سخت ترین و ساده ترین گروه برای تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، مراسم قرعه کشی نهمین دوره مسابقات جام جهانی فوتسال از ساعت 19:30 امروز سه شنبه در زوریخ برگزار می گردد. در این دوره از بازی ها که به علت شیوع کرونا با یک سال تعویق از 21 شهریور تا 12 مهر در لیتوانی برگزار می گردد، 24 تیم حضور دارند و در مرحله مقدماتی در 6 گروه چهار تیمی رقابت می نمایند.

سخت ترین و ساده ترین گروه برای تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی

سید بندی تیم های حاضر در جام جهانی بر اساس عملکرد آنها در پنج جام جهانی گذشته اعلام شد. به جز لیتوانی میزبان، اسپانیا، برزیل، آرژانتین، روسیه و پرتغال در سید نخست حضور دارند. تیم ملی ایران هم که در دوره گذشته جام جهانی (2016 کلمبیا) شگفتی ساز شد و اسم سوم را به دست آورد، در سید دوم واقع شده است.

تقابل با هر یک از تیم های سید یک به جز لیتوانی برای ایران می تواند گروه سختی را برای ملی پوشان کشورمان ایجاد کند. آرژانتین و روسیه قهرمان و نایب قهرمان دوره گذشته هستند. برزیل چهار سال برای گرفتن انتقام از ایران صبر نموده و نایب قهرمان مسابقات آمریکای لاتین شده است. پرتغال حریف ایران در ملاقات رده بندی جام جهانی گذشته بود و در مسابقات انتخابی قاره اروپا برای این دوره، ایتالیا را شکست داد و به اسم صدرنشین گروه نخست صعود کرد. اسپانیا هم در مسابقات قهرمانی اروپا با کسب حداکثر امتیاز (9 امتیاز) و صدرنشینی از گروه دوم راهی جام جهانی شد.

ملاقات تیم ایران با اسپانیا در جام جهانی 2016

از سید سوم، قزاقستان می تواند حریف قدرتمندی برای ایران باشد. این تیم در مسابقات قهرمانی اروپا با کسب 6 امتیاز (از سه بازی) به اسم صدرنشین گروه چهارم جواز حضور در جام جهانی را به دست آورد.

در سید چهارم، هیچ تیمی از اروپا حضور ندارد. سخت ترین حریف این گروه می تواند مراکش باشد؛ تیمی که قهرمان قاره آفریقا شد و از این طریق سهمیه جام جهانی به دست آورد. مراکش که با 5 گل در فینال مسابقات قهرمانی قاره آفریقا مصر را شکست داده بود، همین هفته پیروز شد با 4 گل مصر را در فینال مسابقات کشورهای عربی در هم بکوبد تا آمادگی اش را به رخ بکشد. در این سید، آمریکا هم حضور دارد.

در مقابل، ساده ترین گروه برای تیم ملی فوتسال می تواند متشکل از لیتوانی، جزایر سلیمان، آنگولا باشد.

طبق فرمول فیفا، از هر گروه دو تیم برتر به صورت مستقیم راهی مرحله یک هشتم نهایی می شوند (12 تیم) و چهار تیم برتر رده سوم هم جواز حضور در مرحله بعد را به دست می آورند.

سیدبندی مسابقات جام جهانی 2021 فوتسال به این ترتیب است:

سید اول: لیتوانی (میزبان)، اسپانیا، برزیل، آرژانتین، روسیه، پرتغال

سید دوم: ایران، پاراگوئه، مصر، کاستاریکا، تایلند، جمهوری چک

سید سوم: جزایر سلیمان، ژاپن، گواتمالا، قزاقستان، صربستان، پاناما

سید چهارم: مراکش، ویتنام، ایالات متحده آمریکا، ازبکستان، آنگولا، ونزوئلا

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 51831

به "سخت ترین و ساده ترین گروه برای تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخت ترین و ساده ترین گروه برای تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید