دعوت مقتدی صدر به روز جهانی دعا برای برطرف بلا

به گزارش بلاگ پو، مقتدی صدر روحانی برجسته عراقی در پیامی مردم جهان از هر دین و آئینی را دعوت کرد در شرایط کنونی شیوع کرونا یک روز را به عنوان روز دعا و تقرب به پروردگار اختصاص دهند.

دعوت مقتدی صدر به روز جهانی دعا برای برطرف بلا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مقتدی صدر روحانی برجسته عراقی در پیامی مردم دنیا از هر دین و آئینی را دعوت کرد در شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا در بیشتر نقاط دنیا یک روز را به عنوان روز دعا و تقرب به پروردگار اختصاص دهند.

صدر در پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: من متعجبم که می بینم غرب و ترامپ فردا را روز دعا اعلام می نمایند در حالی که در شرق نماز جماعت و آدینه شان را تعطیل کردند و زیارت مراقد مطهر معصومین را متوقف کردند و حتی این مراقد مطهر را بسته اند. این تناقض عجیب در چیست؟.

این روحانی شیعی عراق توضیح داد: آیا آنها به دعا و غیب متوسل می شوند درحالی که ما به دنیا و مادیات چسبیده ایم و از معنویات دور شده ایم؟. فراموش نموده اید که چند روز دیگر سالروز شهادت باب الحوائج امام موسی کاظم را پیش رو داریم؟.

او اضافه کرد: این روز(شهادت امام موسی کاظم(ع)) را روز دنیای دعا قرار دهیم که در آن همه ما از هر دین و آئینی دستانمان را به سمت پروردگار بالا ببریم بلای کنونی یک بلای دنیای است آری دستانمان را با خشوع قلوبمان بالا می بریم حتی اگر شده برای این کار به پشت ما منازلمان برویم.

الصدر گفت: مثل آنهایی نباشید که خدا را فراموش کردند و خدا هم آنها را فراموش کرد. تقوا پیشه کنید و نباشید نظیر کسانی که وقتی بلا از سر آنها برطرف شد بار دیگر از یاد خدا غافل و دعا و تعظیم در درگاه او غافل شدند.

شیوع ویروس کرونا در بیش از 140 کشور دنیا رو به گسترش است و زندگی عادی و روزمره را مختل نموده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه را به عنوان روز ملی دعا و نیایش اعلام نموده است.

ترامپ روز آدینه طی یک کنفرانس خبری در کاخ سفید حالت اضطراری ملی را در سراسر آمریکا اعلان کرد. در حدود 1920 نفر در 48 ایالت امریکا به ویروس کرونا مبتلا شده و حداقل 41 نفر جان باخته اند.

م

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 21817

به "دعوت مقتدی صدر به روز جهانی دعا برای برطرف بلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوت مقتدی صدر به روز جهانی دعا برای برطرف بلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید