دشت شیمبار ، شیمبار نگین سبز رشته کوه زاگرس

به گزارش بلاگ پو، در فاصله 100 کیلومتری مسجد سلیمان در استان خوزستان منطقه ای بکر و دست نخورده وجود دارد که شاید اسم آن به گوش کمتر کسی خورده باشد. دشت شیمبار در منطقه ای کوهستانی واقع شده است که زیستگاه گونه های جانوری و گیاهی متنوعی است که آن را به منطقه ای جذاب و بی بدیل تبدیل نموده است. دشت شیمبار همچون نگینی سبز در استان خوزستان می درخشد و تالاب شیمبار در مرکز آن واقع شده و به جذابیت های طبیعت شیمبار افزوده است که می تواند مکانی بکر برای استراحت و تفریح شما باشد. در این مطلب با خبرنگاران همراه باشید تا با هم بیشتر با این منطقه زیبای گردشگری آشنا شویم.

دشت شیمبار ، شیمبار نگین سبز رشته کوه زاگرس

جاذبه های گردشگری شیمبار

از جاذبه های گردشگری طبیعت شیمبار می توان به تالاب و آبشارهای واقع در آن، پل نگین و طبیعت زیبای کوهستانی و پوشیده از درخت آن اشاره نمود که به طور مختصر به آنها می پردازیم.

تالاب شیمبار

تالاب شیمبار در امتداد رشته کوه زاگرس و در مرکز دشت شیمبار واقع شده است و قرار دریافت در منطقه کوهستانی و پر برف این منطقه و وجود یخچال های طبیعی باعث شده است که آب و هوای خنک و مطبوعی را برای اهالی دشت فراهم آورد. همچنین آب شدن برف ها، آبشار و چشمه های زیادی را در طبیعت شیمبار ایجاد نموده که بسیار مورد توجه گردشگران واقع شده است علاوه بر آن مورد استفاده دام ها و باغات اطراف هم می باشد.

پل نگین

می توان گفت پل نگین از تاریخی ترین و قدیمی ترین آثار این منطقه است که علاوه بر زیبایی که در این دشت بوجود آورده، محل خروج آب های تالاب شیمبار است و درواقع از بروز سیل های ناگهانی در فصول پربارش و در تابستان جلوگیری می نماید.

تفریحات و ویژگی های گردشگری

تالاب و دریاچه های این منطقه بستر مناسبی را برای ماهیگیری و قایقرانی فراهم نموده است. طبیعت زیبا و کوهستانی این منطقه هم مکانی زیبا و جذاب مناسب پیاده روی، کوهنوردی و عکاسی است که لذت سفر به این دشت را صد چندان می نماید. این دشت علاوه بر گردشگران پذیرای کوچ نشینان هم هست که از آن هم برای ییلاق و هم برای قشلاق بهره می برند.

گونه های جانوری

تردد و دسترسی به همه بخش های این منطقه به دلیل ارتفاعات و صخره های پرشیب و صعب العبور مشکل است. همین باعث شده است که گونه های گیاهی و جانوری این منطقه از آسیب های انسانی در امان باشند و قطعا این دشت زیبا بخشی از جذابیتش را مدیون این گونه ها است.

از گونه های جانوری موجود در این منطقه می توان به خرگوش، گراز، خفاش، شغال، بز، پلنگ و... اشاره نمود. همچنین پرندگان زیادی مثل بلبل خرما، هدهد، کلاغ، دارکوب، کبک و... در این منطقه ساکن هستند.

گونه های گیاهی

این دشت سرسبز عمدتا از درختان بلوط، درختچه های مورد و درخت ها و درختچه های جاز تشکیل شده است و از گیاهان و میوه های موجود می توان از زیره، خاکشیر، گل گاو زبان، انجیر، توت، انجیر، انگور، بادام و... نام برد.

راه های دسترسی

جهت ها در این منطقه در بخش هایی آسفالت و بیشتر شنی است که امکان تردد و پیاده روی را فراهم نموده است. جهتهای شنی در دست ساخت و آسفالت شدن است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همگردی
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 11371

به "دشت شیمبار ، شیمبار نگین سبز رشته کوه زاگرس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دشت شیمبار ، شیمبار نگین سبز رشته کوه زاگرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید