رنگ خاکستری و ترکیبات مناسب با آن

به گزارش بلاگ پو، زمانی که صحبت از طراحی خانه به میان می آید، انتخاب طیف رنگ خاکستری، گزینه های زیادی در مقابل شما قرار خواهد داد. رنگ خاکستری طیف های متنوعی دارد. حال سؤال این جاست که چگونه از این رنگ برای طراحی دکوراسیون داخلی استفاده شود؟ برای داشتن خانه ای امروزی بهتر است به دنبال رنگ هایی که تلفیق خوبی با رنگ خاکستری ایجاد می کنند، باشید. در ادامه به معرفی برخی از این رنگ ها می پردازیم.

رنگ خاکستری و ترکیبات مناسب با آن

ترکیب رنگ های مناسب رنگ خاکستری

  • رنگ های خاکستری و صورتی
  • رنگ های خاکستری، طلایی و سفید
  • رنگ های خاکستری و آبی
  • رنگ های خاکستری و آبی مایل به خاکستری
  • رنگ های خاکستری و سبزآبی
  • رنگ های خاکستری، قهوه ای و سفید
  • رنگ های خاکستری، قرمز و سفید
  • رنگ های خاکستری و قرمز
  • رنگ های خاکستری و قهوه ای مایل به خاکستری

در ادامه به بیان جزئیات هر یک خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

ترکیب رنگ های خاکستری و صورتی

رنگ های خاکستری و صورتی ترکیب بسیار زیبایی ایجاد می کنند. راز رسیدن به تاثیرگذاری این دو رنگ ترکیب طیف های مختلف این رنگ ها می باشد. اگر از رنگ یا کاغذ دیواری خاکستری تیره برای رنگ آمیزی دیوارها استفاده می کنید، توجه داشته باشیدکه در دیگر المان ها از طیف رنگ صورتی و حتی طیف رنگ خاکستری استفاده نمایید.

ترکیب رنگ های خاکستری، طلایی و سفید

در نظر بسکمک از افراد رنگ خاکستری نمادی از رنگی کسل کننده است. بنابراین در کنار این رنگ، استفاده از رنگ های دیگر حائز اهمیت می باشد. چرا که استفاده از این رنگ به تنهایی باعث ایجاد سردی در فضای اتاق می شود. ترکیب رنگ طلایی، سفید و خاکستری باعث ایجاد فضایی لوکس می شود. استفاده از بافت های زیبا در کنار این رنگ ها باعث تکمیل این طراحی می شود.

ترکیب رنگ های خاکستری و آبی

رنگ های خاکستری و آبی از جمله رنگ هایی هستند که هیچ گاه قدیمی نمی شوند. استفاده از این دو رنگ ترکیب زیبایی ایجاد کرده و باعث ایجاد سبکی کلاسیک می شود. استفاده از این دو رنگ زمانی نهایت تاثیرگذاری را خواهد داشت که از رنگ خاکستری روشن استفاده شود. استفاده از خاکستری روشن در کنار این رنگ، از سنگین شدن فضای اتاق جلوگیری می کند.

ترکیب رنگ های خاکستری و آبی مایل به خاکستری

رنگ خاکستری به عنوان محبوب ترین رنگ خنثی شناخته می شود. با این حال اگر تمایل به سرزنده کردن محیطی که در آن از رنگ خاکستری استفاده شده است دارید، استفاده از رنگ آبی مایل به خاکستری انتخاب مناسبی می باشد. در این طیف از رنگ آبی، طیف خاکستری به کار رفته است. نتیجه حاصل استفاده از این دو رنگ بسیار رضایت بخش خواهد بود.

ترکیب رنگ های خاکستری و سبزآبی

اگر از رنگ خاکستری برای طراحی دکوراسیون خانه استفاده کنید و در کنار آن از رنگ سبز آبی استفاده نمایید، به طور قطع نتیجه ای شگفت آور حاصل شده و فضای خانه سرزنده می شود. همان طور که می دانید رنگ سبز آبی از دو رنگ آبی و سبز تشکیل شده است. رنگ آبی موجود در این رنگ، با رنگ خاکستری کنتراست ایجاد کرده و تاثیر قابل توجهی به وجود می آورد. زمانی که رنگ خاکستری با رنگ های روشن ترکیب می شوند، جزئیات موجود و بافت ها رنگ و رویی تازه می گیرند.

ترکیب رنگ های خاکستری، قهوه ای و سفید

اگر تصمیم به استفاده از رنگ خاکستری دارید، در نظر داشته باشید که طیف روشن این رنگ بیشتر باب میل خانم ها و طیف تیره آن به نوعی مردانه محسوب می شود. اگر در نظر دارید از این رنگ برای ایجاد تِم ساحلی در خانه خود استفاده نمایید، باید از طیف روشن این رنگ کمک گرفته و در کنار آن از اِلمان هایی به رنگ چوب و رنگ سفید استفاده نمایید. استفاده از این ترکیب رنگ باعث ایجاد فضایی آرام در خانه می شود.

ترکیب رنگ های خاکستری، قرمز و سفید

رنگ های قرمز و سفید، رنگ هایی سرزنده هستند و زمانی که در کنار یکدیگر استفاده می شوند تاثیر دراماتیکی در فضای خانه ایجاد می کنند. اگر در کنار این دو رنگ از رنگ خاکستری استفاده شود، توازن لازم در اتاق ایجاد خواهد شد. برای استفاده از این رنگ، می توانید از رنگ خاکستری روشن برای رنگ آمیزی دیوار استفاده کنید. با این حال این امکان وجود دارد که از طیف تیره رنگ خاکستری مانند رنگ ذغالی استفاده نمایید. به طور قطع استفاده از این رنگ تاثیرگذاری بیش تری خواهد داشت. استفاده از دو رنگ قرمز و سفید بهترین امکان برای استفاده از طیف های مختلف رنگ خاکستری را فراهم می کند. ترکیب این رنگ ها بدون ایجاد هرگونه هرج و مرجی در اتاق نمای بسیار زیبایی ایجاد می کند.

ترکیب رنگ های خاکستری و قرمز

استفاده از رنگ خاکستری فضایی یکنواخت به وجود می آورد. برای در هم شکستن این یکنواختی و القای سرزندگی به خانه، می توان در کنار این رنگ از رنگ قرمز استفاده کرد. رنگ قرمز روشن، باعث القای انرژی در اتاق می شود.

ترکیب رنگ های خاکستری و قهوه ای مایل به خاکستری

قهوه ای مایل به خاکستری، از جمله رنگ هایی است که بیشترین تاثیرگذاری را در کنار رنگ خاکستری القا می کند. دلیل این امر نزدیک بودن این دو رنگ در چرخه رنگ ها می باشد. همان طور که از اسم این رنگ پیداست، این رنگ از ترکیب رنگ های خاکستری و قهوه ای ایجاد می شود. رنگ خاکستری باعث ایجاد آرامش شده و در کنار آن رنگ قهوه ای مایل به خاکستری باعث القای گرما به فضای اتاق می شود. افزودن بافت های لوکس مانند ساتن و مخمل و یا برجسته سازی المان های معماری، تاثیر شگرفی ایجاد خواهد کرد. استفاده از رنگ سفید در کنار این دو رنگ نیز نمای خوبی ایجاد کرده و نوعی ثبات در محیط را در پی دارد. پیشنهاد ما استفاده از این ترکیب رنگ برای اتاق خواب می باشد. به یاد داشته باشید که استفاده از بافت های مختلف مانند مخمل باعث ایجاد نمایی لوکس در اتاق می شود.

نکات پایانی

انتخاب رنگ مناسب تاثیر بسزایی در طراحی خانه شما دارد. ترکیب رنگ خاکستری با یک رنگ غالب به شما در ایجاد یک طراحی زیبا کمک می کند. با استفاده از ایده ها و نکات ارائه شده در این مطلب می توانید خانه خود را به بهترین شکل طراحی کنید.

banima.ir: مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

chinaro.ir: مجله گردشگری چین، سفر به پکن، شانگهای هانگزو

منبع: ساختمانچی
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 17864

به "رنگ خاکستری و ترکیبات مناسب با آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنگ خاکستری و ترکیبات مناسب با آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید