ساخت اولین سوپرکار جهان با چاپ سه بعدی
به گزارش بلاگ پو، زینگر 21C، یک موتور هشت سیلندر درون سوز و دو موتور الکتریکی دارد که در مجموع 1250 اسب بخار نیرو تولید می کند. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت این ماشین 2/9 ثانیه و حداکثر سرعتش 432 کیلومتر در ساعت است.
بخش های مهمی از ماشین با استفاده از چاپ سه بعدی ساخته می شود
چاپ یک سوپرکار
یک خودروساز جدید آمریکایی به نام زینگر، ماشینی ساخته است که سرعت و شتابش با سوپرکار های اروپایی رقابت می کند و بخش مهمی از آن با چاپ سه بعدی ساخته شده است.
زینگر 21C، یک موتور هشت سیلندر درون سوز و دو موتور الکتریکی دارد که در مجموع 1250 اسب بخار نیرو تولید می کند. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت این ماشین 2/9 ثانیه و حداکثر سرعتش 432 کیلومتر در ساعت است.
سرنشین دوم زینگر 21C پشت سر راننده می نشیند
راننده زینگر در وسط ماشین می نشیند و جا برای یک سرنشین دیگر در پشت او قرار داده شده است. به همین دلیل، اتاق از ماشین های معمولی باریک تر است و مقاومت در برابر هوا کمتر شده است.
علاوه بر شتاب و سرعت خیره کننده، 21C شیوه تازه ای از تولید خودرو را نمایش می دهد که توسط کارخانه ای به نام دایورجنت، مالک زینگر، ابداع شده است.
در این شیوه خط تولید حذف شده است و ماشین با ربات هایی ساخته می شود که در فضایی پانزده متری قرار دارند و از کامپیوتر فرمان می گیرند. بخش های مهمی از ماشین مانند شاسی، با استفاده از چاپگر های سه بعدی آماده شده و توسط این ربات ها با دقتی معادل یک دهم میلیمتر به یکدیگر وصل می شود.
تنها هشتاد دستگاه از زینگر C21 ساخته خواهد شد
کوین زینگر، مدیر دایورجنت و مبدع این شیوه تولید خودرو می گوید که با سه میلیون دلار سرمایه گذاری در این روش می توان کاری مشابه با یک خط تولید 500 میلیون دلاری انجام داد.
زینگر 21C چند روز دیگر در نمایشگاه خودروی ژنو نمایش داده خواهد شد. از این ماشین 80 دستگاه ساخته می شود و قیمت پایه آن یک میلیون و 700 هزار دلار است.
امید به روز های بهتر
سقف پارچه ای آستون مارتین ونتیج در کمتر از هفت ثانیه باز و بسته می شود
آستون مارتین، دو سال پس از تولید نسل جدید مدل ونتیج (Vantage)، مدل روباز این ماشین را از تابستان آینده به بازار عرضه خواهد کرد.
سقف پارچه ای ونتیج رودستر که در پشت صندلی ها مخفی شده، در کمتر از هفت ثانیه باز و بسته می شود. سقف را می توان در حال حرکت و تا سرعت 50 کیلومتر در ساعت باز و بسته کرد.
مدل روباز ونتیج از نظر فنی به مدل کوپه که در سال 2018 به بازار آمد، شبیه است. این ماشین یک موتور هشت سیلندر 503 اسب بخاری دارد. شتاب ماشین حدود چهار ثانیه و حداکثر سرعتش بیش از 300 کیلومتر در ساعت است.
آستون مارتین ونتیج با ماشین هایی نظیر پورشه 911 رقابت می کند
ونتیج پرفروش ترین مدل اسپرت آستون مارتین است و با ماشین های مهمی مانند پورشه 911 و جگوار اف-تایپ رقابت می کند.
موفقیت این ماشین بیش از سودآوری، برای اعتبار و شهرت آستون مارتین مهم است و کارخانه انگلیسی که با ورشکستگی دست و پنجه نرم می کند، بیش از همیشه به این اعتبار نیاز دارد.
کاهش فروش در سال 2019 باعث شد که کارخانه سال جدید میلادی را با مسائل مالی آغاز کند و پیش بینی می شد با پولی که دارد به زحمت تا تابستان دوام آورد.
لارنس استرول، میلیاردر کانادایی، آستون مارتین را از ورشکستگی نجات داد
کمک مالی 650 میلیون دلاری لارنس استرول، میلیاردر کانادایی فعلا بحران را دور کرده است. او حالا رییس هیئت مدیره آستون مارتین است و قرار است تیم فرمول یک خود را هم از سال آینده با نام آستون مارتین به مسابقات بفرستد.
در پی بحران مالی، آستون مارتین برنامه عرضه ماشین های الکتریکی لوکس با مارک لاگوندا را به تعویق انداخته و از حضور در مسابقات 24 ساعته لِمان صرف نظر خواهد کرد. این شرکت امیدوار است موفقیت مدل شاسی بلندش در بازار، سرنوشت کارخانه را تغییر دهد.
مدل جدید داچیا براساس رنو K-ZE ساخته خواهد شد
الکتریکی ارزان
داچیا، سازنده خودرو های ارزان رنو، اولین مدل الکتریکی خود را در نمایشگاه ژنو رونمایی خواهد کرد. مدیران کارخانه می گویند این ماشین با قیمتی بسیار ارزان در یکی دو سال آینده به بازار عرضه می شود.
مدل جدید داچیا براساس رنو K-ZE ساخته می شود که برای بازار چین طراحی شده و با همکاری شریک چینی رنو تولید می شود.
هزینه تولید محصولات داچیا به خاطر استفاده از فن آوری های از رده خارج شده رنو، بسیار پایین است و محصولات این شرکت به دلیل قیمت پایین در اروپا محبوبیت زیادی دارد.
ماشین جدید داچیا، خودرو های الکتریکی را به بازار بزرگی وارد می کند و خریدارانی را جلب می کند که تا به امروز توان مالی استفاده از این نوع ماشین را نداشتند. مدیران کارخانه می گویند قیمت ماشین حدود ده هزار یورو (ده هزار و 800 دلار) خواهد بود.
داچیا همچنین به خاطر قوانین اتحادیه اروپا ناچار به تولید ماشین های الکتریکی است. براساس محدودیت های تازه، خودروسازان باید میانگین تولید دی اکسید کربن محصولاتشان را به 95 گرم در هر کیلومتر کاهش دهند. میانگین آلودگی داچیا به خاطر نداشتن ماشین الکتریکی بسیار بالا است و برای فرار از جریمه اتحادیه اروپا ناگزیر به ساخت ماشین الکتریکی است.
آزمایش ماشین های خودران جگوار از سال آینده آغاز خواهد شد
جعبه خودران جگوار
جگوار با رونمایی از یک کانسپت، گفت آزمایش فن آوری خودران خود از سال آینده آغاز خواهد کرد. هدف این پروژه رساندن آلودگی و تلفات حمل و نقل شهری به صفر است و با همکاری شرکت هندی تاتا، مالک جگوار-لندروور و دانشگاه واریک اجرا می شود.
ماشینی که در این پروژه ساخته می شود در شهر کاونتری در انگلستان آزمایش خواهد شد. این ماشین الکتریکی به شکل یک جعبه است و می توان آن را در حالت های مختلف برای جا به جا کردن بار یا مسافر تغییر داد.
شلوغ تر و آلوده شدن شهرها، کنار گذاشتن خودرو های شخصی را اجتناب ناپذیر کرده است. با این حال شهر ها هنوز برای استفاده از شبکه ای هوشمند از ماشین های خودران آماده نیستند و معلوم نیست استفاده از این ماشین ها چه نیاز ها و مسائلی دارد. اجرای پروژه هایی اینچنین به خودروسازان و شهرداری های کمک می کند درک بهتری از چالش های چنین خودرو هایی به دست آورند.
منبع: فرادیدtafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره
namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو
asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه