ساخت موشک قاره پیما برای استقرار به روی قطار در روسیه

به گزارش بلاگ پو، طراح و سازنده موشک های بالستیک مدرن در روسیه، از ساخت سامانه موشکی قاره پیمای یکپارچه تحت عنوان یارس برای استقرار در محیط های مختلف، از جمله زمین متحرک و به روی واگن قطار خبر داد.

ساخت موشک قاره پیما برای استقرار به روی قطار در روسیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو، یوری سالامونوف طراح اصلی موسسه فناروی های حرارتی مسکو و سازنده موشک های بالستیک مدرن روسیه از جمله توپول-ام، یارس و بولاوا اظهار داشت که این کشور سامانه موشکی یکپارچه یارس برای استقرار در محیط های مختلف، از جمله به روی واگن قطار ساخته است.

سالامونوف در مصاحبه ای گفت: ما سامانه موشکی توپول-ام و اکنون هم یارس را برای استقرار در محیط های مختلف ساخته ایم و این سامانه موشکی یکپارچه می تواند به روی زمین متحرک، به روی سکوی پرتاب و حتی به روی قطار مستقر شود.

به گفته وی، سامانه موشکی راهبردی استقرار دریایی بولاوا نیز با موشک های دارای دقت بسیار بالا برای عناصر فردی و راه چاره های فنی، یکپارچه شده است.

البته ایجاد سامانه پرتاب موشک بالستیک از روی قطار در روسیه هنوز وجود نداشته و طرح قبلی در این زمینه تحت عنوان سامانه بارگوزین که در سال 2005 مطرح شد، همچنان به حالت متوقف باقی مانده و اطلاعات رسمی درباره ازسرگیری آن منتشر نشده است.

سامانه موشکی یکپارچه یارس، یک موشک بالستیک قاره پیما دارای سوخت جامد است که دارای کلاهک های متعدد می باشد. این سامانه موشکی در جریان مانور نظامی-راهبردی تندر-2019 در اواسط ماه اکتبر و تحت رهبری مستقیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و شلیک انواع موشک های کروز و بالستیک، با موفقیت پرتاب شد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 16045

به "ساخت موشک قاره پیما برای استقرار به روی قطار در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت موشک قاره پیما برای استقرار به روی قطار در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید