دنبال مدالی غیر از طلا نیستم

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران - گروه استان ها - هومن ناظمی: هجدهمین دوره بازی های آسیایی از بیست و هفتم مرداد تا یازدهم شهریورماه به میزبانی کشور اندونزی برگزار خواهد گشت و کاروان ورزش ایران نیز با 378 ورزشکار در این بازی ها حضور خواهد داشت. رشته کشتی در بازی های آسیایی در وزن های المپیکی برگزار می گردد؛ به طوری که در کشتی آزاد، کشتی گیران وزن های 57، 65، 74، 86، 97، 125 کیلوگرم و در کشتی فرنگی کشتی گیران وزن های 60، 67، 77، 87، 97، 130 کیلوگرم حضور خواهند داشت.

دنبال مدالی غیر از طلا نیستم

شورای فنی تیم های ملی کشتی فرنگی بعد از نشست با کادر فنی تیم ملی و با توجه به گزارش های ارائه گردیده تصمیم گرفت نفرات اعزامی به بازی های آسیایی را معرفی کند که دراین بین نام حسین نوری قهرمان البرزی جهان هم دیده می گردد.

نوری در سال های اخیر روند رو به رگشتی داشته است و امید فراوانی می رود تا این قهرمان البرزی بتواند به مدال طلای بازی های آسیایی جاکارتا دست پیدا کند. گفتگوی خبرنگاران با نوری، امید کشتی ایران در این بازی ها را در ادامه می خوانید.

بازی های آسیایی از اهمیت بالای برخوردار است، از آخرین وضعیت برای ما می گوید؟

خوشبختانه رقابت های انتخابی تیم ملی با دشواری های زیادی که داشت، تمام گشت و چند مرحله اردوی تیم ملی نیز در خانه کشتی برگزار گشت و با توجه به تمرینات پرفشاری که داشتم به شرایط ایده آل نزدیک گشتم، امیدوارم بتوانم به روند خوب خود در اردوهای تیم ملی ادامه بدهم و با برنامه ریزی و آنالیز کادر فنی در بازی های آسیایی و مسابقات جهانی به موفقیت برسیم.

مسابقات پیش رو را چطور می بینید؟

بازی های آسیایی آسان نیست و بهترین های قاره در این تورنمنت حضور دارند چهار ماه قبل در رقابت های قهرمانی آسیا با حریفان آسیایی کشتی گرفتم و باید با همین حریفان در بازی های آسیایی روبرو شوم. در این رقابت ها به دنبال مدالی غیر از طلا نیستم و با همه توان آماده ام به مصاف حریفانم بروم.

به نظر می رسد انگیزه بالایی دارید، برایمان توضیح می دهید؟

به آنچه می خواهم در کشتی نرسیده ام، باید بتوانم به هدف اصلی خود که طلای المپیک 2020 است برسم ولی معتقدم در ابتدا باید طلای جاکارتا را به دست بیاورم تا باروحیه ای بالا آماده المپیک شوم همچنین بعد از بازی های آسیایی رقابت های جهانی شروع می گردد که حضور قهرمانان بزرگ جهان حساسیت این رقابت ها را بالابرده است و امیدوارم با برنامه ریزی های صورت گرفته بتوانم امسال به طلای جهان برسم.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران نسبت به سال های گذشته تغییرات فراوانی داشته است، نظر شما چیست؟

کادر فنی همه فرنگی کاران را با نظارت ویژه کمیته فنی زیر نظر داشته و به شخصه معتقدم بهترین ها در حل حاضر در اردو هستند، ما مهره های خوبی در تیم ملی داریم که می توانند برای کشتی افتخارآفرینی نمایند. همه نفرات به خوبی در حال تمرین هستند و مطمئن باشید اگر در روز مبارزه نیز همین طور باشند پرچم کشتی فرنگی در بازی های آسیایی و مسابقات جهانی بالا خواهد بود.

مسابقات جهانی را چطور ارزیابی می کنید؟

با توجه به نزدیک گشتن به مسابقه المپیک 2020 کشورهای بزرگ برای آمادگی ملی پوشان خود از بهترین ها در این مسابقات استفاده می نمایند، به نظر من بهتری فرصت است تا حریفان خود را آنالیز کنم. در وزن من کشتی گیران باسابقه ای حضور دارد که کارم را دشوار نموده ولی با آمادگی خوبی که کسب کردم به آینده امیدوارم هستم.

این روزها رسول خادم کوشش فراوانی برای موفقیت کشتی انجام می دهد، در این خصوص چه نظری دارید؟

به نظر من رسول خادم یکی از بهترین ها بوده است و حضور او روحیه ملی پوشان را بالابرده است. خادم در دشوار ترین شرایط و در راه های ناهموار، راهنمای کشتی و کشتی گیران بوده و کشتی را در مسیر درست خود قرار داده است. البته با وجودیکه خادم از همه چیز خود گذشته و تمام آبروی خود را برای کشتی گذاشته است، متولیان ورزش کشور حمایت مالی لازم را از کشتی نمی نمایند.

می گویند از کشتی حمایت نمی گردد، درست است؟

در حال حاضر دغدغه مسئولان ورزش کشور فوتبال گردیده است و ورزش ملی تنها مانده و برای من تعجب آور است که رئیس اتحادیه جهانی دو بار به ایران آمده اما رئیس جمهور با وی دیداری نداشته اما رئیس فدراسیون جهانی فوتبال دو بار با رئیس جمهور دیدار نموده است.

مسئولان استانی چطور؟

خیلی خوشحالم آن ها در کنارم بودند و متولیان این رشته ورزشی در البرز تمام کوشش خود را برای موفقیت کشتی انجام می دهند من البرزی هستم و معتقدم این استان توانایی بالایی در این رشته ورزشی دارد، امیدوارم در سال های آینده بازهم از استان البرز ملی پوشانی در سطح تیم ملی بزرگ سالان داشته باشیم.

و صحبت پایانی

با خودم عهد نموده ام تنها به افتخارآفرینی برای کشور و ملت عزیزم بی اندیشم و امیدوارم سال خوبی در انتظار کشتی ایران باگشت.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: mehrnews.com
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 141

به "دنبال مدالی غیر از طلا نیستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دنبال مدالی غیر از طلا نیستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید