زندگی شخصی کریستن دانست؛ معصومِ بلوندِ هالیوود

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران: در دوران زندگی اش، کریستن دانست هم کودک خون آشام بوده، هم دختر پیشاهنگ، هم ملکه، هم یک آرایشگر اهل مینه سوتا و بسیاری دیگر و همچنان به تغییر چه از لحاظ شخصی و چه از جنبه حرفه ای ادامه می دهد. او توانست به خوبی از یک کودک-بازیگر به یک ستاره جدی و قابل توجه در دنیای هالیوود تبدیل شده و حتی در سال 2016 نیز نامزدی جایزه امی در تلویزیون را نیز به فهرست افتخارات خود افزود.

زندگی شخصی کریستن دانست؛ معصومِ بلوندِ هالیوود

اولین آشنایی مخاطبان با کریستن دانست در فیلم مصاحبه با خون آشام (Interview with the Vampire) در سن 11 سالگی و آن رابطه جنجالی با برد پیت رخ داد، سپس با رهبری یک تیم پیشاهنگ در انجامش بده (Bring It On) ادامه یافته و به اسپایدرمن (Spider-Man) ختم شد. بدین ترتیب دانست در مقابل چشمان مخاطبان بزرگ شده و زندگی او همواره در کانون توجه قرار داشت. وی در مصاحبه ای در آگوست 2019 چنین گفت: وقتی کاری انجام می دهم احساس می کنم که هیچگاه کسی آن را نخواهد دید. حس می کنم که این کار را برای خودم می کنم.

اگر به خاطر مادرش نبود، کریستن دانست بازیگر نمی شد

کریستن دانست اولین حضور جدی خود روی پرده را در فیلم آنتالوژی داستان های نیویورک (New York Stories) ساخته وودی آلن در سال 1989 تجربه کرد و تنها چند سال بعد در کنار برد پیت و تام کروز در نقش دوست داشتنی کلودیا در مصاحبه با خون آشام حاضر شد. این بازیگر دوران حرفه ای پرباری بعد از این نقش آفرینی ها داشت و اگر به خاطر مادرش نبود چنین افتخاراتی بدست نمی آمد.

در مصاحبه ای با روزنامه گاردین، دانست گفته است که مادرش، اینِز، بر این باور بوده که سرنوشت دخترش این است که بازیگر گردد، زیرا دانست همواره دختر شادی بود. در نهایت والدین کریستن او را برای تست بازیگری در آگهی های تبلیغاتی تلویزیون معرفی نموده و این کوشش آن ها بسیار موثر بود، زیرا دانست در سن تنها 3 سالگی اولین نقشش در آگهی های تبلیغاتی را بدست آورد. وی در مصاحبه ای دیگر در سال 2015، در این باره گفته است: کودک-بازیگر بودن می تواند برای روان شما بسیار خطرناک باشد. اما مادرم همواره مرا به مدارس معمولی می فرستاد از این رو من هیچوقت سفر های علمی-تفریحی، نمایش های مدرسه ای و این چیز ها را از دست ندادم.

او از برد پیت و تام کروز به عنوان برادران بزرگ خود در هالیوود یاد می نماید

برد پیت و تام کروز بدون شک جذاب ترین ستارگان سینما در دهه 90 بودند و تا به امروز نیز این صندلی را حفظ نموده اند. وقتی که دانست توانست در کنار این سنگین وزن های هالیوود در نقش یک کودک در سال 1994 و در فیلم مصاحبه با خون آشام ظاهر گردد تمام دختران به او حسادت می کردند. وی در مصاحبه ای در سال 2019 با استفن کولبرت در خصوص احساسی که بازی در کنار این دو ستاره هالیوودی برایش داشت صحبت کرد: آن ها مانند خواهر کوچکشان با من رفتار کردند. من خیلی دوست داشتنی بودم. خیلی معصوم بودم، حدود 12 ساله بودم. فقط داشتم کارم را می کردم و آن ها خیلی با من مهربان بودند.

دانست می گوید که از دیرباز هوادار برد پیت بوده و بعد از دیدن فیلم رودخانه ای از میان آن می گذرد در سال 1992 که برد پیت نقش اصلی آن را داشت تصمیم گرفت در آینده از اسم شخصیت او برای فرزندش استفاده کند: نام او [در فیلم]تریستان بود و با خودم گفتم که اولین پسرم را تریستان نام خواهم گذاشت، می فهمید که، همون چیز های همیشگی دخترانه.

در سن 16 سالگی کریستن دانست شروع به ایفای نقش های بزرگتر از خود کرد

بعد از نامزد شدن برای جایزه گلدن گلوب به خاطر بازی تحسین شده اش در مصاحبه با خون آشام، زندگی حرفه ای اش در هالیوود شتاب گرفت. او به بازی در نقش هایی که بسیار برای یک کودک مناسب بود ادامه داد، از جمله نقش هایش در زنان کوچک (Little Women) و جومانجی (Jumanji)، اما در حالی که دانست بزرگتر می شد نقش هایش نیز با او رشد می کردند. وقتی که وی 16 ساله شد در نقش لوکس لیسبون در خودکشی باکره ها (The Virgin Suicides) ساخته سوفیا کوپولا بازی کرد.

این فیلم که بر اساس رمانی به همین نام ساخته شده بود، به زندگی کوتاه و رازآلود خواهران لیسبون تمرکز داشته و جاش هارتنت که از جذاب ترین چهره های هالیوود در دهه 90 بود نیز در آن حضور داشت. دانست در مصاحبه ای که در آگوست 2019 انجام داد در خصوص این فیلم و تجربه خود در آن چنین گفت: حس می کنم که خودکشی باکره ها برای من بسیار بزرگ بود، زیرا اولین باری بود که باید خوشکل می بودم، اما در واقع در یک فیلم. از من مراقبت می شد زیر این فیلمی از سوفیا بود، یک فیلمساز زن. این تغییر بود که به نظرم برای من و حرفه ام بسیار مهم بود.

سوفیا کوپولا به کریستن دانست یاری کرد اعتماد به نفس داشته باشد

خودکشی باکره ها اولین همکاری کریستن دانست با سوفیا کوپولا، اما آخرین آن ها نبود. این دو در چندین فیلم با هم کار نموده اند، از جمله ماری آنتوانت (Marie Antoinette) و فریب خورده (The Beguiled) و بدین ترتیب در کنار همکاری حرفه ای، یک رابطه محبت آمیز و عمیق بین این دو نیز شکل گرفت. این دو تنها طرز تفکر مشابهی دارند بلکه به گفته دانست، سوفیا کوپولا در نوجوانی نقش زیادی در ایجاد اعتماد به نفس در او داشته است.

دانست در سال 2017 در مصاحبه ای در خصوص تاثیر قابل توجه اولین دیدار خود با کوپولا چنین گفته است: او به من گفت، دندان هایت را دوست دارم، هیچوقت دندان هایت را درست نکن. به یاد دارم که بعد ها هنگام بازی در فیلم اسپایدرمن یکی از تهیه کنندگان به من گفت باید تو را نزد دندانپزشک ببرم! حتی دندان های من در پوستر را نیز درست کردند، اما می دانستم که خودم هیچوقت قرار نیست این کار را بکنم. او به من اعتماد به نفس در خصوص چیز های کوچکی داد که بدون او آن ها را نداشتم.

کریستن دانست هنگام احساس فشار هالیوود درخواست یاری کرد

دانست بازی در هالیوود را در سن 3 سالگی شروع نموده و از آن موقع تاکنون توقفی در کار او نبوده است. در سال 2008 بود که همه چیز برای این بازیگر به نقطه جوش رسید به نحوی که او خودش وارد یک مرکز درمانی در یوتا شد. به گفته رسانه ها دانست که در آن موقع 25 سال داشت بعد از یک پارتی شبانه بزرگ و پر از زیاده روی وارد یک دوره بازپروری خودخواسته شده بود، اما دانست خود این ادعا ها را رد نموده و گفته که این کار وی برای درمان افسردگی اش بوده است.

وی همان سال در مصاحبه ای در این باره توضیح داد: در حال دست و پا زدن بودم و این فرصت را داشتم که به جایی رفته و مراقب خودم باشم. خوش شانس بودم که منابع لازم برای انجام این کار را داشتم. خانواده و دوستانم نیز فکر می کردند که این ایده خوبی است.

وی در سال 2015 نیز در خصوص تجربیات سخت خود در هالیوود چنین گفت: چیزی که مردم از یک بازیگر انتظار دارند بسیار مضحک است. عادلانه نیست از یک بازیگر انتظار داشته باشید که در انظار عمومی خیلی خوب صحبت کند و همواره در مقابل انتقاد هایی که بسیار دردناک هستند پوست کلفت باشد و همزمان برای انجام کارش حساس باشد و احساساتش را کنترل نماید. از این رو تمام کاری که می توانید بکنید این است که خودتا باشید، فقط همان لعنتی که خودتان هستید باشید.

کریستن دانست نگاه مثبتی به دیگر فیلم های اسپایدرمن ندارد

قبل از راه اندازی مجدد سری فیلم های اسپایدرمن با بازی تام هالند توسط استودیو مارول، توبی مگوایر نقش این ابرقهرمان مشهور را از سال 2002 تا 2007 بر عهده داشت و کریستن دانست نیز نقش دختر محبوب او، مری جین واتسون، را بر عهده داشت. این سری بسیار پیروز و پرفروش بوده و به باور دانست آن فیلم ها از راه اندازی مجدد امروزی این فرانچایز بسیار بهتر بودند. وی در این باره چنین گفته است: ما بهترین ها را ساختیم، پس چه اهمیتی دارد؟ با خودم می گویم، شما آن را آنطور که می خواهید می سازید، آن ها صرفاً در حال دوشیدن گاو برای پول بیشتر هستند. خیلی واضح است. منظورم را می فهمید؟.

دانست خواهان ساخت قسمت چهارم فیلم اسپایدرمن بود به همین دلیل دیدگاه منفی او نسبت به راه اندازی مجدد این فرانچایز با بازی تام هالند واضح است: من آن فیلم را دوست داشتم و می گویم که ای کاش چهارمی را هم می ساختیم. وی همچنین گفته که سری جدید این فرانچایز را تماشا ننموده و به نظر او همه اسپایدرمن قبلی او و مگوایر را ترجیح می دهند: همه اسپایدرمن ما را دوست دارند، یالا، درست می گویم یا نه؟ ببینید، ترجیح می دهم در اولین ها باشم تا جدیدترها.

ورود کریستن دانست به جهانی تلویزیون برایش دردناک بود

بازی دانست در دو فیلم باعث شد که نوآه هاولی، خالق سریال فارگو (Fargo) او را در فصل دوم این سریال پیروز به کار گیرد: یکی تمام چیز های خوب (All Good Things) و دیگری مالیخولیا (Melancholia). در فصل دوم سریال فارگو دانست نقش یک آرایشگر اهل مینه سوتا را بازی می نماید که در یک قتل گرفتار شده است. دانست در خصوص سختی و چالش برانگیز بودن نقش خود در این سریال چنین گفته است: یادم می آید که در بغل مادرم گریه می کردم و می گفتم نمی خواهم به آنجا [محل فیلمبرداری سریال در کانادا]برگردم، منو مجبور به این کار نکن!.

دانست در خصوص تصمیمش برای پیوستن به این سریال در مصاحبه ای با مجله ورایتی در سال 2015 چنین گفت: از آمادگی خود برای کار در تلویزیون اطمینان نداشتم، اما از آنجایی که یک مینی سری بود برای کار در آن اعلام آمادگی کامل کردم. فکر نمی کنم که برای تعهد به سریال ها آماده باشم، بخصوص اگر پیروز بوده و برای چهار سال ادامه داشته و نتوانم هر کاری که دوست دارم را انجام دهم. بازی او در فصل دوم فارگو نامزدی جایزه امی را در نقش اول زن برای دانست در سال 2016 در پی داشت.

کریستن دانست به مدت 4 سال با گرت هدلاند نامزد بود

دانست در طول مدت فعالیت خود در هالیوود با چندین نفر از چهره های شناخته شده هالیوود نامزد بوده است. وی هنگام بازی در فیلم در جاده (On the Road) در سال 2010 با گرت هدلاند آشنا شده و بین این دو رابطه ای عاطفی شکل گرفت. این دو نامزدی خود را در سال 2012 اظهار داشتند، اما رابطه آن ها چندان پرشور نبود. دانست در مصاحبه خود با ونیتی فر در نوامبر 2015 در خصوص انتظارات خود از یک رابطه عاطفی چنین گفت: من روش های سنتی را می پسندم. من مردی را می خواهم که پول شام را بدهد و در را برایم باز کند. من مردانگی را دوست دارم، من با مردانی نامزدی نموده ام که طرف زنانه بیشتری داشته اند و خوب از آب درنیامده است.

با توجه به طول رابطه دانست و هدلاند می توان گفت که این بازیگر مرد ظاهراً با انتظارات و خواسته های دانست همخوانی داشته است. دانست در سال 2015 در مصاحبه خود درباره رابطه اش با این بازیگر چنین گفت: اکنون سه سال و نیم است که با هم هستیم، پس، بله، خیلی خوب پیش رفته است. ما هم سن هستیم. پیشینه مشابهی داریم [هدلاند نیز اهل مینه سوتاست]او برایم احساس خانواده ام را دارد. اما این دو در آوریل 2016 و پس از 4 سال رابطه از هم جدا شدند.

کریستن دانست هنگام بازی در سریال فارگو عشق را یافت

بعد از اتمام رابطه 4 ساله دانست و هدلاند در سال 2016، این بازیگر زن برای مدت زیادی مجرد نماند. بعد از بازی در کنار جسی پلمونز در فصل دوم سریال فارگو، شایعاتی در خصوص رابطه عاشقانه این دو مطرح شد. بعد ها وقتی که یک حلقه نامزدی در ژانویه 2017 در انگشت دانست دیده شد این شایعات قوت بیشتری گرفت و در ژوئن 2017 بود که دانست آشکارا از رابطه خود با پلمونز گفت و اظهار داشت که بسیار شادمان بوده و عجله ای برای برنامه ریزی عروسی ندارد.

کریستن دانست مادر می گردد

در سال 2018، در یک برنامه تلویزیونی افشاگری خیره کننده و متفاوتی داشت. او اظهار داشت که از رابطه اش با پلمونز باردار است. او بعد ها در می 2018 یک فرزند پسر به جهان آورد که نام او را انیس گذاشت و خبری از تریستان نبود. وی می گوید که تا زمان بجهان آمدن دخترخوانده اش خود علاقه ای به بچه دار شدن نداشته است، اما بعد از این ماجرا تصمیم گرفت که خود بچه دار شده و مزه مادر بودن واقعی را بچشد: خیلی او را دوست دارم. این علاقه شبیه این است که... نمی توانید آن را تجربه کنید مگر این که خودتان بچه داشته باشید. دیشب او را به رختخواب بردم و او امروز صبح بیدار شد و به مادرش گفت، کیکی کجاست؟ این عشق را دوست دارم. این چیزی است که من می خواهم.

منبع: thelist

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: برترین ها
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 13455

به "زندگی شخصی کریستن دانست؛ معصومِ بلوندِ هالیوود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زندگی شخصی کریستن دانست؛ معصومِ بلوندِ هالیوود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید