دکوراسیون منزل رنگ سفید سایر مقالات

به گزارش بلاگ پو، استفاده از رنگ سفید در بازسازی ساختمان و طراحی دکوراسیون داخلی منزل هم منتقدانی دارد و هم طرفدارانی .

دکوراسیون منزل رنگ سفید سایر مقالات

طرفداران رنگ سفید در طراحی دکوراسیون داخلی معتقدند که این رنگ خنثی میتواند فضاهایی شیک و خاصی را ایجاد کند و رنگی پر قدرت است که میتواند با همه رنگ ها ترکیب شود و دکوراسیون لوکس را در بازسازی منزل ایجاد کند . هم چنین این رنگ میتواند بر درخشندگی و روشنایی فضا تاثیراتی بسیار مثبتی بگذارد .

اما منتقدان استفاده از رنگ سفید در فضاهای داخلی بر این باورند که این رنگ خسته کننده و بی روح است و نمیتواند آنچه مدنظر طراح یا مشتری است را به خوبی در فضاهای خانه نشان دهد .

اما به راستی حق با کدام یک از این ها است ؟ آیا رنگ سفید رنگی زیبا و کارآمد در طراحی دکوراسیون داخلی به تعداد میرود یا رنگی بیروح و کسل کننده ؟

روانشناسی رنگ سفید

رنگ سفید رنگی خالص است و میتوان آن را مادر رنگ ها نامید . این رنگ در فرهنگ ها و ملل مختلف نشانه و نمادهای مختلفی دارد اما چیزی که در همه آنها مشترک است این است که رنگ سفید نماد خلوص ، پاکیزگی ، سادگی ، روشنایی و نورانیت است .

همه این ویژگی های رنگ سفید باعث شده است که استفاده از آن در کاربری ها و فضاهای مختلف محدودیتی نداشته باشد و با هر فضایی بتواند خود را ترکیب کند . رنگ سفید برای فضاهایی که میخواهید در آن جا تمرکز زیادی داشته باشید یا فضاهایی که به آرامش و آسایش بیشتری نیاز دارند بسیار مناسب است .

این رنگ به دلیل ماهیتی که دارد منعکس کننده نور است و میتواند برای خانه هایی با فضای کوچک بسیار عالی عمل کند و فضا را بزرگتر نشان دهد . هم چنین رنگ سفید به نام یک رنگ پس زمینه برای بقیه رنگ ها بسیار زیبا عمل میکند و ترکیبهای جذابی را میتواند خلق کند .

انواع رنگ سفید

یکی از ویژگی های رنگ سفید است که دارای انواع گوناگون و مختلفی است که هرکدام از آنها میتوانند فضاهای متفاوتی را برای بازسازی ساختمان رقم بزنند . به اتفاق تعدادی از آنها را با هم مرور یکنیم :

رنگ سفید گچی : این رنگ میتواند به جای رنگ سفید ساده در فضای داخلی خانه ها استفاده شود و مناسب ترین ترکیب آن به همراه رنگ قهوه ای شکل میگیرد .

رنگ سفید استخوانی : این رنگ جز محبوب ترین انواع رنگ سفید به تعداد میرود که طیفی از رنگ زرد کم رنگ را در خود دارد و برای دیوارهای خانه ها بسیار کاربردی است ، مخصوصا برای فضای نشیمن که با رنگ های استفاده شده در مبلمان خانه میتواند باعث جذابیت هر چه بیشتر محیط شود .

رنگ سفید عاجی : این رنگ هم دارای طیف رنگی صورتی ملایم است و با مبلمان و عناصری که از نقوش گل و گیاه رنگارنگ در بافت آنها استفاده میشود یا با گیاهان و گلدان های داخل خانه میتواند ترکیبی عالی را برای خانه به ارمغان آورد .

رنگ سفید در فضای نشیمن

رنگ سفید برای فضاهای نشیمنی که کوچک است میتواند گزینه مناسبی باشد و فضا را از آنچه که هست بزرگتر نشان دهد .

برای فضاهای دیگر هم برای رسیدن به یک دکوراسیون لوکس و شیک میتوانید در کنار رنگ سفید از ترکیب های رنگی گرم یا حتی متفاوت استفاده کنید و مطمعن باشید که رنگ سفید میتواند به خوبی با همه انها ترکیب شود و فضاهایی فوق العاده را خلق کند .

رنگ سفید در آشپزخانه

بیشتر وسایلی که در آشپزخانه استفاده میشود به رنگ سفید هستند زیرا پاکیزگی و درخشندگی بیشتری برای فضای آشپزخانه به خصوص برای آشپزخانه های کوچک به ارمغان می آورند . این رنگ در کنار متریال های پر جنب و جوش و گرم مانند چوب در طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه میتواند دکوراسیون زیبایی را برای آشپزخانه به وجود آورد و صمیمیت و انرژی را در آشپزخانه بیشتر کند .

رنگ سفید در اتاق خواب

برای فضای اتاق خواب ضمن سلیقه افراد ساکن در اتاق خواب بهتر است از رنگ سفید به همراه رنگ هایی دیگر استفاده کرد که این رنگ ها طبق خواسته مشتری میتواند در فضا قرار گیرد . اگر در پی اتاقی پرجنب و چوش و مهیج میگردید رنگ سفید در کنار رنگ های گرم مانند قرمز ، نارنجی و زرد میتواند گزینه مناسبی باشد و اگر دنبال اتاق خوابی آرامش بخش میگردید رنگ سفید به همراه رنگ های سرد آبی ، بنفش و صورتی ملایم میتواند این فضا را برای شما به وجود آورد .

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: هیرادانا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 52985

به "دکوراسیون منزل رنگ سفید سایر مقالات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکوراسیون منزل رنگ سفید سایر مقالات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید