زمان رسیدگی به شکایات ICT در آذربایجان غربی و شرقی کاهش یافت

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، حمید فاضلی گفت: در سال جاری به دلیل شیوع کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی، میزان استفاده از ارتباطات ثابت، سیار و به دنبال آن میزان شکایات در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات (سامانه 195) افزایش یافته است. با این وجود در حوزه ارتباطات سیار، میانگین زمان رسیدگی به شکایات از 24 روز به دو روز و در حوزه ارتباطات ثابت نیز از 10 روز به سه روز کاهش یافته است و در این بخش رشد 70 درصدی داشته ایم.

زمان رسیدگی به شکایات ICT در آذربایجان غربی و شرقی کاهش یافت

وی پایش کیفیت ارتباطات در مناطق روستایی استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل را یکی دیگر از اقدامات منطقه آذر رگولاتوری دانست و اظهار کرد: حدود 295 روستا در حوزه خدمات ثابت پایش و موارد قطعی ارتباط نیز شناسایی شده اند.

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه آذر با اشاره به اینکه سرقت کابل و فرسوده شدن سیستم های مخابراتی از دلایل اصلی قطعی شبکه در مناطق روستایی است، گفت: پس از این پایش، با پیگیری های این اداره کل، موارد قطعی شناسایی شده، درحال پیگیری است.

فاضلی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، براساس شاخص های تعریف شده در مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، مانند شاخص میزان برقراری موفقیت آمیز مکالمه، سطح و کیفیت سیگنال پوشش رادیویی و ... در 494 روستا، درایو تست انجام و 131 مورد قطعی و اختلال شبکه شناسایی شده است که با پیگیری های اداره کل منطقه و بهینه سازی اپراتورها 107 مورد از این اختلال ها رفع شده است. موارد باقیمانده نیز از سوی این اداره کل و دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری در حال پیگیری است.

وی در تشریح چگونگی بهینه سازی اپراتورها اعلام کرد: منظور از بهینه سازی، تغییر موقعیت جغرافیایی ایستگاه و بالابردن توان یا ارتفاع ایستگاه ها و... است. بعد از بهینه سازی شبکه و رفع قطعی، درایو تست جدیدی در همان منطقه انجام و کیفیت شبکه بررسی شده و با اپراتورهایی هم که اشکلات شبکه خود را رفع نکرده اند، براساس مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برخورد می شود.

wonder-hanger.ir: واندر هنگر | مجله معرفی کالاها و خدمات و تولید داخلی

10az10.ir: مجله سرگرمی، مجله گردشگری، موفقیت، پزشکی، سلامت، مد و لباس

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 37627

به "زمان رسیدگی به شکایات ICT در آذربایجان غربی و شرقی کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان رسیدگی به شکایات ICT در آذربایجان غربی و شرقی کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید