دیدنی های میدان تکسیم و خیابان استقلال، عکس

به گزارش بلاگ پو، شما با کدام یک از جذابیت های این شهر آشنا هستید؟ اگر بلیط هواپیما خود را رزرو نموده اید و می خواهید با دیدنی های استانبول در نزدیکی میدان تکسیم استانبول و خیابان استقلال آشنا شوید، توصیه می کنیم که این مقاله را از دست ندهید.

دیدنی های میدان تکسیم و خیابان استقلال، عکس

میدان تکسیم در ترکیه

مگر می شود به استانبول سفر کرد و از میدان تکسیم دیدن نکرد؟ البته قبل از هرچیز بد نیست تا درباره تاریخچه آن بدانیم. سرگذشت این میدان مشهور به زمان سلطان محمود اول برمی شود؛ یعنی زمانی که از این منطقه انشعاب هایی برای انتقال آب درست شد و کل شهر استانبول را پوشش داد. به همین علت مهم ترین میدان شهر استانبول به تکسیم (تقسیم) معروف شد و حالا جزلاینفک دیدنی های این دیار به تعداد می آید. امروزه این میدان به خیابان استقلال منتهی می شود و همگان آن را به اسم مجذوب نماینده ترین بخش جهانگردی شهر می شناسند. دور تا دور میدان تکسیم را مراکز تجاری و جاهای دیدنی پر نموده و خوب است تا با برترین آن ها آشنا شوید.

یادبود جمهوریت

اصلی ترین مجذوب نمایندهیت میدان تکسیم و خیابان استقلال استانبول یادبود جمهوریت است که در وسط میدان قرار گرفته است. این مجسمه مشهور که در سال 1928 ساخته شده است، تندیس مصطفی کمال آتاترک را نشان می دهد که بنیان گذار جمهوری ترکیه بود و نزد مردم این کشور محبوبیت فراوانی دارد. در دو سمت این مجسمه تندیس چند سرباز واقع شده است که پرچم ترکیه را در دست گرفته اند و ابهت آن را چند برابر نموده اند.

تندیس جهوریت که به وسیله پیترو کانونیکا مجسمه ساز ایتالیایی ساخته شده است، در واقع نماد آزادسازی ترکیه است و ارزش معنوی فراوانی دارد. امروزه این یادبود به اسم نمادی از شهر استانبول شناخته می شود و هرساله گردشگران زیادی از آن بازدید می نمایند و در کنار این تندیس عکس یادگاری می گیرند.

مرکز فرهنگی آتاتورک

در نزدیکی میدان تقسیم استانبول ساختمانی عظیم وجود دارد که به مرکز فرهنگی آتاتورک مشهور است. این بنای وسیع محل برگزاری کنسرت ها، نمایش ها و فستیوال های مختلفی است و هرساله جشن های متعددی در آن برگزار می شود. حتی گردشگران زیادی برای دیدنی موسیقی محلی و اپرا به مرکز فرهنگی آتاتورک می فرایند و لحظات دلنشینی را در آنجا سپری می نمایند. ناگفته نماند که سالن های اپرای این بنای باشکوه هم مکانی عالی برای دیدن انواع موسیقی اند و حسابی شما را سرگرم می نمایند.

خیابان استقلال

علاوه بر میدان تکسیم استانبول خیابان استقلال هم خود مجذوب نمایندهیت بی نظیری است. این خیابان سنگ فرش در همه ساعات شبانه روز جنب و جوش دارد و گویی که خواب در آنجا معنا ندارد. خیابان استقلال در ضلع جنوبی میدان تکسیم قرار گرفته جان می دهد برای ماجراجویی و سرگرمی! اگر علاقه مند به کافه گردی و یا صرف یک خوراکی عالی در فضایی جادویی هستید، خیابان استقلال رستوران ها و کافه های محشری را در خود جای داده است.

پس بد نیست که حتما سری به آنجا بزنید. بعلاوه در آنجا کلاب ها و مراکز خرید هم به وفور یافت می شوند که با هر سلیقه ای که باشید شما را راضی نگه می دارند. از فضای خیابان هم هرچه بگوییم کم است! نوزاندگان خیابانی و نواهای دلفریب همگی جزئی از مجذوب نمایندهیت خیابان استقلال استانبول شده اند و حسابی شما را به وجد می آورند.

خوب است بدانید که دستفروش های آنجا هم خوراکی های لذیذ محلی را عرضه می نمایند و بد نیست تا طعم آن ها را بچشید. زیبایی های خیابان استقلال کم نیست و اگر دوست داشته باشید می توانید خود را در آنجا به یک بستنی لذیذ و یا باقلوای ترکی مهمان نموده و از تک تک لحظاتتان در استانبول رویایی لذت ببرید.

پارک تکسیم گزی

از دیگر دیدنی های ترکیه که در حوالی میدان تکسیم استانبول قرار گرفته است می توان به پارک تکسیم گزی اشاره نمود. این بوستان سرسبز و نه چندان عظیم جایی دنج برای تجدید قوا و استراحت است. اگر خریده نموده اید و یا می خواهید در زیر سایه درختان استراحت کنید، پیشنهاد می کنیم که حتما سری به پارک تکسیم گزی بزنید. بعلاوه خوب است بدانید که اطراف این بوستان با هتل ها و مراکز خرید احاطه شده است و می توانید آنجا را برای اقامت خود انتخاب کنید. همه روزه در آنجا افراد زیادی به دوچرخه سواری و پیاده روی می پردازند و این سرگرمی را به شما هم توصیه می کنیم.

مراکز خرید اطراف میدان تکسیم

همانگونه که گفتیم حوالی میدان تکسیم و خیابان استقلال مراکز خرید زیادی واقع شده است که برندهای روز جهان را به مشتریان عرضه می نمایند. از جمله محبوب ترین برندها و فروشگاه ها در این منطقه می توان به زارا، مک، اچ اند ام، ماوی، کوتون و غیره اشاره نمود که در کل جهان پرطرفدارند و در ترکیه هم محبوبیت فراوان دارند. پس اگر شیفته برندهای روز جهان هستید، بد نیست تا به آنجا سری بزنید و به خرید کردن بپردازید.

لازم به یادآوری است که درروزهای نزدیک به سال نو میلادی هم تخفیف های زیادی به وسیله فروشگاه های این منطقه در نظر گرفته می شود که فرصتی عالی را برای خرید فراهم می نماید. لذا اگر در طول سال امکان سفر به ترکیه برایتان میسر نشد، می توانید زمستان را برای رفتن به این کشور انتخاب کنید.

بازار عظیم استانبول

حالا که حرف از مراکز خرید ترکیه شد، بد نیست تا با بازار عظیم استانبول هم آشنا شویم. بازار عظیم یکی از وسیع ترین و مشهورترین مارکز تجاری شهر است که در بین سال های 1455 الی 1456 ساخته شده است و در ابتدا به تجارت پارچه اختصاص داشت. بازار عظیم استانبول از آجر و چوب ساخته شده است و طاق هایی قوس دارد که به آن شکوه خاصی بخشیده اند. بعلاوه دیوارهای آن گچ کاری های مجذوب نمایندهی دارد که جلوه خاصی به بازار بخشیده است.

بعدها بخش جواهرات هم به آن افزوده شد که باعث وسعت بیشتر بازار شد. به مرور زمان و با توسعه تجارت با دیگر کشورها بازار عظیم استانبول هم عظیم تر شد و اجناس متنوعی در آن به فروش رسید. پیشنهاد می کنیم که اگر روزی بخش با شما یار شد و به ترکیه سفر کردید، حتما از این بازار فرش، صنایع دستی و عتیقه جات خریداری کنید و با دستانی پر به منزل برگردید.

در اطراف بازار عظیم استانبول مسجد بایزید، کاروانسرای والده خان و محله امینونو واقع شده است و بد نیست تا از آن ها هم دیدن کنید. از قلم نیاندازید که این بازار حدود 18 دقیقه با میدان تکسیم و خیابان استقلال فاصله دارد و در اندک زمانی می توانید خود را به آنجا برسانید.

خیابان فرانسوی

از دیگر جاذبه های نزدیک میدان تکسیم استانبول ترکیه می توان به خیابان فرانسوی پرداخت که جایی جالب برای جهانگرد ها است. در ساخت و طراحی این محله مشهور از خیابان های فرانسوی الهام گرفته شده است و حسابی شما را شگفت زده می نماید.

تمام این منطقه با معماری فرانسوی زینت بخشیده شده و می توانید با رفتن به آنجا حال و هوای قدم زدن در کوچه پس کوچه های پاریس را تصور کنید. بد نیست بدانید که در فصل تابستان موسیقی زنده در فضای این خیابان اجرا می شود و گردشگران را سر ذوق می آورد.

پس اگر شیفته فضاهای شاد و جادویی با موزیک های ناب هستید، حتما سری به خیابان فرانسوی استابول بزنید و از آن لذت ببرید. از قلم نیاندازید که در یکی از کافه های آنجا خود را به نوشیدنی و یا یک خوراکی خوشمزه مهمان نموده و لحظاتی ناب را رقم بزنید.

موزه پرا

مگر می شود به حوالی میدان تکسیم رفت و از موزه پرا دیدن نکرد؟ این مکان جادویی یکی از معروف ترین موزه های ترکیه است که نقاشی های گرانبهایی را در خود جای داده که بیشتر آن ها متعلق به سده 19 میلادی است. بعلاوه کاشی ها و سرامیک های مجذوب نمایندهی در آنجا نگهداری می شود که با زیباترین نقوش تزئین شده اند و شما را تحت تاثیر قرار می دهند. اگر شیفته فرهنگ و هنر هستید، پیشنهاد می کنیم که حتما سری به موزه پرا بزنید و از آثار نفیس آنجا دیدن کنید. ناگفته نماند که در نزدیکی این بنا موزه ها و گالری های دیگری هم وجود دارد که با آثار مجذوب نماینده خود مورد بازدید گردشگران زیادی قرار می گیرند.

کاخ دلمه باغچه استانبول

یکی دیگر از دیدنی های ترکیه که نزدیک میدان تکسیم و خیابان استقلال استانبول واقع شده است، کاخ دلما باغچه است. این بنای باشکوه که در قرن نوزدهم ساخته شده است، توانست جای کاخ توپکاپی را بگیرد و به اسم آخرین اقامتگاه شاهان عثمانی شناخته می شود. کاخ دولما باغچه حدود 110000 متر زیربنا و حدود 250000 متر مربع مساحت دارد که در نوع خود بی نظیر است.

این سازه مجلل بخش های مختلفی مثل حرمسرا، سرسرای تشریفات و بخش اداری دارد و با معماری باشکوه و خاص خود هر گردشگری را جادو می نماید. راهرو های وسیع، چراغ های رنگارنگ، شیشه کاری های نفیس، مجسمه های باشکوه و دکوراسیون باابهت همگی از جمله مشخصه های کاخ دولما باغچه محسوب می شود که مورد توجه ماجراجویان قرار می گیرد.

این کاخ رویایی در نزدیکی تنگه بسفر قرار گرفته است، به همین علت چشم اندازی رویایی به اطراف دارد و توصیه می کنیم که حتما از آن بازدید کنید. ضروری است بدانید که فاصله این بنا تا میدان تکسیم حدود 20 دقیقه پیاده روی دارد و به راحتی می توانید خود را به آنجا برسانید.

دیگر دیدنی های نزدیک میدان تکسیم

جاذبه های ترکیه در حوالی میدان تکسیم و خیابان استقلال تنها به موارد گفته شده ختم نمی شود. برج گالاتا از دیگر دیدنی ها است که حدود نیم ساعت با میدان تقسیم فاصله دارد و با تاکسی، مترو و یا اتوبوس می توانید خود را به آنجا برسانید. بعلاوه مسجد ایاصوفیه از دیگر دیدنی های ترکیه است که حدود نیم ساعت با خیابان استقلال فاصله دارد و بازدید از آن به هر گردشگری توصیه می شود. از قلم نیاندازید که مترو و اتوبوس مقرون به صرفه ترین وسایل نقلیه نسبت به تاکسی اند و با استفاده از آن ها می توانید در مخارج خود صرفه جویی کنید.

هتل های نزدیک میدان تکسیم

آیا بلیط هواپیمای خود را رزرو نموده اید و می خواهید به استانبول سفر کنید؟ پس خوب است که قبل از راهی شدن محل اقامت خود را مشخص کنید. به همین علت توصیه می کنیم تا به خاطر نزدیکی به دیدنی های ترکیه هتل های نزدیک میدان تکسیم و خیابان استقلال را برای این امر در نظر بگیرید. مراکز اقامتی این منطقه از تنوع زیادی برخوردارند و با هر سلیقه ای که باشید می توانید محل مورد نظرتان را پیدا کنید. از مشهورترین هتل های استانبول در حوالی میدان تکسیم می توان به هتل پرا پالاسا، گرند حسات، رکسوس، گلدن ایج و هیلتون اشاره نمود که با امکانات خوب خود به مسافران سرویس دهی می نمایند.

چگونه به میدان تکسیم برسیم؟

پس از پیاده شدن در فرودگاه استانبول می توانید با تاکسی و یا اتوبوس خود را به هتل برسانید. از آنجایی که تاکسی هزینه بالاتری دارد، پیشنهاد می کنیم که با تهیه بلیط سوار با اتوبوس های فرودگاه شده و به هزینه ای کمتر خود را به مقصد برسانید.

کلام آخر

دیدنی های میدان تکسیم و خیابان استقلال کم نیستند و با هر سلیقه ای که باشید، می توانید در آنجا سرگرم شوید. خرید، سرگرمی، صرف خوراکی، عکاسی کردن و گشت و گذار همگی از جمله فعالیت هایی است که در این منطقه انجام می شود و حسابی گردشگران را سر ذوق می آورد. اگر شما هم بلیط هواپیما خود را رزرو نموده اید و می خواهید راهی ترکیه شوید، خوب است قبل از عزیمت درباره جاذبه های مذکور اطلاعات کامل تهیه نموده و با آگاهی راهی سفر شوید.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: گردشبان
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 52454

به "دیدنی های میدان تکسیم و خیابان استقلال، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های میدان تکسیم و خیابان استقلال، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید