سازمان میراث فرهنگی سامانه اطلاع رسانی 7070 را راه اندازی کرد

به گزارش بلاگ پو، سامانه رسمی اطلاع رسانی گردشگری 7070 از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با هدف فراهم آوردن امکان دریافت سریع اطلاعات حوزه گردشگری به وسیله هموطنان در سراسر کشور در ایام مبارک دهه فجر راه اندازی شد.

سازمان میراث فرهنگی سامانه اطلاع رسانی 7070 را راه اندازی کرد

سامانه رسمی اطلاع رسانی جهانگردی 7070 که به وسیله شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی به عنوان زیرمجموعه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی در یوم الله دهه فجر راه اندازی شده، این امکان را فراهم نموده تا هموطنان در سراسر کشور بتوانند همزمان با نزدیک شدن تعطیلات نوروز 95 به وسیله ارسال کدهای معین شده به سامانه 7070 اطلاعات مورد احتیاج خود را در قالب جاذبه های جهانگردی، تاریخی، طبیعت گردی، غذاهای محلی، تورهای مسافرتی و نیز صنایع دستی، به صورت پیامک دریافت نمایند.

اکنون بر مبنای این امکان و نیز براساس تعامل حاصل میان اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و کانون دفاتر پیشخوان دولت، هموطنان می توانند در مرحله نخست، با ارسال کدهای 112 به منظور فعال سازی سرویس همراه تور و اطلاع از تورهای مسافرتی و 116، برای استفاده از سرویس همراه جهانگرد از ظرفیت های نقاط جهانگردی تاریخی کشور بهره مند شوند.

بعلاوه در مرحله بعدی این طرح، پس از معین دیگر کدهای مورد احتیاج، امکان دسترسی به سایر خدمات ذکرشده شامل سرویس های ایرانشناسی به منظور معرفی شهرهای کشور و غذاهای محلی همراه معرفی نقاط جهانگردی طبیعی، سامانه معرفی مراکز تفریحی، دادن اطلاعات آب وهوا، نوا و نمای محلی فراهم می گردد که متعاقبا درباره آن اطلاع رسانی خواهد شد.

هموطنان می توانند برای آگاهی بیشتر از سامانه رسمی اطلاع رسانی جهانگردی 7070 به غرفه مربوط به این مرکز در سالن شماره 38 نهمین نمایشگاه جهانگردی و صنایع وابسته، از 27 تا 30 بهمن ماه در محل نمایشگاه دائمی مراجعه نمایند.

بعلاوه اطلاع رسانی درباره نحوه بهره مندی از این امکان به کمک اداره های کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی استان ها و در قالب اقلام تبلیغاتی نوروز 95، تبلیغات محیطی سطح شهر و توزیع کتابچه راهنمای مربوط در مراکز تاریخی، فرهنگی و جهانگردی انجام می گردد.

منبع: ایسنا

منبع: کجارو
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 58518

به "سازمان میراث فرهنگی سامانه اطلاع رسانی 7070 را راه اندازی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان میراث فرهنگی سامانه اطلاع رسانی 7070 را راه اندازی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید