردیف دوم نیز همین کار را انجام دهید. نکته: برای یاری به هم تراز بودن لبه ها، دو قطعه را با یک قطعه کامل در ردیف بعدی متصل کنید. پس از نصب قطعه کامل را جدا کنید.

ادامه دهید تا اتاق را کامل کنید. برای نصب آخرین ردیف کاشی نزدیک به دیوار، با استفاده از ابزار مناسب لبه بیرونی کاشی را محکم کنید و سپس با استفاده از چکش پلاستیکی روی آن ضربه بزنید.

(دلخواه) گزینه دیگر این است که چیدن یک ردیف را شروع نموده و قبل از سرانجام آن ردیف های دیگر را نیز نصب کنید. مزیت این کار این است که از عقب و جلو رفتن جلوگیری می نماید.

دوغاب کاری سریع

روی کاشی راه بروید تا مطمئن شوید تمام قطعات به خوبی نصب شده اند یا خیر. فاصله ها و یکسان بودن آن ها را آنالیز کنید. دوغاب را با ماله لبه دار مخلوط کنید و قبل از استفاده دستور العمل آن را مطالعه نمایید. به آن آب اضافه نکنید.

از دوغاب توصیه شده، دوغاب مخلوط شده رپید گروت یا دوغاب اپوکسی بهره ببرید؛ از دوغاب های سیمانی معمولی استفاده نکنید.

به آرامی سطح کاشی را مرطوب نموده و آن را دوغاب کاری کنید. مقدار مناسبی از دوغاب را با استفاده از ماله لبه دار روی کاشی و اتصالات آن بریزید. ماله را به صورت 45 درجه در دست بگیرید و دوغاب را کاملا پخش کنید. هر بار ناحیه کوچکی را پوشش دهید و از بخش های سه فوت در سه فوت بیشتر نگردد.

دوغاب را به طور مورب پخش کنید تا بتوانید اضافات آن را تمیز کنید.

با استفاده از یک اسفنج مرطوب سطح کاشی را پاک کنید. مطمئن شوید که دوغاب خشک شده باشد و آن را از اتصالات جا نکنید. در صورت احتیاج آب موجود را تعویض کنید.

با استفاده از پارچه ای مرطوب دوغاب اضافی روی کاشی را تمیز کنید و سپس ناحیه را با پارچه ای خشک پاک نمایید.

برای بخش هایی که در معرض آب قرار دارند، در قسمت تخته پایه، و دیوار را باید به گچ آغشته کنید.

اجازه دهید دوغاب تا زمان توصیه شده باقی بماند.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: فرارو
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 31856

به "دستورالعمل نصب کاشی حرفه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستورالعمل نصب کاشی حرفه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید