رویترز از احتمال لغو سفر اردوغان به واشنگتن خبر داد

به گزارش بلاگ پو، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع مطلع در ترکیه نوشته است که احتمال دارد رئیس جمهور این کشور در اعتراض به رأی اخیر مجلس نمایندگان آمریکا درباره کشتار ارامنه، سفرش به واشنگتن را لغو کند.

رویترز از احتمال لغو سفر اردوغان به واشنگتن خبر داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری رویترز روز دوشنبه به نقل از سه مقام بی نام ترکیه ای نوشته است که احتمال دارد رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در اعتراض به رأی اخیر مجلس کنندگان آمریکا در مورد کشتار ارامنه، سفر برنامه ریزی شده اش به واشنگتن را لغو کند.

بر اساس برنامه کنونی، قرار است اردوغان روز 22 آبان (13 نوامبر) به واشنگتن رفته و در کاخ سفید با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دیدار کند.

با این وجود، اردوغان هفته گذشته گفت که رأی مجلس کنندگان آمریکا این سفر را با علامت سؤال روبرو کرده است.

یک مقام ارشد ترکیه ای که خواست نامش فاش نشود به رویترز گفته است: این گام ها روابط میان دو کشور را به شدت تحت الشعاع قرار می دهند. به واسطه این تصمیمات، سفر اردوغان فعلا تعلیق شده است.

به گفته وی، هنوز در مورد انجام یا لغو این سفر تصمیم گیری نهایی نشده است.

مجلس کنندگان آمریکا هفته گذشته به طرحی رأی داد که در صورت تأیید نهایی آنچه را که نسل کشی ارامنه توسط ترکیه عثمانی خوانده می شود، به رسمیت می شناسد. آنکارا به شدت با این اقدام مخالف است و تأکید کرده است که چنین تصمیمی می تواند به روابط دو کشور آسیب بزند.

روابط آمریکا و ترکیه بر سر موضوعات متعددی از جمله خرید سامانه روسی اس-400 توسط ترکیه، تحریم های تجاری آمریکا علیه ترکیه، پرونده های قضایی آمریکا علیه تجار ترکیه ای و همچنین عملیات اخیر ترکیه در سوریه به شدت تنش آمیز شده است.

این تنش ها پیش از این هم سفر اردوغان به آمریکا را با ابهام روبرو کرده بود.

یک منبع نزدیک به اردوغان در مورد زمان تصویب طرح کشتار ارامنه، گفته است: آن ها از فضای سیاسی کنونی علیه ترکیه در واشنگتن سوء استفاده کردند تا این طرح را تصویب کنند.

ق

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 15053

به "رویترز از احتمال لغو سفر اردوغان به واشنگتن خبر داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویترز از احتمال لغو سفر اردوغان به واشنگتن خبر داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید