دومین موفقیت تاریخی ورزش کشورمان در دو ماه گذشته با مربیان ایرانی، ما می توانیم

به گزارش بلاگ پو، صعود تیم ملی بسکتبال به المپیک برای نخستین بار رخ نداد، اما اتفاقی تاریخی در این راه رقم خورد.

دومین موفقیت تاریخی ورزش کشورمان در دو ماه گذشته با مربیان ایرانی، ما می توانیم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، تیم ملی بسکتبال ایران عصر دیروز با پیروزی مقابل فیلیپین و به لطف شکست چین برابر نیجریه، جواز صعود به بازی های المپیک 2020 را کسب کرد تا سومین حضور بسکتبال ایران در تاریخ این بازی ها رقم بخورد.

این برای دومین بار است که بسکتبال ایران پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی راهی المپیک می گردد. بار قبلی در سال 2008 بود که تیم ملی با راهنمایی رایکو ترومن راهی پکن شد و البته با 5 باخت به کار خود سرانجام داد. این بار اما اتفاقی تاریخی در کنار صعود ایران به المپیک رقم خورد که پیش از این هرگز رخ نداده بود.

ملی پوشان بسکتبال ایران در حالی در جام جهانی 2019 چین شرکت کردند که راهنمایی شان بر عهده مهران شاهین طبع بود تا در نهایت نیز نخستین تیم ایرانی لقب بگیرند که پس از پیروزی انقلاب اسلامی با یک سرمربی ایرانی راهی المپیک می گردد.

شاید بعضی به دنبال کوچک کردن نقش مربی ایرانی در این صعود باشند و حتی انتقادهایی را به نیز در این باره مطرح نمایند، اما نمی توان این واقعیت را کتمان کرد که بالاخره این صعود با تفکرات یک ایرانی شکل گرفته و باید این موضوع را به فال نیک گرفت. در کنار این صعود تاریخی، باید به درخشش والیبالیست های جوان ایران در مسابقات جهانی بحرین هم اشاره نمود که با راهنمایی بهروز عطایی به عنوان یک مربی جوان ایرانی نخستین قهرمانی شان در رده زیر 21 سال را جشن گرفتند.

اعتماد به مربیان ایرانی نکته ای است که رهبرمعظم انقلاب در چند مقطع زمانی به آن اشاره نموده اند. ایشان در پاییز 1392 و در دیدار مدال آوران المپیک و پارالمپیک خطاب به مسئولان ورزش فرمودند: یکى از برادران گفتند که از مربى هاى خارجى استفاده گردد؛ من مخالفتى ندارم. این تصور نگردد که من از این که از یک مربى خارجىِ خوبِ به دردبخورى استفاده گردد، مخالفم؛ اما وقتى که شما از یک مربى داخلى براى فوتبال یا بسکتبال یا والیبال یا کشتى یا هر ورزش دیگر استفاده می کنید، من راضی می شوم و احساس سرافرازى می کنم. این خیلى خوب است که مربى بچه ها و جوان هاى ما یکى از خودمان باشد؛ همین جا تربیت شده باشد، پرورش پیدا نموده باشد.

رهبر انقلاب همچنین روز 16 مرداد 98 در دیدار جمعی از جوانان نخبه و صاحب مدال در المپیادهای علمیِ جهانی و همچنین اعضای تیم ملی والیبال جوانان بیان کردند: من همواره معتقد بوده ام که مجموعه های ورزشی کشور شایسته است، سرمربی ایرانی داشته باشند.

قهرمانی والیبال جوانان ایران که مردادماه در بحرین رخ داد و صعود بسکتبال ایران به المپیک 2020 نشان داد که اطمینان به مربی ایرانی نه تنها ریسک نیست، بلکه می تواند باعث موفقیت ورزش کشور نیز گردد. البته که ورزش ایران نباید از دانش مربیان خوب خارجی هم بی بهره بماند و مربیان داخلی نیز هم در جهت کسب دانش روز جهان بیش از همواره باید کوشش نمایند تا ورزش کشور در آینده بارها و بارها شاهد صعود تیم های مختلف به المپیک و کسب قهرمانی های متعدد با کادر فنی با دانش ایرانی باشد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

georgiaro.ir: گرجستان: سفری به کشور زیبایی ها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 11574

به "دومین موفقیت تاریخی ورزش کشورمان در دو ماه گذشته با مربیان ایرانی، ما می توانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین موفقیت تاریخی ورزش کشورمان در دو ماه گذشته با مربیان ایرانی، ما می توانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید