روبات انسان نمای Jia Jia حسابی با حاضرین در کنفرانس مالی شانگهای خوش و بش کرد

به گزارش بلاگ پو، چشم های Jia Jia آزادانه حاضرین در کنفرانس مالی UBS شانگهای را اسکن می کرد. او می تواند چهره ها را ببیند و تشخیص بدهد.

روبات انسان نمای Jia Jia حسابی با حاضرین در کنفرانس مالی شانگهای خوش و بش کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

او می تواند با مردم صحبت کند و چیزهای تازه ای یاد بگیرد. با حاضرین در کنفرانس UBS درباره آب وهوا و مسایل عمومی دیگری صحبت می کرد ولی زیرکانه سعی داشت سوالات شخصی نپرسد.

چهره او نشان می دهد یک روبات است ولی اگر صدایش را کسی بشنود؛ گمان نخواهد برد یک روبات این صحبت ها را بیان نموده است.

Jia Jia یکی از معروف ترین روبات های انسان نما در سراسر دنیا است. هر روز بر محبوبیت او افزوده می گردد و البته این به خاطر زیبایی او نیست. محبوبیت Jia Jia به دلیل هوش مصنوعی است که در درون این روبات استفاده شده است.

هوش مصنوعی این روبات چندان پیشرفته نیست ولی مهارت های او در صحبت کردن با مردم، پاسخ به سوال های آن ها و مطرح کردن سوال های ساده برای همه تعجب آور است و از قدرت مهندسین دانشگاه علم و فناوری چین خبر می دهد.

این مهندسان اعتقاد دارند Jia Jia قدرت آینده کشور چین خواهد بود. در آینده؛ به طور گسترده ای، روبات ها وظایف انسانی را برعهده خواهند گرفت. آن ها در خانه های سالمندان، بیمارستان ها، رستوران ها و حتی درون خانواده ها مشغول مکالمه با انسان ها هستند.

کشور چین برنامه های زیادی برای توسعه روبات ها در بازه های زمانی 5 تا 10 سال آینده پیش بینی نموده است و میخواهد به رتبه اول این حوزه در کل دنیا دست پیدا کند.

آینده و روبات ها

خنده دار است اگر بخواهیم درباره تغییر زندگی انسان ها توسط روبات ها در آینده صحبت کنیم. تقریبا دیگر فردی یافت نمی گردد که درباره این موضوع شک داشته باشد.

اما مسئله مهم این است که تعامل انسان با روبات ها در آینده چگونه تغییر خواهد نمود؟

در آینده، روبات های انسان نما به وفور وارد صنایع و خدمات مختلف انسانی می شوند و جای انسان ها را می گیرند. اشتباه است تصور کنیم قرار است روبات ها فقط در صنایع، کارخانه ها و محیط های کاری به خدمت گرفته شوند.

مراکز تحقیقاتی برنامه های کاربردی بسیار وسیعی برای روبات های انسان نما در آینده پیش بینی کردند. روبات انسان نمای Robonaut 5 ناسا می خواهد فضانوردان را در ماموریت های فضایی یاری کند.

روبات های بوستون داینامیک می توانند درب ها را باز نمایند؛ روی زمین های ناهموار راه بروند و تغییرات محیطی را تشخیص دهند.

روبات DURUS دارپا می تواند مانند انسان راه برود. Hanson Robotics روباتی دانشمند و پروفسور است که می تواند کارهای تحقیقاتی بکند.

شاید در آینده ای نزدیک، روبات های فیزیکدان و پزشک داشته باشیم که به راحتی یک انسان قادر به برقراری تعامل با مردم هستند.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 11786

به "روبات انسان نمای Jia Jia حسابی با حاضرین در کنفرانس مالی شانگهای خوش و بش کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روبات انسان نمای Jia Jia حسابی با حاضرین در کنفرانس مالی شانگهای خوش و بش کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید