سرویس دیجی کالا جت چه ویژگی هایی دارد؟

به گزارش بلاگ پو، دیجی کالا برای پاسخ به احتیاج مشتریان خود در زمینه تحویل سفارش های سوپرمارکتی با ارسال رایگان و در بازه زمانی 30 دقیقه ای اقدام به راه اندازی سرویس جدیدی به نام دیجی کالا جت کرد.

سرویس دیجی کالا جت چه ویژگی هایی دارد؟

اخبار شرکت ها؛ دیجی کالا برای پاسخ به احتیاج مشتریان خود در زمینه تحویل سفارش های سوپرمارکتی با ارسال رایگان و در بازه زمانی 30 دقیقه ای اقدام به راه اندازی سرویس نوی به نام دیجی کالا جت کرد. این سرویس، پلتفرم نوی در کنار دیجی کالاست که مخصوص تأمین خریدهای لحظه ای و ارسال سریع محصولات سوپرمارکتی طراحی شده است. در این مطلب در خصوص ویژگی ها و نحوه استفاده از این سرویس شرح می دهیم.

ارسال سریع

ویژگی سرعت مهمترین ویژگی سرویس دیجی کالا جت است که تجربه متفاوتی به کاربر می دهد. همین ویژگی که در نام این سرویس هم مشهود است وجه تمایز دیجی کالا با دیجی کالا جت است. با توجه به توسعه روز افزون سرویس دیجی کالا جت به اسم یک محصول، حالا سطح خدمت رسانی سرویس دیجی کالا جت به کمتر از 30 دقیقه در تحویل سفارش ها رسیده است. این قابلیت، فرصت بسیار خوبی برای آن دسته از کاربرانی است که می خواهند در کمترین زمان مورد احتیاج برای دسترسی به مایحتاج خود برسند. بدیهی است سرویس دیجی اکسپرس که خود به اسم پلتفرم تکنولوژی محور لجستیکی گروه دیجی کالا فعالیت می نماید می تواند در بالا بردن این سرعت نقش مؤثری داشته باشد.

اکنون پس از گذشت بازه زمانی کوتاهی از آغاز به کار سرویس دیجی کالا جت، 40 درصد از سفارش ها کمتر از 15 دقیقه و نیمی از سفارش ها بین 15تا 30 دقیقه به دست مشتری می رسد. به عبارت دیگر 90 درصد از سفارش ها زیر30 دقیقه تحویل می شوند.

ارسال رایگان

برای تحویل سفارش ها از دیجی کالا جت هیچ هزینه ای در نظر گرفته نشده است. رایگان بودن تحویل سفارش مزیت بسیار بزرگی ست که هزینه کاربر را صرفاً متوجه پرداخت هزینه مایحتاج مورد نظرش می نماید. به این ترتیب تحویل سفارش ها در هر مقصدی انجام گردد کاملاً رایگان تمام می گردد. این ویژگی در آخرین به روز رسانی های پلتفرم دیجی کالا جت بدون تغییر بوده است و در حال حاضر ارسال سفارش ها رایگان است.

جت مارت ها؛ سوپرمارکت های اختصاصی دیجی کالا جت

یکی از ویژگی های مهم و مفید دیجی کالا جت، راه اندازی دارک استورهایی به نام جت مارت است. منظور از دارک استور (Dark Store) در دنیای تجارت الکترونیک مراکز توزیعی هستند که به طور اختصاصی برای خریدهای آنلاین به کار می فرایند. سوپرمارکت های دارک، انبارهای بزرگی هستند که برای خریداران و عموم مردم باز نیست و متشکل از قفسه ها و ردیف هایی از اجناس است که معمولاً ساختمان آنها در نقاط قابل دسترس شهر ساخته می گردد. پس از ثبت شدن سفارش اینترنتی کاربران، پردازش سفارش ها آغاز می گردد و مرحله برداشتن سفارش ها و تجمیع و ارسال آنها به مشتری ادامه می یابد.

اهمیت استفاده از دارک استورها در خرید اینترنتی تمرکز بر ارسال سریع سفارش ها برای خریدهای بر مبنای تقاضا (on-demand) و فوری است. در این شرایط زنجیره تأمین با سرعت بیشتری کار می نماید و احتیاجهای مشتری مستقیم تر و سریع تر برطرف می گردد.

دارک استورها با اینکه می توانند به اسم انبار کالاهایی مانند لباس و …هم عمل نمایند اما اغلب برای محصولات سوپرمارکتی و تره بار استفادهمی شوند. یکی از روش های تأمین محصولات سوپرمارکتی در سرویس دیجی کالا جت هم به وسیله دارک استورها انجام می گردد. دیجی کالا جت علاوه بر همکاری با فروشگاه های زنجیره ای مطرح و معتبر، انبارهای اختصاصی در منطقه ها مختلف شهر در قالب دارک استور و به نام جت مارت دارد که امکان بیشترین تنوع کالایی را از فزونین برندها، با مناسب ترین قیمت ها و تخفیف ها و در سریع ترین زمان ارسال فراهم می نماید. اکنون دیجی کالا جت 12 جت مارت دارد که در شهرهای تهران، کرج و مشهد فعال هستند. به زودی تعداد جت مارت های فعال در سایر شهرها بیشتر هم می گردد.

توسعه جغرافیایی سریع تر

مدل کسب وکار پلتفرم دیجی کالا جت غیر متمرکز و مقیاس پذیر است و این رویکرد، ورود این سرویس به شهرستان ها را سرعت می بخشد.

سرویس دیجی کالا جت خدمت رسانی خود را از شهرهای تهران و کرج آغاز کرد و به تازگی در شهر مشهد به صورت آزمایشی فعالیت خود را آغاز نموده است. دیگر شهرهای ایران مانند شیراز، اهواز، تبریز و قم هم در آینده می توانند در کوتاه ترین زمان سفارش های سوپرمارکتی خود را دریافت نمایند.

سوپرمارکت دیجی کالا با دیجی کالا جت چه تفاوتی دارد؟

عرضه محصولات سوپرمارکتی دیجی کالا از سال 97 آغاز به کار کرد. این بخش نو از کسب وکار که در ابتدا با نام دیجی کالا فِرش هم شناخته می شد اکنون به اسم دسته ای جدا در پلتفرم دیجی کالا با اسم سوپرمارکت دیجی کالا قابل استفاده است. با آغاز به کار سرویس دیجی کالا جت شاید این سؤال برای شما هم پیش آمده باشد که تفاوت خدمات سوپرمارکت دیجی کالا با سرویس دیجی کالا جت در چیست. در جواب باید گفت که سوپرمارکت دیجی کالا بر اساس مدل کلاسیک تجارت الکترونیک عمل می نماید و دیجی کالا جت مدل نوینی از ای کامرس، تحت اسم Q-Commerce یا quick commerce را ارائه می نماید. با توجه به سبد پیشنهادی متفاوتی که در دیجی کالا جت در مقایسه با سوپرمارکت دیجی کالا عرضه می گردد می توان گفت مدل کسب وکار دیجی کالا جت مدل مکملی در کنار سوپرمارکت دیجی کالاست. این پلتفرم نه تنها تجربه نوی برای گروه دیجی کالا محسوب می گردد بلکه تجربه نوی برای مشتریان کنونی دیجی کالا هم ایجاد می نماید.

اگر سه ویژگی سرعت، تنوع کالایی و قیمت را معیارهای آنالیز این دو سرویس بدانیم باید گفت پلتفرم دیجی کالا جت در سرعت بسیار بالا فزونی دارد و سوپرمارکت دیجی کالا تنوع بیشتر و قیمت های همراه با تخفیف را عرصه می نماید. اگر فرایند سفارش گذاری، پردازش و تحویل سفارش های سوپرمارکت دیجی کالا در بازه زمانی یک تا چند روزه انجام می گردد در دیجی کالا جت، همه چیز فوری پیش می رود. بنابراین به رغم هم پوشانی هایی که ممکن است بین این دو جهت کسب و کار وجود داشته باشد آنچه این دو را از هم متمایز می نماید نوع سفارش ها و سبدهای خریدی ست که می گردد با هر کدام از سرویس ها تجربه کرد. همانطور که پیشتر گفته شد دیجی کالا جت به علت ویژگی سرعت بالا در تأمین و تحویل سفارش ها با این اسم نام گذاری شده است. بنابراین برای تقاضاهای در لحظه و احتیاجمند دریافت سریع، مناسب تر است. این نوع سفارش ها معمولاً در خریدهای لحظه ای و روزانه انجام می گردد. این در حالی است که برای خریدهای سر ماه که می توان در بازه زمانی طولانی تر دست به انتخاب و برداشتن محصول از قفسه های اینترنتی دیجی کالا زد سوپرمارکت دیجی کالا گزینه بسیار مناسبی است. بنابراین توصیه می کنیم سبدهای خرید کوچکتر با احتیاج به دریافت سریع تر را با پلتفرم دیجی کالا جت و سبدهای خرید بزرگتر و با منظره بلند مدت تر نسبت به زمان تحویل را با سوپرمارکت دیجی کالا ببندید.

سفارش از دیجی کالا جت

دیجی کالا جت سرویس نوی از سوی گروه دیجی کالاست که در پاسخ بهاحتیاجهای مشتریان دیجی کالا با رویکرد غیر متمرکز و مقیاس پذیر برای تأمینو سفارش های فوری در قالب همکاری با شرکای معتبر و خوشنام فعالیتمی نماید. این پلتفرم می کوشد با ایجاد هم افزایی در کنار دیگر اعضای گروهدیجی کالا به خلق ارزش به عرصه تجارت الکترونیک ایران یاری کند.

banima.ir: مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

chinaro.ir: مجله گردشگری چین، سفر به پکن، شانگهای هانگزو

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 53893

به "سرویس دیجی کالا جت چه ویژگی هایی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرویس دیجی کالا جت چه ویژگی هایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید