ریشه تاخیر در انتخابات والیبال، بلاتکلیفی داورزنی است

به گزارش بلاگ پو، کارشناس والیبال ایران گفت: داورزنی به احتمال 99 درصد به فدراسیون والیبال باز می گردد.

ریشه تاخیر در انتخابات والیبال، بلاتکلیفی داورزنی است

حسن ثانیان در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در مورد عملکرد تیم ملی در انتخابی المپیک 2020 توکیو اظهار کرد: ایران پیش از اعزام به روسیه بازی را باخته بود. پیش از اعزام، به محل تمرینات تیم ملی رفتم. بازیکنان از قدرت و پتانسیل بالای بازیکنان نامی روسیه در این تورنمت می گفتند و به خوبی عدم خودباوری و اعتماد به نفس در ملی پوشان قابل مشاهده بود.

ثانیان تاکید کرد: حتی در برخی از مواقع تمرینات به قدری آشفته و بی نظم می شد که سعید معروف صدایش را بلند می کرد تا بازیکنان را وادار به تمرین کند. سرمربی هم نتوانسته بود به خوبی خودباوری را به تیمش منتقل کند، چرا که اگر می توانستیم به معنای واقعی یک تیم باشیم، پیروزی مقابل روسیه هم ممکن بود.

وی اضافه کرد: انگیزه و تمرکز کافی برای شکست روسیه در بازیکنان وجود نداشت. پیروزی برابر کوبا و مکزیک قابل پیش بینی بود، البته مقابل کوبا خوب نبودیم. مقابل روسیه تلاش مان را کردیم، اما فعل خواستن را در بازیکنان ندیدم، هرچند فزونی روسیه هم شاید منطقی به نظر برسد. این تیم به خوبی تجهیز شده بود تا در کشور خودش کار را تمام کند. در ست دوم بازی روسیه 20 بر 17 از این تیم پیش بودیم و حداقل می توانستیم یک یا دو ست بگیریم، اما اعتماد به نفسی از سوی سرمربی به بازیکنان تزریق نشده بود. تمام نقطه ضعف تیم ملی را در عملکرد سرمربی می بینم.

کارشناس والیبال ایران با اشاره به تعویض های کولاکوویچ اظهار داشت: در یک بازی که دریافت خوبی نداریم، قائمی باید جایگزین فیاضی می شد، اما متاسفانه قائمی را فقط برای یک سرویس ساده در انتهای ست به بازی می آورند. مشکل کولاکوویچ این است که از پتانسیل بازیکنانش استفاده نمی کند و به ذخیره ها انگیزه نمی دهد. بازیکنان ذخیره هم در دلشان می گویند که هرچقدر هم تلاش کنیم باز هم کولاکوویچ فقط به این 6 نفر بازی می دهد، پس چرا بیشتر تلاش کنیم؟

وی در مورد شهرام محمودی و اضافه شدنش به ترکیب تیم ملی عنوان کرد: شهرام محمودی بدون برنامه در تمرینات شرکت کرد. شهرام وضعیت بدی نداشت، اما بازیکنی نیست که بتواند به تنهایی بازی را در بیاورد. از سوی دیگر امیر غفور هم بازیکنی نیست که ذخیره شهرام محمودی باشد.

ثانیان در مورد آشفتگی تیم ملی والیبال اظهار داشت: نبود یک فدراسیون منظم و یک کمیته نظارت بر عملکرد کولاکوویچ در تمرینات و اردوها را اصلی ترین دلیل آشفتگی تیم ملی می دانم. درست است که پیش از این هم برای سرمربیان پیشین، کمیته ای برای نظارت نداشتیم، اما باید تعدادی مربی یا کارشناس بنشینند و عملکرد کولاکوویچ در بازی های لیگ جهانی، انتخابی المپیک و حتی تمرینات را مورد ارزیابی قرار دهند.

وی اضافه کرد: کولاکوویچ حتی رسانه ها را هم از خود دور کرده است. پیش از این رسانه ها مربیان تیم ملی را بازخواست می کردند. مربیان هم رسانه ها را معتمد خود می دانستند، اما کولاکوویچ رسانه ها را سر تمرینات تیم راه نمی دهد و پاسخگو نیست. شاید کولاکوویچ هم فهمیده که اگر تغییراتی در فدراسیون شکل گیرد، خودش هم در کادر تیم ملی جایی نخواهدداشت. به دلیل این که نظارتی بر عملکردش وجود ندارد، پاسخگویی خوبی ندارد.

ثانیان تاکید کرد: کولاکوویچ بازیکنان را زیر سوال نمی برد و بازخواست شان نمی کند. بازیکن حرفه ای به دنبال این است که کسی کاری به کارش نداشته باشد. اگر دقت کرده باشید از زمان آغاز کولاکوویچ هیچ گونه درگیری در تیم ملی رخ نداده است.

کارشناس والیبال ایران در پاسخ به این سوال که با وجود سرپرستی طولانی مدت افشین داوری در فدراسیون والیبال، چرا از سوی فدراسیون هیچ گونه نظارتی بر تیم ملی نبوده است، گفت: داوری خودش بلاتکلیف است و نمی داند تا چه زمانی در فدراسیون حضور دارد. از همین رو نسبت به این مسائل پاسخگو نیست. تمرکز داوری روی انتخابات است تا تیم ملی. اگر فدراسیون رییس داشت، قطعا کولاکوویچ بازخواست می شد. تاکنون چند نفر از مسئولین فدراسیون، تمرینات تیم ملی را از نزدیک نگاه کرده اند؟ وقتی چهار نفر پیشکسوت والیبال ایران، تمرینات را از نزدیک دنبال کنند، بازیکنان طبیعتا انگیزه می گیرند و بهتر کار می کنند. فدراسیونی باید باشد تا یک کمیته فنی تشکیل دهد و از پیشکسوتان برای نظارت بر عملکرد تیم ملی دعوت کند.

وی یادآور شد: وزارت ورزش و داورزنی مگر از تقویم مسابقات تیم های ملی اطلاعی ندارند؟ چرا انتخابات را زودتر برگزار نمی کنند؟ انتخابات باید اردیبهشت ماه برگزار می شد. خدا را شکر جوانان نتیجه گرفتند. از کجا معلوم نوجوانان مان هم نتیجه خوبی بگیرند؟ پیش از اعزام، بازیکنان را به هتلی می برند و با یک سری وعده و وعید به آنها انگیزه می دهند. به مصاحبه عبادی پور پیش از اعزام به روسیه دقت کنید. از بی نظمی فدراسیون و حرف های بی عمل مسئولین فدراسیون گلایه می کند و می گوید که تیم ملی دیگر کسی را ندارد.

کارشناس والیبال ایران عنوان کرد: یکی از مسائل فدراسیون والیبال و وزارت ورزش، بلاتکلیفی داورزنی است. او نمی داند در وزارت می ماند یا خیر. داورزنی به احتمال 99 درصد به فدراسیون والیبال باز می شود. برای همین است که انتخابات فدراسیون والیبال مدام با تاخیر روبرو می شود. داورزنی دلش نمی آید وزارت را از دست بدهد، از سوی دیگر نسبت به فدراسیون والیبال هم بی میل نیست. بهنام محمودی نیز یک رقیب جدی برای داورزنی محسوب می شود.

وی در مورد شانس ایران برای کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو شرح داد: نظرم این است که یک گروه کارشناسی عملکرد کولاکوویچ را مورد ارزیابی قرار دهند و پیش از آغاز بازی ها با او اتمام حجت کنند. در دی ماه باید با تیم های آسیایی بازی کنیم که کار خیلی سختی است. ژاپن، چین و استرالیا تیم های سرسختی هستند که در مرحله نخست انتخابی المپیک عملکرد خوبی داشتند. نباید این تیم ها را دست کم بگیریم، چرا که قرار است در اوج مسابقات لیگ برتر این بازی ها برگزار شود.

کارشناس والیبال ایران در مورد شرایط همکاری تیم ملی با کولاکوویچ اضافه کرد: پیش از المپیک باید کولاکوویچ را کنار بگذاریم. حتی اگر به قیمت همکاری با یک مربی داخلی مانند بهروز عطایی باشد. نزدیک به یک سال و نیم است که عملکرد کولاکوویچ را دیده ایم. او عملکرد آنچنان خوبی نداشته است. کولاکوویچ آدم زرنگی ست و شخصیت خوبی دارد. به بازیکنان شخصیت می دهد و احترام می گذارد، بازیکنان هم متقابلا مجبورند احترام بگذارند.

ثانیان ادامه داد: اگر می خواهیم فقط در المپیک حضور داشته باشیم، کولاکوویچ کفایت می کند. اگر همین الان هم کولاکوویچ را کنار بگذارند دیر نیست. جلوی ضرر را هر وقت بگیرید، منفعت است. باید کارگروهی در این خصوص تشکیل دهند تا تمام جوانب را بررسی کند. شاید در این تغییر و تحولات اتفاقات بهتری رخ دهد.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 10643

به "ریشه تاخیر در انتخابات والیبال، بلاتکلیفی داورزنی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریشه تاخیر در انتخابات والیبال، بلاتکلیفی داورزنی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید