راهکار دور کردن خستگی های دور کاری

به گزارش بلاگ پو، کارمندانی که به دلیل ویروس کرونا مجبور به دورکاری هستند، اغلب روزها احساس خستگی می نمایند و این خستگی ها دلایلی دارند که باید بدانید و راهکار آن را پیدا کنید.

راهکار دور کردن خستگی های دور کاری

دلیل خستگی یا سختی های دورکاری و راه چاره آن

به گزارش خبرنگاران به نقل از نمناک ،کار در خانه جزء فعالیت های راحت و پرسود محسوب می گردد. یک تجربه خوب را برای شما فراهم می نماید اما ممکن است به سرعت خسته شوید؛ مخصوصاً زمانی که در شرایطی مثل شیوع کرونا باشید. معمولا بعضی از روز ها بیش از حد احساس انرژی می کنید اما روز هایی هم هستند که اصلاً دل تان نمی خواهد کار کنید زیرا از همان اول احساس خستگی دارید.

چنانچه در مطالب قبلی خواندید کار کردن در محیط خانه باید در محیطی عاری از هر گونه تنش باشد و شما به طبع آن احساس آرامش را تجربه کنید اما اگر از کار خانه خسته شده اید، باید بدانید که دلایلی دارد که در ادامه خواهید خواند.

1. ساعت کاری طولانی

ممکن است ساعت های طولانی در اداره کار نموده باشید اما در منزل این ساعت افزایش پیدا کند زیرا سطح خلاقیت شما در محیط خانه متفاوت است و کسی روی وظایف شما نظارت نمی نماید.

راه چاره چیست؟

حتما یک لیست انجام کار در طول روز فراهم کنید. عوامل حواس پرتی را حذف کنید تا بتوانید تمرکز بیشتری داشته باشید. همچنین به طور مداوم با رئیس خود در ارتباط باشید، پیشرفت تان را گزارش دهید، چالش ها را مورد بحث قرار دهید تا احساس فشار بیشتری برای انجام کار ها سر ساعت داشته باشید.

2. نداشتن ساعت کاری منظم

یکی از مهم ترین مسائل دورکاری نداشتن ساعت کاری معین است. ممکن است شما در طول روز وقت خود را به بازی، دیدار دوستان یا خواب بگذرانید و آخر شب از کار نکردن خود عذاب بکشید.

راه چاره چیست؟

اگر در خانه کار می کنید روزی 6 تا 8 ساعت را برای کار تخصیص دهید. در طول این زمان خود را ملزم به کار کنید. بعد از سرانجام ساعت کاری با خیال راحت به کارهای دیگر بپردازید.

3. عادت های بد

خانه محل راحتی و آرامش است و بنابراین ممکن است دل تان بخواهد عادت های خاصی را در منزل انجام دهید تا احساس بهتری پیدا کنید. عادت هایی مثل خوردن مواد غذایی مضر، تلویزیون تماشا کردن، ورزش کردن وسط کار بدون برنامه ریزی قبلی، که همگی عاملی برای خستگی شما هستند.

راه چاره چیست؟

عادات بد را با عادات خوب کاری مثل میان وعده های سالم یا قرار دادن تایمر معین کنید. هر دو ساعت یک قدم زدن کوتاه داشته باشید تا عضلات شما کش بیاید و راحت تر به ادامه کار بپردازید.

4. نداشتن تعطیلی

افرادی که در خانه کار می نمایند، ممکن است خود را در شرایطی قرار دهند که تعطیلی نداشته باشند. این رویه به آن ها احساس بدی منتقل می نماید. آنها از کار خسته می شوند و دلشان می خواهد مثل دیگران روزهایی آزاد داشته باشند.

راه چاره چیست؟

تعطیل کردن اما همواره راحت نیست. اگر نمی توانید آخر هفته تعطیلی داشته باشید، از مدیرتان بخواهید یک روز تعطیل حتی وسط هفته در نظر بگیرد. روزهای تعطیل برنامه ریزی داشته باشید و از تعطیلی خود بهره ببرید.

5. محیط اطراف

محیط خانه ممکن است عاملی برای خستگی باشد. اگر فضای کاری خوبی را ایجاد ننموده باشید، محیط شلوغ خانه عاملی برای حواس پرتی است. همچنین مسائل لوازم الکتریکی، کمبود فضای شخصی، جزء این دلایل می باشد و کیفیت کار شما را کاهش می دهد.

راه چاره چیست؟

می توانید محدودیت هایی را در طول ساعات کاری معین کنید تا در محیط حواس شما را پرت نکند. همچنین چنانچه پیش ازاین هم در نمناک عنوان شد یک میز کاری برای خود در نظر بگیرید که در آن احساس راحتی داشته باشید. به دنبا یک فضای خوب در منزل بگردید تا در راحتی کامل به کار خود بپردازید.

6.نداشتن محیط مناسب برای کار

برای کار کردن در خانه به اتاقی احتیاج است که بتوانید در آن را ببندید تا کسی مزاحم شما نگردد. وقتی در دفتر کار هستید، همه می فهمند مشغول کارید و مزاحم شما نمی شوند اما در خانه ممکن است بعضی از افراد مزاحم کار کردن شما شوند.

راه چاره چیست؟

در خانه می توانید اتاقی از آن خود داشته باشید و مکانی مناسب برای کار پیدا کنید. یک کتاب خانه خلوت، فضایی خارج از شهر یا جایی در پشت بام خانه می تواند فضای خصوصی شما باشد.

7. استرس و اضطراب

ذهن ما همواره سعی دارد اطلاعات زیادی را به طور همزمان ارزیابی کند، از اخبار گرفته تا مسائل مربوط به جرائم، تراژدی ها، مسائل اجتماعی و غیره. همچنین نگرانی ها مدام به ذهن ما هجوم می آورند. نگرانی های اقتصادی، سلامتی، رشد شغلی و غیره. در نتیجه این ها عاملی برای خستگی زودتر ذهن است.

راه چاره چیست؟

سعی کنید از اطلاعات استرس آور خودداری کنید. از شبکه های اجتماعی و اخبار روزانه دور باشید تا احساس آرامش کنید. یک کتاب بخوانید، قدم بزنید، به موسیقی گوش دهید، یک محتوای آرامش بخش ببینید که انجام این کار ها به مبارزه با خستگی روزانه یاری خواهد نمود.

8. خستگی از جلسات آنلاین

فاصله گذاری اجتماعی باعث شده است که ویدئو کنفرانس ها و دیدار های جلسه های مجازی افزایش پیدا نمایند. وارد شدن به این جلسات به طور منظم عاملی برای افزایش خستگی می باشد و تمرکز شما روی صفحه کامپیوتر به چیزهای دیگر هم منعطف می گردد.

راه چاره چیست؟

باید یک برنامه استراحت در نظر بگیرید. روی تنفس و کشش عضلانی خود کار کنید و از جلسات صوتی در طول دیدار بهره ببرید که اضطراب شما را کاهش خواهند داد.

banima.ir: مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

chinaro.ir: مجله گردشگری چین، سفر به پکن، شانگهای هانگزو

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 38335

به "راهکار دور کردن خستگی های دور کاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکار دور کردن خستگی های دور کاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید