سامسونگ می خواهد تا سال ها پیشتاز بازار گوشی های تاشو باشد

به گزارش بلاگ پو، با توجه به گفته های مؤسسه تحقیقاتی Counterpoint Research، به نظر می رسد سامسونگ میخواهد در بازار گوشی های تاشو مانند شرایط کنونی خود پیشتاز باشد.

سامسونگ می خواهد تا سال ها پیشتاز بازار گوشی های تاشو باشد

بازار گوشی های هوشمند هنوز کوچک است و گوشی های تاشو هم همه گیر نشده اند. اولین بار در سال 2019 بود که سامسونگ از گوشی تاشوی گلکسی فولد رونمایی کرد اما دیدیم اصلا آن چیزی که انتظار داشتیم و در فیلم های علمی-تخیلی شاهد بودیم نبود. اتفاقا اولین نسل از گوشی های تاشوی سامسونگ پر بود از مسائل ریز و درشت اما شرکت کره ای مصمم شد این جهت را ادامه دهد و این طور شد که سال گذشته هم دو مدل از سری زد فولد و زد فلیپ راهی بازار شدند.

سامسونگ مسائل ریز و درشت مدل اوریجینال را رفع کرد اما باز هم قیمت بالا و یک سری مسائل که طبیعتا متوجه گوشی های تاشو می شوند باعث شد کاربران خیلی به این سمت و سو تمایل پیدا ننمایند. البته در حال حاضر فقط سامسونگ است که تا به امروز تا این مقدار گوشی تاشو راهی بازار نموده است و هواوی و شیائومی اگرچه نمایندگانی در این بخش دارند اما فعلا قابل قیاس با سامسونگ نیستند.

با این حال خود سامسونگ هم خیلی نتوانسته در این بخش پیروز باشد اما چون تنها شرکتی است که در دو محدوده قیمتی، گوشی تاشو راهی بازار نموده، بنابراین به صورت کلی این شرکت است که نگاه ها را به سوی خود جلب کرد. به همین دلیل مؤسسه تحقیقاتی Counterpoint انتظار دارد سامسونگ تا سال های آینده، موقعیت خود را به اسم برترین فراورینماینده گوشی تاشو در دنیا حفظ کند.

فروش گوشی های تاشو احتمالا تا سال 2023 به 30 میلیون خواهد رسید

با توجه به آمار و ارقامی که از فروش گوشی های تاشو منتشر شده است، گویا در سالی که گذشت شاهد فروش حدود 3 میلیون گوشی تاشو از برندهای مختلف در سراسر دنیا بودیم. این آمار قرار است سال جاری با وجود سامسونگ که به لطف سری گلکسی زد 88 درصد سهم بازار گوشی های تاشو را در اختیار دارد به 9 میلیون برسد که البته هنوز تعیین نیست به چنین آماری دست پیدا کنیم یا خیر. از طرفی 2021 هنوز به خاتمه نرسیده است و باید منتظر ماند و دید چه پیش خواهد آمد.

همین فرایند رو به رشد به احتمال خیلی زیاد و با توجه به پیش بینی های مؤسسه تحقیقاتی Counterpoint تا سال 2023 هم ادامه خواهد داشت و انتظار می رود فروش گوشی های تاشو تا خاتمه این سال به 30 میلیون دستگاه برسد که بیش از 10 برابر پیشرفت را به نسبت اندازه مشابه در سال 2020 نشان می دهد.

از آنجایی که سامسونگ زودتر از همه ریسک فراوری گوشی های تاشو را پذیرفت و محصولات خود را در تعداد و تنوع نسبتا بالایی هم راهی بازار کرد، انتظار می رود تا سال 2023 هم مانند الان، بر بازار گوشی های تاشو مسلط باشد اما سهم آن از 88 به 75 درصد کاهش پیدا خواهد نمود. چرا که قطعا تا آن سال شرکت های زیادی نظیر گوگل، آنر، اوپو، شیائومی، هواوی یا حتی شاید اپل وارد این عرصه خواهند شد.

بعد از سال 2023 اما به نظر می رسد اوضاع کاملا تغییر خواهد نمود. هیچ تضمینی وجود ندارد شرکت کره ای بتواند صندلی خود را به اسم برترین فراورینماینده گوشی های تاشو در دنیا حفظ کند یا حداقل در برترین حالت دیگر تا این اندازه با شرکت های دیگر فاصله نخواهد داشت. علت آن هم همانطور که اشاره شد این است که سایر شرکت ها هم وارد این بازار خواهند شد. به اعتقاد مؤسسه Counterpoint، اگر اپل وارد این رقابت گردد، قطعا شرایط کنونی دگرگون خواهد شد.

اگر اپل از آیفون فولد یا آیفون فلیپ (هرآنچه که اپل قرار است گوشی بعدی خود را نام گذاری کند) رونمایی کند، یعنی بازار دیگر به این سمت تمایل پیدا نموده است. چرا که اپل معمولا یک فناوری پر ریسک را تا زمانی که همه یا بیشتر کاربران به آن علاقه نشان ندهند در گوشی هایش قرار نمی دهد. نمونه اش رفرش ریت 120 هرتزی که هنوز هیچ آیفونی از آن بهره نمی برد و اینترنت 5G که تا قبل از سری آیفون 12 خبری از آن در گوشی های اپل نبود. از طرفی با ورود اپل به بازار یعنی تأمین نمایندگان هم قطعات را در تعداد انبوه و با قیمت مناسب فراوری می نمایند. بدین ترتیب مشکل قیمت بالا هم حل خواهد شد و از این بابت دغدغه ای وجود نخواهد داشت.

سامسونگ با گوشی های زد فولد 3 و زد فلیپ 3 دسترسی عموم به گوشی های تاشو را بیشتر می نماید

قبل از اینکه گوشی های تاشوی آیفون راهی بازار شوند، قطعا گوشی های تاشو از لحاظ طراحی، کیفیت ساخت و سخت افزار پیشرفت چشمگیری خواهند داشت و قیمت آن ها هم بسیار رقابتی خواهد بود. مثلا همین حالا شایعه های زیادی می شنویم مبنی بر اینکه سامسونگ می خواهد گوشی های تاشوی خود را یعنی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 با حدود 20 درصد کاهش قیمت به نسبت قبل راهی بازار کند.

به اعتقاد Counterpoint Research، سامسونگ می خواهد با گلکسی زد فلیپ 3، کاربران جوان تر و کم سن و سال تر را هدف قرار دهد که طبیعی هم است چون افراد میان سال کمتر به چنین گوشی هایی تمایل نشان می دهند. از طرفی با اضافه شدن پشتیبانی از قلم S-Pen به گوشی زد فولد 3، توجه کاربران و علاقه مندان به گوشی های سری گلکسی نوت هم جذب خواهد شد. بنابراین به نظر می رسد سامسونگ باید سال خوبی را از لحاظ فروش گوشی های تاشو پشت سر بگذارد.

سامسونگ با این استراتژی هوشمندانه ای که در پیش گرفته است می تواند گوشی های تاشوی خود را در دسترس تعداد بیشتری از کاربران قرار دهد. گفته می گردد این شرکت به احتمال بسیار فراوان شانس این را خواهد داشت که بازار گوشی های تاشوی خود را در کشور چین هم توسعه دهد؛ بازاری که شرکت کره ای خیلی نتوانست در آن پیروز ظاهر گردد. اگر سامسونگ بخواهد در بازاری با این عظمت هم سهم بزرگی داشته باشد، باید بتواند از افول شرکت های دیگر برترین استفاده را داشته باشد که در این زمینه، افت هواوی می تواند جهت را هموار کند. البته به این شرط که سامسونگ هم از موقعیت پیش آمده بیشترین استفاده را ببرد.

منبع: PhoneArena

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 52671

به "سامسونگ می خواهد تا سال ها پیشتاز بازار گوشی های تاشو باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ می خواهد تا سال ها پیشتاز بازار گوشی های تاشو باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید