آیا خریدن گلکسی نوت 20 اولترا در سال 2021 منطقی است؟

به گزارش بلاگ پو، حدودا یک سال از زمان معرفی گلکسی نوت 20 اولترا به اسم آخرین پرچم دار سری گلکسی نوت سامسونگ می گذرد. اما سوال اینجاست که آیا گلکسی نوت 20 اولترا در سال 2021 و با وجود رقبای قدرتمندی از شرکت های شیائومی، اپل و حتی خود سامسونگ، ارزش خرید دارد؟ در این مطلب به آنالیز این موضوع خواهیم پرداخت.

آیا خریدن گلکسی نوت 20 اولترا در سال 2021 منطقی است؟

توجه داشته باشید که این مطلب فقط بیان دیدگاه نویسنده وب سایت منبع نیست، بلکه نظرات شخصی و بعلاوه نظرات کاربرانی که در فروشگاه خبرنگاران این محصول را خریداری نموده اند در بیان نقاط قوت و ضعف آن لحاظ شده است.

سال 2021 برای سامسونگ به معنای واقعی کلمه ترکیبی از پیروزیت و شکست بود. در حالی که این شرکت اوایل سال جاری و حتی 6 هفته زودتر از گوشی های سری گلکسی S21 با 200 دلار قیمت کمتر به نسبت سری S20 (البته با یک سری عقب گرد) راهی بازار کرد، نتوانست به مقدار فروشی که انتظار داشت دست پیدا کند. اما از آن طرف با عرضه گوشی های تاشوی گلکسی زد فلیپ 3 و زد فولد 3 توانست نظر مثبت کاربران را به خود جلب کند. البته هنوز زود است بخواهیم در رابطه با پیروزیت این گوشی های مجذوب نماینده صحبت کنیم اما به نظر می رسد سامسونگ بتواند سود خوبی به وسیله آن ها به جیب بزند.

بنابراین به نظر می رسد سبد محصولات شرکت در سال 2021 حسابی پر بوده است از انواع و اقسام دستگاه های مختلف. اما جای خالی یک گوشی محبوب به شکل محسوسی حس شد و آن هم گلکسی نوت بود. سامسونگ اوایل سال جاری تا حد زیادی می توان گفت که تایید کرد دیگر خبری از گوشی های سری گلکسی نوت نخواهد بود و گوشی های تاشو و سری گلکسی S21 قرار است جایگزین آن شوند.

البته تفاوتی که بین این محصولات وجود دارد این است که سری گلکسی نوت درون خود درگاهی برای نگه داری قلم دارند اما گلکسی S21 اولترا یا گلکسی زد فولد 3 فقط از قلم پشتیبانی می نمایند، بدون اینکه فضایی برای نگه داری از آن در خود گوشی وجود داشته باشد. به همین دلیل بسیاری از کاربران از این سیاست سامسونگ گله مند شدند و درخواست کردند حداقل شرکت هر یک سال در میان از گوشی نوت رونمایی کند. اما به نظر می رسد این اتفاق رخ نخواهد داد ولی در عوض شرکت کره ای حداقل مدل اولترا از سری گلکسی S را با درگاهی جهت نگه داری از قلم راهی بازار خواهد نمود. البته این خبر هنوز رسما تایید نشده است اما به نظر می رسد کاملا محتمل باشد.

اما اگر نمی توانید منتظر گوشی هوشمندی از سوی سامسونگ با پشتیبانی از قلم S-Pen باشید و می خواهیم همین حالا یکی از آن ها را بخرید، گلکسی نوت 20 اولترا تنها گزینه ای است که جلوی رویتان واقع شده است. این گوشی سوا از قلم S-Pen، قابلیت های بسیار زیاد دیگری هم دارد که آن را برای کاربرانی که می خواهند تجربه ای کم نظیر از اندروید داشته باشند مناسب می نماید. اما این گفته زمانی خیلی درست به نظر می رسید که در بدو ورود این محصول به بازار، یعنی وقتی که رقبای زیادی راهی بازار نشده بودند آن را خریداری می کردید. با این حال هنوزم که هنوزه گوشی های پرچم دار سال گذشته آنقدری قدرتمند و خوب هستند که بتوانیم آن ها را در جمع رجحانن های سال جاری دسته بندی کنیم. اما آیا گلکسی نوت 20 اولترا هم جز این دسته قرار می گیرد؟

گلکسی نوت 20 اولترا در گذر زمان

گلکسی نوت 20 اولترا که در بازار کشور ما به فروش می رسد از اگزینوس 990 به اسم قلب تپنده خود بهره می برد. مگر اینکه به وسیلهی بتوانید مدل مجهز به تراشه اسنپدراگون 865 پلاس آن را بخرید. در غیر این صورت قطعا در فروشگاه های داخل، مدل مجهز به اگزینوس 990 به فروش می رسد که هواداران زیادی هم ندارد.

اما از این پردازنده پرحاشیه که فاکتور بگیریم، می توانیم به بهره مندی از 8/12 گیگابایت حافظه رم، 128/256/512 گیگابایت حافظه داخلی، نمایشگر 120 هرتزی +QHD از نوع OLED، باتری 4500 میلی آمپر ساعتی، شارژر 25 واتی و مواردی از این دست به اسم قابلیت های خوب گلکسی نوت 20 اولترا اشاره کنیم. بعلاوه این محصول از درگاه کارت حافظه جانبی هم بهره می برد تا بدین ترتیب آن دسته از کاربرانی که به حافظه بیشتر احتیاج دارند بتوانند بدون دردسر این کار را به وسیله یک کارت حافظه انجام دهند. قابلیت نسبتا خوبی که در پرچم داران سری گلکسی S21 دیده نمی گردد.

قابلیت خوب دیگر گلکسی نوت 20 اولترا این است که سامسونگ به مدت سه سال آن را به سیستم عامل نو آپدیت می نماید. البته این قابلیت قرار نیست این گوشی را از سایر گوشی های سامسونگ متمایز کند چرا که تمام پرچم داران سامسونگ از سال 2019 به بعد مشمول این سیاست شدند. اما به نسبت سایر پرچم دارها از شرکت های رقیب شاید این مورد بتواند اندکی تاثیرگذار باشد. بدین ترتیب این گوشی با دریافت اندروید 13 به کار خود خاتمه خواهد داد اما تا یک سال بعد به دریافت آپدیت های امنیتی هم ادامه می دهد. بنابراین تجربه نرم افزاری خوبی با آن خواهید داشت.

مدلی هم که وب سایت منبع در طول این یک سال استفاده آن را مورد آنالیز قرار داد، مجهز به اگزینوس 990 بود و این می تواند مطلب کنونی را برای کاربران داخل بسیار مفیدتر کند چرا که در داخل کشور ما هم همانطور که گفته شد مدل مجهز به این پردازنده به فروش می رسد. اما در رابطه با عملکرد سخت افزاری این گوشی نظرات مختلفی وجود دارد. یک سری از کاربران که تعدادشان اصلا هم کم نیست گفته اند که گلکسی نوت 20 اولترا در اجرای بازی های سنگین یا هنگامی که به آن به فیلم برداری می پردازند داغ می نماید. به گونه ای که حتی دست کاربر هم می سوزد. طبیعتا نمی خواهید بیش از 1000 دلار برای محصولی پرداخت کنید که حین انجام این کارها تا این مقدار داغ گردد. اما به نظر می رسد گلکسی نوت 20 اولترا این مشکل را دارد.

اما این مشکل از کجا نشأت می گیرد؟ طبق آنالیز هایی که بعد از کالبدشکافی این گوشی انجام شد، به این نتیجه رسیدیم که در فراوری این محصول از دو نوع خنک نماینده استفاده شده است. یکی از آن ها به جای مس از پد حرارتی گرافیتی چند لایه برخوردار است و دیگری هم از لوله های مسی و محفظه بخار که علت آن هنوز معین نشده است.

وب سایت های مختلفی از جمله خود AndroidAuthority، سم موبایل، Wired UK و حتی PCWorld، روی داغ شدن این گوشی حتی در انجام کارهای معمولی اتفاق نظر داشتند، بنابراین این چیزی نیست که اتفاقی باشد و فکر کنید ممکن است یک خرید شانسی و پیروز داشته باشید. هرچند کسی برای خرید گوشی 1000 دلاری، با شانس اقدام نمی نماید.

به صورت کلی دو حالت وجود دارد؛ اگر گلکسی نوت 20 اولترا داغ نکند، تجربه استفاده از آن مانند تجربه استفاده از هر گوشی پرچم دار دیگری خواهد بود و به همان مقدار گرم شدن یا گهگاهی در صورت استفاده سنگین، داغ شدن را تجربه می کنید. در غیر این صورت باید بعد از هر چند دقیقه استفاده سنگین، به گوشی استراحت بدهید تا خنک تر گردد. اما در هر دو حالت گوشی توانایی بسیار بالایی دارد و تا قبل از داغ شدن، هیچگونه لگ یا کندی در انجام بازی ها یا اجرای اپلیکیشن های سنگین از آن شاهد نخواهید بود.

نتیجه وب سایت منبع: در برخی موارد حتی نسخه های مجهز به اسنپدراگون 865 پلاس گلکسی نوت 20 اولترا هم حین آنالیز داغ می شدند در حالی که مدل های مجهز به اگزینوس 990 عملکرد عالی داشتند تا به این نتیجه برسیم که واقعا مشکل اصلی تفاوت در نوع خنک نماینده است و نه عمدتا خود پردازنده.

اما عملکرد سخت افزاری بدون در اختیار داشتن باتری مناسب هیچ ارزش خاصی ندارد وگرنه آیفون 12 مینی به جای توقف فراوری باید اکنون در صدر فروش گوشی های هوشمند قرار می داشت. اما گلکسی نوت 20 اولترا واقعا از لحاظ نگه داری شارژ عملکرد خوبی ندارد. البته اگر مطمئن هستید که استفاده سبکی از آن دارید می توانید برای یک روز روی توانایی های آن برای نگه داری شارژ حساب کنید اما هیچوقت کسی هزینه ای تا این مقدار برای محصولی نمی پردازد که بخواهد استفاده ای معمولی از آن داشته باشد.

یکی دیگر از قابلیت های خوبی که گلکسی S21 اولترا دارد این است که درگاهی مخصوص نگه داری قلم برای آن در نظر گرفته شده است تا برخلاف آنچه که در گلکسی S21 اولترا شاهد بودیم، کاربر مجبور نباشد برای قلم و کیف نگه دارنده آن هزینه ای جدا پرداخت کند. بنابراین اگر جز آن دسته از کاربرانی هستید که به استفاده از قلم علاقه زیادی دارید، گلکسی نوت 20 اولترا می تواند انتخاب بسیار خوبی برای شما به حساب بیاید. خصوصا اینکه در این نسل هم سرعت قلم افزایش پیدا نموده است و هم مقدار کیفیت و کارایی آن بهتر شده است. البته برخی از کاربران معتقد هستند نمی توان روی فضای گوشی، هرچقدر که بزرگ باشند، با قلم کار کرد و نوشت و برای انجام این کار باید تبلت یا گوشی تاشو خریداری کرد. با این حال این یک نظر شخصی است و باید دید نوع احتیاج هر مخاطب دقیقا چیست.

رجحانن استفاده ای که از قلم گلکسی نوت 20 اولترا می توان داشت، نه نوشتن با آن بلکه کنترل خود گوشی از راه دور است. مثلا کاربر می تواند از آن به اسم شاتر دوربین استفاده کند که زمانی که گوشی روی یک سه پایه و در فاصله دوری از دست کاربر واقع شده است می تواند فوق العاده کاربردی باشد. بعلاوه برای کنترل رسانه برای زمانی که گوشی به یک نمایشگر بزرگ تر متصل است می توانید از قلم استفاده کنید که در این صورت ابزاری فوق العاده کاربردی خواهد بود.

یکی دیگر از بخش های گلکسی نوت 20 اولترا که در تبدیل آن به یکی از رجحانن گوشی های سال 2020 نقشی اساسی ایفا کرد، نمایشگر 120 هرتزی +QHD با پنل OLED آن بود که هنوز هم در بین رجحانن ها دیده می گردد. البته محدودیتی که این نمایشگر دارد این است که نمی توانید هنگامی که رفرش ریت روی 120 هرتز واقع شده است، وضوح تصویر را روی +QHD قرار دهید که شاید آزاردهنده باشد اما وقتی مصرف شارژ را مشاهده کنید متوجه خواهید شد که چرا سامسونگ چنین تصمیمی گرفت. هرچند نمایشگر این محصول تطبیق پذیر است و دائما روی 120 هرتز باقی نمی ماند. در عین حال برای برخی ها، اینکه مجبور شوند بین کیفیت تصویر و روان بودن آن یکی را انتخاب نمایند ناامیدنماینده باشد.

یکی از رجحانن قابلیت های گلکسی نوت 20 اولترا، طراحی مجذوب نماینده آن است که اگر از بیرون زدگی زیاد ماژول دوربین فاکتور بگیریم، شاید بتوانیم بگوییم هیچ نقطه ضعف خاصی ندارد. سامسونگ در طراحی این محصول از نمایشگر منحنی استفاده نموده است اما گوشه های آن در سمت بالا و پایین اندکی تخت هستند. شاید فکر کنید چنین طراحی آن هم برای یک گوشی نزدیک به 7 اینچ خوب نباشد چون شاید در دست نگه داشتن آن را مشکل کند اما باید در این باره اطمینان بدهیم که سامسونگ در طراحی این گوشی شاهکار کرد. البته اگر دست کوچکی دارید، شاید خیلی نتوانید از این گوشی به آن صورت که باید استفاده کنید.

همانطور که در ابتدای این موضوع اشاره شد، باید از بیرون زدگی ماژول دوربین گلکسی نوت 20 اولترا به اسم بخشی از طراحی کم نظیر آن فاکتور بگیریم چون مقدار این بیرون زدگی آنقدری زیاد است که حتی باعث می گردد گوشی به شکل واضحی روی سطح صاف لق بزند. با این حال شاید تصاویر خوبی که این محصول ثبت می نماید تا حدودی باعث گردد این مشکل را فراموش کنید.

تجربه عکاسی با گلکسی نوت 20 اولترا بعد از یک سال چگونه است؟

اما می رسیم به تجربه عکاسی با گلکسی نوت 20 اولترا که متوجه شدیم تفاوت زیادی با گلکسی S20 اولترا از لحاظ کیفیت ندارد. برای یک پرچم دار در سال 2020، تعداد، نوع و کیفیت لنزهای بکار رفته در این گوشی کاملا کافی و مناسب بود؛ یک دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی و تله فوتوی 12 مگاپیکسلی با قابلیت بزرگ نمایی 5 برابری اپتیکال و 50 برابری دیجیتال.

هنوز هم کیفیت تصاویری که به وسیله گلکسی نوت 20 اولترا ثبت می شوند راضی نماینده است اما طبیعتا نمی توانیم ادعا کنیم بهتر از پرچم دارانی است که در سال 2021 راهی بازار شدند. بنابراین منتظر معجزه نباشید، اما این نکته را حتما به خاطر داشته باشید که عملکرد این گوشی در این زمینه فوق العاده است. خصوصا اینکه برخلاف مدل اولترا از پرچم داران سری گلکسی S20، به این گوشی یک سنسور لیزری فوکوس اتوماتیک هم اضافه شد تا هم در نور شب و هم در نور روز، کیفیت تصاویر ثبت شده بهتر گردد.

اما به نظر می رسد این گوشی در کنترل نقاط روشن، مثل بسیاری از پرچم داران سامسونگ مشکل دارد که در زیر هم می توانید مقایسه آن با پرچم دار ویوو یعنی ویوو X60 پرو پلاس را مشاهده کنید. در این تصویر گلکسی نوت 20 اولترا اصلا نتوانست روشنایی پس زمینه را کنترل کند در حالی که روی لوگوی متعلق به تصویر این گوشی جزئیات بسیار بیشتری را شاهد هستیم.

برای توصیف کیفیت عملکرد دوربین فوق عریض می توانیم به گفتن همین جمله بسنده کنیم که گلکسی نوت 20 اولترا تصاویر فوق عریض خوبی ثبت می نماید که در نور روز کیفیت بسیار مناسبی دارند اما از اعوجاج در امان نخواهید بود. با این حال میدان دید وسیعی را تحت پوشش خود خواهید داشت و می توانید تصاویر خوبی ثبت کنید. بعلاوه این دوربین از قابلیت فوکوس اتوماتیک هم بهره نمی برد تا بدین ترتیب به صورت کامل در این بخش از رقبای اصلی خود در سال 2021 عقب بماند.

می رسیم به بخش اصلی داستان یعنی دوربین تله فوتو که می تواند تا 5 برابر به صورت اپتیکال و 50 برابر به صورت دیجیتال بزرگ نمایی کند. با این حال تا 10 برابر همه چیز خوب و نسبتا باکیفیت به نظر می رسد اما در بزرگ نمایی 50 برابری، جزئیات خاصی را شاهد نخواهید بود.

از لحاظ کیفیت ویدیو، سامسونگ معمولا در صدر رقابت با پرچم داران اندرویدی واقع شده است. گلکسی نوت 20 اولترا هم در این زمینه عملکرد کم نظیری دارد و در تمامی بخش های مربوط به فیلم برداری، از گستره دینامیکی گرفته تا جزئیات و وضوح تصویر، عملکرد عالی دارد. بیشترین وضوحی که این گوشی در آن قادر به فیلم برداری است، 8K با سرعت 24 فریم بر ثانیه است که در این مقدار کیفیت هم از لرزشگیر Super Steady و نه اپتیکال بهره می برد. بعلاوه می توان با سرعت 120 و 960 فریم بر ثانیه هم به ضبط ویدیوهای اسلوموشن پرداخت.

البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که در مقایسه با پرچم داران کنونی، این گوشی خیلی عملکرد خوبی در فیلم برداری ندارد چرا که مثلا وقتی لرزشگیر Super Steady در شرایط نوری نه چندان مساعد فعال باشد، ویدیوهای ضبط شده به نوعی جلوه ژله ای به خود می گیرند. در مقایسه با رقبایی نظیر وان پلاس 9 پرو یا سونی اکسپریا 1 مارک 3، این محصول در ضبط ویدیوهای 4K با سرعت 120 فریم بر ثانیه هم عملکرد ضعیف تری دارد. اما به صورت کلی در این زمینه برای سال 2021 هم عالی است.

گلکسی نوت 20 اولترا؛ یک سری مسائل ریز و قابل چشم پوشی

هر محصولی در کنار نقاط قوت خود، یک سری نقاط ضعف هم دارد که گلکسی نوت 20 اولترا هم یکی از همان محصولات است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم آن ها را در ادامه بیان کنیم تا اگر مطابق سلیقه تان نبود، اقدامات لازم را قبل از خرید انجام دهید.

حسگر اثرانگشت عملکرد دقیقی ندارد

از زمانی که گوشی های سامسونگ با حسگر اثرانگشت درون صفحه راهی بازار شدند، در تمام آنالیز ها این مورد به اسم نقطه ضعف آن ها یاد شد و هنوزم که هنوزه با اینکه فناوری پیشرفته تری برای سری گلکسی S21 در نظر گرفته شده است، باز هم شاهد چنین مسئله ای هستیم. البته عملکرد حسگر اثرانگشت این گوشی ها که شامل گلکسی نوت 20 هم می گردد، در بیشتر مواقع خوب است اما یک زمانی که انتظارش را ندارید، ممکن است با آن سرعت و دقت مورد نظر قفل گوشی را باز نکند.

در بسیاری از زمان ها کاربران محل دقیق حسگر را نمی دانند و به همین دلیل گوشی باز نمی گردد. مگر اینکه قابلیت هایی نظیر نمایشگر همواره روشن یا بلند کردن گوشی برای روشن شدن نمایشگر فعال باشد تا محل دقیق حسگر برایشان نمایش داده گردد. یا اینکه کاربر باید خودش کلید پاور را فشار دهد تا بتواند با تماشا محل درست حسگر، دستش را روی آن قرار دهد. در غیر این صورت شاید در بیشتر مواقع روی محل نادرستی دست بگذارند و گوشی هم باز نگردد. مشکل عدم خوانایی دقیق حسگر اثرانگشت زمانی بدتر می گردد که از یک محافظ صفحه ضخیم برای محافظت از نمایشگر استفاده کنید و آن محافظ صفحه هم خط و خش زیادی بردارد. با این حال در بیش از 80 درصد مواقع این حسگر ناامیدتان نخواهد نمود.

رابط کاربری One UI می تواند در حالت پیش فرض گیج نماینده باشد

این موضوع زمانی نقطه ضعف محسوب می گردد که تا این لحظه محصولی از سامسونگ در اختیار نداشته باشید و به تازگی بخواهید یکی از آن ها را بخرید. چرا که حتی اگر تجربه استفاده از محصولی با رابط Samsung Experience را هم داشته باشید، باز هم One UI شما را گیج نخواهد نمود. اما اگر از شیائومی، وان پلاس، هواوی و به خصوص اپل به گلکسی ها کوچ کنید، طول می کشد تا به رابط شلوغ و غنی از قابلیت سامسونگ عادت کنید.

قابلیت های این رابط آنقدر زیاد است که شاید در طول یک سال استفاده هم نتوانید همه آن ها را کشف کنید چون اصلا به برخی از آن ها احتیاجی هم نخواهید داشت. مثلا اینکه کلید پاور به اسم فعال نماینده بیکسبی هم عمل می نماید که این برای خیلی از کاربران خوشایند نیست و باید در همان ابتدا آن را غیرفعال نمایند.

در نهایت هم باید به کلید بازگشت اشاره کنیم که گاهی اوقات هنگام فشردن آن، ممکن است به اشتباه پنل اج فعال گردد. همین موضوع کاربر را مجاب می نماید یا از بخش بالا سمت چپ و یا از نیم پایین گوشی استفاده کند که به خاطر مقدار بزرگی که دارد، طبیعتا چنین اجازه ای را به کاربر نمی دهد. یعنی کمتر کسی به این شکل گوشی را نگه می دارد.

سرعت شارژ

گلکسی نوت 20 اولترا از شارژری 25 وات بهره می برد که خوشبختانه درون جعبه هم وجود دارد اما این شارژر برای شارژ کردن باتری 4500 میلی آمپر ساعتی این محصول خیلی سرعت بالایی ندارد و تقریبا 70 دقیقه طول می کشد تا آن را شارژ کند. این در مقایسه با پرچم دارانی که این روزها در مدت کمتر از 40 دقیقه شارژ می شوند بسیار زیاد است اما حداقل می توان امیدوار بود که شارژر درون جعبه وجود دارد و احتیاجی ندارید که هزینه بیشتری برای آن پرداخت کنید.

نتیجه

گلکسی نوت 20 اولترا گوشی فوق العاده ای است. اما با قیمت حدودا 1000 دلار، قطعا ارزش خرید آن در مقایسه با گوشی های قدرتمند دیگر از شرکت هایی نظیر شیائومی، وان پلاس و حتی خود سامسونگ پایین تر آمده است. تا جایی که فقط به آن دسته از کاربرانی که به قلم علاقه زیادی دارند، خرید این گوشی توصیه می گردد در غیر این صورت هیچ رجحان خاصی را در آن به نسبت رقبای کنونی شاهد نیستیم.

برای مثال گلکسی S20 فن ادیشن با قیمتی حدودا 600 دلار، از لحاظ ارزش خرید بهتر از گلکسی نوت 20 اولترا است چرا که قیمت مناسبی دارد و در عین حال تمام فعالیت های کاربران را با سرعت بالایی انجام می دهد. مثل گلکسی نوت 20 اولترا، این گوشی هم به مدت سه سال، آپدیت های نرم افزاری را دریافت می نماید و بنابراین علتی برای خرید گلکسی نوت 20 باقی نمی گذارد.

محصولاتی نظیر پوکو F3 5G، سری شیائومی می 11، وان پلاس 9 پرو و آیفون ها را هم می توان رقبایی ارزشمندتر در محدوده قیمتی مورد نظر دانست. البته فقط آیفون گران تر از این گوشی است ولی سایر گوشی های نام برده با قیمت کمتر، قابلیت های بهتری را در اختیارتان قرار خواهند داد.

یک مسئله ای که باعث می گردد خرید گلکسی نوت 20 اولترا را در سال 2021 ارزشمند و منطقی ندانیم این است که اصلا معین نیست خنک نماینده بکار رفته در آن از چه نوعی است و آیا گوشی شما داغ می گردد یا خیر. همانطور که در بالا هم اشاره شد، حتی در آنالیز ها، مدل مجهز به اسنپدراگون 865 پلاس هم داغ می شد چرا که از خنک نماینده خوبی بهره مند نبود اما در عین حال مدل مجهز به اگزینوس 990 خیلی داغ نمی کرد.

در بازار کشور ما، با توجه به نظر خریداران فروشگاه خبرنگاران، اصلی ترین مشکل گلکسی نوت 20 اولترا باتری کم ظرفیت و داغ شدن زیاد بود که از هر دوی این ها نمی توان به سادگی چشم پوشی کرد چرا که مستقیما تجربه کاربری را تحت الشعاع قرار می دهند. با این حال اگر بتوانید اطمینان حاصل کنید که محصول مورد نظر از خنک نماینده خوبی بهره می برد و اینکه طول عمر نه چندان بالای باتری هم برایتان خیلی مشکل ساز نیست، خرید گلکسی نوت 20 اولترا به اسم یکی از رجحانن پرچم داران سال 2020 با بهره مندی از قلم S-Pen منطقی خواهد بود. اما مشکل اینجاست که دقیقا نمی توان مطمئن شد کدام نوع از گلکسی نوت 20 اولترا، خنک نماینده خوبی دارد.

نقاط قوت گلکسی نوت 20 اولترا

  • عملکرد سخت افزاری عالی
  • نمایشگر فوق العاده باکیفیت با رفرش ریت 120 هرتز تطبیق پذیر
  • پشتیبانی و بهره مندی از قلم S-Pen
  • سه سال آپدیت نرم افزاری و چهارسال آپدیت امنیتی
  • رابط کاربری غنی و بهینه
  • مقدار بزرگ (مناسب برای کاربرانی با دست بزرگ تر)
  • عملکرد خوب دوربین ها
  • طراحی مجذوب نماینده و چشم نواز

نقاط ضعف گلکسی نوت 20 اولترا

  • عملکرد نه چندان خوب گوشی در نگه داری شارژ
  • سرعت شارژ پایین نسبت به رقبای سال 2021 (عمدتا گوشی های چینی)
  • داغ شدن پردازنده بعد از مدت زمان کمی استفاده در برنامه ها یا بازی های سنگین یا حین فیلم برداری در وضوح بالا

منبع: Android Authority

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 55366

به "آیا خریدن گلکسی نوت 20 اولترا در سال 2021 منطقی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا خریدن گلکسی نوت 20 اولترا در سال 2021 منطقی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید