راهبران آموزشی، معلمِ چندپیشه شوند

به گزارش بلاگ پو، مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش ضمن ارائه پیشنهاد فعالیت راهبران آموزشی به اسم معلمان چندپیشه گفت: راهبران آموزشی در منطقه ها لازم التوجه می توانند علاوه بر نقش آموزشی که دارند به اسم یک تصمیم ساز در موقعیت های محلی و منطقه های که حضور دارند تحت عناوینی چون مشاور، دستیار و یاری دهیار و بخشدار منطقه هم فعالیت نمایند و بر عملکرد مسئولین محلی هم اثر بگذارند.

راهبران آموزشی، معلمِ چندپیشه شوند

محمدرضا سیفی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به برگزاری نخستین نشست شورای مرکزی راهبران آموزشی و تربیتی کشور با حضور 16 تن از منتخبین راهبران آموزشی در روز گذشته اظهار کرد: راهبران آموزشی و تربیتی نقش اول را در ارتقای پوشش تحصیلی، بهبود کیفی آموزش، آماده سازی مقدمات آموزش، بهبود شرایط فیزیکی، روانی، بهداشتی و غیره دانش آموزان برای ادامه تحصیل ایفا می نمایند.

وی اضافه نمود: فعالیت 3000 راهبر آموزشی در قالب نظارت پلکانی، طولی و بازدید میدانی هفتگی از مدارس، صرفا یک فعالیت آموزشی نیست بلکه به جهت نظارت بر فرایند آموزشی تاثیری به مراتب فراتر در منطقه دارند گفت: راهبران آموزشی در منطقه ها لازم التوجه می توانند علاوه بر نقش آموزشی که دارند به اسم یک تصمیم ساز در موقعیت های محلی و منطقه های که حضور دارند تحت عناوینی چون مشاور، دستیار و یاری دهیار و بخشدار منطقه هم فعالیت نمایند و بر عملکرد مسئولین محلی هم اثر بگذارند.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه راهبران آموزشی باید خودشان هم نقششان را پررنگ ببینند گفت: راهبران آموزشی برترین افراد برای فعالیت به اسم معلم چندپیشه در منطقه ها محروم هستند که می توانند از این راستا زمینه برطرف محرومیت های متعدد دانش آموزان را فراهم نمایند. البته قرار نیست با این پیشنهاد تداخلی در برنامه ریزی نهادهای دیگر مانند دهداری ها و بخشداری ها ایجاد گردد، بلکه هدف این است با توجه به درخواستی که قبلا داشتیم، راهبران آموزشی و پس از آن 17 هزار معلم عشایری به اسم معلم چندپیشه انتخاب شوند.

سیفی اضافه نمود: با توجه به آنالیز های صورت گرفته اگر راهبران تحت برنامه های ارتقای توانمندی قرار بگیرند و آموزش های مختلفی در موضوعات بهداشت، سلامت، ورزش و غیره بگذرانند می توانند به اسم معلمان چندپیشه ای یا معلمان چند حرفه ای هم فعالیت کردده و بسیاری کمبودهای منطقه ها را به این طریق جبران نمایند.

وی ادامه داد: مقصد روشن است و فعالیت های کیفیت بخشی راهبران به منظور تثبیت و بهبود سطح سواد در دانش آموزان صورت می گیرد. آنچه در قالب بخشنامه ها مصوب گردد حاوی وظایف راهبران است، اما نقطه عیار تمام آنها، تحقق عدالت آموزشی به ویژه در منطقه ها محروم است. تحقق عملی عدالت آموزشی هدف اصلی است که فعالیت های ما باید بر اساس آن نظم بگیرد و منسجم گردد. به همین دلیل راهبران آموزشی نباید گرفتار بروکراسی آموزشی شوند. این افراد بر اساس توانمندی هایی انتخاب شده اند و نیروهای عملیاتی هستند که نباید تک بعدی باشند و گرفتار محیط اداری و نامه نگاری های همیشگی و گزارش های روزمره شوند. این آفتی است که می تواند دامن راهبران را بگیرد.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه راهبران آموزشی بعضا چندصد کیلومتر راستا را وسیله شخصی برای سرکشی از مدارس طی می نمایند که نشان دهنده علاقه مندی شان به این کار است اظهار کرد: برای راهبران مهم است که به اسم نیروی پیاده نظام ارتش تعلیم و تربیت کشور، ستون اصلی، پیشگام و جلودار باشند و اینها وقتی اتفاق می افتد که در قالب یک نیروی اداری با موضوعات برخورد ننمایند و در صحنه حضور داشته باشند.

به گفته سیفی تا به امروز 2961 راهبر آموزشی، 299 هزار و 263 بازدید حضوری از منطقه ها تحت پوشش و 326 هزار بازدید مجازی از 34 هزار و 867 مدرسه روستایی و عشایری و 2456 مدرسه شهری انجام داده اند. بیشترین تعداد راهبران مربوط به استان سیستان و بلوچستان با 225 نفر است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

georgiaro.ir: گرجستان: سفری به کشور زیبایی ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 55448

به "راهبران آموزشی، معلمِ چندپیشه شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهبران آموزشی، معلمِ چندپیشه شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید