سرخسی که از خود سلفی می گیرد

به گزارش بلاگ پو، برای نخستین بار در دنیا یک سرخس در انگلیس از خود سلفی گرفت. این بخشی از پروژه محققان انگلیسی برای ابداع دوربین هایی است که در حیات وحش به طور اتوماتیک محیط را نظارت می نمایند.

سرخسی که از خود سلفی می گیرد

طبق اعلام انجمن جانورشناسی لندن(ZSL)برای نخستین بار یک گیاه از خود عکس سلفی گرفته است! برای ثبت این سلفی دوربینی ابداع شده که با انرژی گیاهان فعال می گردد.

آنها در اوایل امسال سلول های سوخت میکروبال کوچکی در نمایشگاه Rainforest Life باغ وحش لندن نصب کردند تا انرژی گیاهان را جمع آوری نمایند و با استفاده از گیاهان دوربینها و حسگرهایی را در محیط زیست فعال نمایند.

در این پروژه یک گیاه سرخس به نام پیت با استفاده از انرژی که خود فراوری می نماید، هر 20 ثانیه یک سلفی گرفت. به گفته محققان توانایی گیاهانی که در سایه رشد می نمایند برای فراوری انرژی سلول های سوختی، شیوه نظارت بر حیات وحش را دگرگون می نماید.

گیاهان به وسیله فرایند فتوسنتز شکر فراوری می نمایند که در باتری های سلولی به کار گرفته می گردد. شکر فراوریی گیاهان در برگ ها نمی ماند و به وسیله ریشه و ساقه منتقل می گردد. باکتری اطراف ریشه مولکولهای شکر را می شکند و الکترون و پروتون آزاد می نماید. یک آند و یک کاتد الکترونها و پروتونها را جذب و سلول سوختی را شارژ می نمایند. هنگامیکه سلول سوختی پر از انرژی می گردد، برق آن آزاد و عکس سلفی ثبت می گردد.

دوربین مذکور با اندکی انرژی فعال می گردد و شرکت هوش مصنوعی Xnor.ai آمریکایی آن را ساخته است. این دستگاه فقط با اندک انرژی که گیاهان کوچک فراوری می نمایند، قادر به عکاسی است.

این فناوری به محققان یاری می نماید اطلاعات بیشتری از جنگل های بارانی دورافتاده به دست بیاورند. هدف نهایی این پروژه استفاده از گیاهان برای تامین انرژی مورد احتیاج دوربین های نظارتی و حسگرها در حیات وحش است.

اکنون به نظر می رسد این آزمایش موفقیت آمیز بوده و گیاه توانسته بدون دخالت انسان از خود سلفی بگیرد. البته دانشمندان تصمیم دارند این آزمایش را قبل از اجرا در حیات وحش،ارتقا دهند.،مهر

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

malayro.ir: مالزی: سفر به کشور زیبای مالزی و دیدار از شهرهای توسعه یافته کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 13793

به "سرخسی که از خود سلفی می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرخسی که از خود سلفی می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید