سامسونگ همچنان بزرگترین فراوری کننده گوشی هوشمند در دنیا است

به گزارش بلاگ پو، با توجه به گزارش های منتشر شده از سوی Counterpoint Research درباره شرایط بازار گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم سال 2019، کمپانی سامسونگ همچنان بزرگ ترین فراوری کننده گوشی هوشمند در دنیا است. در این بازه زمانی که ماه جولای تا سپتامبر را در برمی گیرد، شرکت سامسونگ فروش 78.2 میلیون دستگاه گوشی را به ثبت رسانده است که نسبت به فروش 76.3 میلیونی سه ماهه دوم امسال، با بیش از 2.5 درصد افزایش همراه بوده است. همچنین، این میزان نسبت به فروش 72.3 میلیونی در مدت مشابه سال قبل، 8.4 درصد افزایش داشته است.

سامسونگ همچنان بزرگترین فراوری کننده گوشی هوشمند در دنیا است

سهم شرکت سامسونگ از بازار جهانی در سه ماهه سوم سال گذشته برابر با 19 درصد بود؛ اما به لطف پیروزیت کره ای ها در فراوری نسل جدید خانواده میان رده های گلکسی A با تمرکز بر قدرت دوربین و عمر باتری بالا، اکنون سهم این شرکت از بازار جهانی به 21 درصد افزایش یافته است.

شگفتی هواوی با وجود تحریم شدن از سوی آمریکا

در مقام دوم نام شرکت هواوی را مشاهده می کنیم که با وجود تحریم های اعمال شده از سوی دولت آمریکا، همچنان دومین فراوری کننده گوشی هوشمند در جهان است و توانسته در سه ماهه مذکور تعداد 66.8 میلیون دستگاه را به فروش برساند. چینی ها در این مدت نسبت به سه ماهه دوم سال حدود 18 درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 28.5 درصد افزایش فروش را تجربه نموده اند.

هواوی اکنون حدود 18 درصد از فروش جهانی گوشی های هوشمند را در اختیار دارد که این سهم نسبت به سال گذشته 4 درصد بیشتر شده است. البته کسب و کار بین المللی هواوی به دلیل تحریم های دولت آمریکا و قطع ارتباط این شرکت با زنجیره تامین خود تا حدی تحت تاثیر قرار گرفته است و حتی مدیران این شرکت نیز در سخنان خود به این موضوع اذعان داشته اند. در ابتدای سال 2019 و پیش از اعمال تحریم های ناشی از جنگ تجاری آمریکا و چین، هواوی به دنبال تصاحب صندلی اولین فراوری کننده گوشی هوشمند و کنار زدن سامسونگ بود، اما پس از قرار دریافت در فهرست شرکت های تحریم شده از سوی دولت ترامپ، مسائلی برای این شرکت به وجود آمد که مجبور شد رویای جاه طلبانه خود را کنار بگذارد. از جمله این مسائل می توان به عدم دسترسی به سرویس های گوگل پلی و اپلیکیشن های پرمخاطب گوگل، یا استفاده از نرم افزارهای طراحی تراشه شرکت های آمریکایی اشاره نمود.

با این حال، تحریم های ترامپ سبب شد تا موجی از وطن پرستی در میان مردم چین ایجاد گردد و همین عامل به هواوی یاری کرد تا در بازار چین که بزرگ ترین بازار گوشی های هوشمند جهان است، افزایش فروش سالانه 66 درصدی را تجربه کند. هم اکنون سهم هواوی از بازار چین در سه ماهه سوم 2019 برابر با 42.4 درصد است.

کاهش فروش آیفون های اپل!

اپل با فروش 44.8 میلیون دستگاه آیفون در این بازه زمانی، بار دیگر عنوان سومین فراوری کننده گوشی هوشمند در جهان را به نام خود ثبت کرد. اما بر خلاف سامسونگ و هواوی که در سه ماهه مذکور، نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش فروش را تجربه نموده اند؛ اپل با افت فروش 4.5 درصدی روبرو شده است!

این کمپانی در فاصله ماه های جولای تا سپتامبر 2018، رکورد فروش 46.9 میلیون دستگاه آیفون را به ثبت رسانده بود. با توجه به این که کوپرتینویی ها فروش جدیدترین نسخه های آیفون را در سه ماهه سوم سال شروع نموده اند، چندان منطقی نیست اگر بخواهیم این بازه را با سه ماهه دوم سال مقایسه کنیم. البته گفتنی است که با وجود کاهش فروش نسبت به مدت مشابه سال قبل، سهم آیفون از بازار جهانی نسبت به سال قبل تغییری ننموده و همچنان 12 درصد باقی مانده است.

حضور پررنگ شرکت های چینی

اوپو و شیائومی دو کمپانی چینی دیگر فهرست مورد نظر ما هستند که به ترتیب در صندلی چهارمین و پنجمین فراوری کننده قرار گرفته اند. اوپو در فاصله میان ماه های جولای تا سپتامبر، پیروز شد 32.3 میلیون دستگاه گوشی هوشمند بفروشد که این میزان برای بازه مشابه در سال گذشته برابر با 33.9 میلیون دستگاه بود. اما میزان فروش کلی این شرکت با رشد 1.7 میلیونی همراه بوده است که سهم آن از بازار جهانی را به 9 درصد (مشابه سال گذشته) رسانده است.

شیائومی که به ارزش بالای گوشی هایش نسبت به قیمت آن ها مشهور است، توانسته با همین سیاست بازارهای در حال توسعه مانند هند را به خود جذب کند و سهم 8 درصدی از بازار جهانی کسب نماید. کمپانی چینی در بازه جولای تا سپتامبر 2019، تعداد 31.7 میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش رسانده است که نسبت به رکورد 33.3 درصدی بازه مشابه سال گذشته، با 4.8 درصد کاهش روبرو بوده است. همچنین، فروش این شرکت در سه ماهه سوم، نسبت به سه ماهه دوم امسال (با ثبت فروش 32.3 میلیون دستگاه) نیز با کاهش اندکی روبرو شده است.

نماینده دیگر چینی ها در این فهرست، کمپانی ویوو (Vivo) است که در انتها ماه سپتامبر پیروز شد 8 درصد از فروش جهانی گوشی های هوشمند را به خود اختصاص دهد. سهم این شرکت نسبت به سه ماهه سوم سال گذشته و همچنین سه ماهه دوم امسال هیچ تغییری نداشته است. اما در انتها ماه سپتامبر، رشد سالانه و رشد کلی ویوو به ترتیب 2.6 درصد و 16 درصد افزایش یافته اند. میزان فروش این شرکت در سه ماهه سوم سال، 3 1.3 میلیون دستگاه ثبت شده است.

پیشرفت چشم گیر Realme

آخرین و شاید جالب ترین شگفتی چینی ها، کمپانی ریلمی (Realme) بود که در سه ماهه سوم امسال، نسبت به گستره قلمرو خود، رشد بی سابقه ای در میزان فروش داشته است. در این سه ماه، ریلمی پیروز شد 10.2 میلیون دستگاه به فروش برساند که نسبت به فروش 1.2 میلیونی سه ماهه سوم سال 2018، بیش از 7 برابر رشد داشت. همچنین، این میزان 2 برابر فروش 5 میلیونی سه ماهه دوم 2019 بوده است. سهم ریلمی از بازار جهانی تنها یک درصد بود، اما در فاصله ماه های جولای تا سپتامبر، این سهم به 3 درصد افزایش پیدا کرد. با توجه به حضور رقبای با سابقه و قدرتمندی که پیش از این نام شان را ذکر کردیم، چنین افزایش سهمی شایسته تحسین است.

آمار کلی سه ماهه سوم سال 2019

تعداد گوشی های هوشمند ارائه شده در بازارهای جهانی توسط سایر فراوری کننده ها، در سه ماهه سوم امسال میلادی، برابر با 84.7 میلیون دستگاه بود. میزان کلی فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم 2019 نسبت به مدت مشابه سال 2018 با رشد 25 میلیونی یا 22.8 درصدی همراه بود، اما فروش کلی بازار جهانی در این مدت 8.7 درصد کاهش داشته است. کارشناسان معتقدند توسعه شبکه 5G و افزایش گوشی های پشتیبانی کننده از این شبکه می تواند شوک جدیدی به بازار موبایل وارد کند و فروش جهانی را که مدتی است با کاهش روبرو شده است، بار دیگر رونق دهد. شرکت مخابراتی اریکسون پیش بینی می نماید تا سال 2025، تعداد مشترکان شبکه 5G در سرتاسر جهان به 2.6 میلیارد نفر خواهد رسید.

منبع: Phone Arena

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 16898

به "سامسونگ همچنان بزرگترین فراوری کننده گوشی هوشمند در دنیا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ همچنان بزرگترین فراوری کننده گوشی هوشمند در دنیا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید