سفر به شهر اسلو؛ مرکز دیدنی و شگفت انگیز نروژ

به گزارش بلاگ پو، اسلو، ممکن است شهر گرانی باشد، اما ویژگی های منحصر بفردی دارد که تجربه سفر به این شهر را خاص می سازند. اسلو به اسم مرکز سبز قاره اروپا بیشتر شبیه به یک پارک بزرگ زیبا و افسون کننده است؛ بخصوص وقتی هوا بارانی باشد. اگر تاریخچه غنی درجه یک، فرهنگ و موزه های هنری و اجرای زنده موسیقی در تمام طول سال را به این آب و هوای خوشایند اضافه کنید، قطعا تجربه فوق العاده ای از سفر به سفر به شهر اسلو را خواهید داشت؛ بویژه اگر راهنمای خوب و مفیدی برای سفرتان داشته باشید. در راهنمای سفر به شهر اسلو قصد داریم سفری بیست و چهار ساعته به اسلو داشته باشیم و بایدها و نبایدهای سفر یک روزه به دیدنی های مشهور اسلو را بشماریم.

سفر به شهر اسلو؛ مرکز دیدنی و شگفت انگیز نروژ

لیست مطالب

حتما در طبیعت هووه دویا Hovedøya وقت بگذرانیدحتما در کنار رودخانه آکر Aker River قدم بزنید و خود را به بازارهای انتهایی آن برسانیدحتما در پارک تندیس ها عکس و سلفی بگیریددر اسلو خرید کنیددر موزه شهر اسلو Oslo City Museum با مردم نروژ آشنا شویدحتما سری به فستیوال اویا Øya Festival بزنید و موسیقی زنده گوش کنید

حتما در طبیعت هووه دویا Hovedøya وقت بگذرانید

نروژی ها شهر اسلو را شهری بین سبز و آبی می دانند. به این علت که اسلو در عین این که شهری عظیم و مهم است و حس و حال شهری دارد، بخاطر طبیعت زیبا، وسیع و تاثیرگذاری که درون شهر و اطراف آن وجود داشته، شهری متفاوت با دیگر شهرهای عظیم محسوب می گردد. گردشگران می توانند با سوار شدن بر کشتی های B1، B2، B3 یا B4 از آکر بریگه Aker Brygge در کمتر از بیست دقیقه خود را به جزیره های بدون سکنه اطراف اسلو برسانند و سپس به جنگل نوردی، پیک نیک، آبتنی و فعالیت های خوشایند دیگر مشغول شوند. این بهترین روش برای کسب آرامش در یک روز گرم در میان تماشای های مشهور اسلو است و بهترین نوع وقت گذرانی قبل از بازگشت به شهر در هنگام شب.

حتما در کنار رودخانه آکر Aker River قدم بزنید و خود را به بازارهای انتهایی آن برسانید

روز یکشنبه یک روز عالی برای پیاده روی در کنار رودخانه آکر Aker River است. در انتهای این رودخانه دو بازار محلی وجود دارند که در بلا Blå و اینگنستدز Ingensteds در گرونرلوکا Grünerløkka قرار گرفته اند و مملو از لباس های بافتنی، جواهرات، سرامیک، شیشه، لباس پشمی، انواع پوشاک، اسباب بازی، نقاشی، کیف و وسایل آنتیک عجیب و غریب هستند؛ چیزهایی که گاهی در هیچ نقطه دیگر پیدا نمی شوند. در این جهت بیشتر میراث تاریخی صنعتی شهر اسلو دیده می شوند؛ با عبور از پل آمودت Aamodt bridge منظره زیبای آبشار و تماشای بناهای کارخانه سابق که هم اکنون به دانشگاه هنر اسلو Oslo University Of The Arts تبدیل شده اند، برای شما فراهم گشت.

حتما در پارک تندیس ها عکس و سلفی بگیرید

پارک تندیس ها در پارک فراگنر دارای بیش از 200 تندیس ورزشی و بامزه از گوستاو ویگلند Gustav Vigeland است که از جنس برنز، گرانیت و چدن هستند. این تندیس ها به شکل سوژه های انسانی، زن ها، مردها و بچه ها بوده و افکار درونی انسانها را به نمایش می گذارند. مشهورترین این تندیس ها، تندیس پسر خشمگین Angry Boy، مونولیث Monolith و چرخه زندگی Wheel of Life هستند. این تندیس ساز، طراحی و نقشه کشی خود پارک را هم انجام داد. این پارک یکی از بهترین جاذبه های گردشگری نروژ بشمار می رود و هر ساله بیش از یک میلیون بازدید نماینده از آن بازدید می نمایند.

براساس راهنمای سفر به شهر اسلو اگر بدنبال مفاهیم خوب اجتماعی هستید، این پارک مملو از سوژه های جالب است و هر تندیس آن از آنها که خنده دارترند تا آنها که طراحی جدی تری دارند، برای اینکه با آنها عکس و سلفی بگیرید و در شبکه های اجتماعی پست کنید، ایده آل بنظر می رسند. پس، موقع عکس انداختن خلاقیت به خرج دهید و بگذارید دوستانتان بدانند که شما در طول سفر وقت این را داشته اید که از یک نقطه فرهنگی و در عین حال بامزه تماشا کنید.

در اسلو خرید کنید

نمیتوان از این حقیقت گذشت که قیمت ها در نروژ، بخصوص مرکز آن اسلو بسیار بالا هستند؛ بنابراین انتظار داشته باشید که بین 20 تا 40 درصد بیشتر از سایر شهرهای گران اروپا پول بپردازید. خوشبختانه، هر گردشگری که اهل کشورهای نروژ، سوئد، فنلاند یا دانمارک نباشد، می تواند از کارت وات نروژی Norwegian VAT یا ام وی ای mva استفاده کند. این کارت به شما داده می گردد و سپس در هنگام ترک نروژ در فرودگاه می بایست آن را بازپس دهید.

وقتی در این کشور خرید می کنید، می بایست این کارت را ارائه دهید تا فرمی که به وسیله کارکنان فروشگاه پر می گردد، به شما تعلق گیرد. در اسلو، فروشگاه های عالی فروش رکوردهای موسیقی هم وجود دارند که فرهنگ متنوع موسیقایی این کشور را بازتاب می دهند. عظیمترین این فروشگاه ها، بیگ دیپر Big Dipper نام دارد. البته، فروشگاه های دیگری هم هستند که انواع رکوردهای موسیقی را در انواع ژانرها به فروش می رسانند. بنابراین، براساس راهنمای سفر به شهر اسلو توصیه می کنیم خرید کردن در اسلو، بویژه خرید رکوردهای موسیقی را در زمره الویت های خود قرار دهید.

در موزه شهر اسلو Oslo City Museum با مردم نروژ آشنا شوید

نروژی ها در نگاه اول ممکن است خجالتی به نظر برسند؛ بنابراین اگر علاقه دارید بیشتر در خصوص تاریخچه و فرهنگ آنها بدانید، بد نیست سری به موزه شهر اسلو Oslo city museum بزنید. این موزه تاریخچه شهر اسلو را از نگاه جمعیتی که در آن زندگی می نمایند نشان می دهد؛ جمعیتی که یک سوم آنها پیش زمینه نروژی ندارند و از نژادها و فرهنگ های دیگر هستند. بازدید از این موزه یک روش عالی برای شناختن نروژی ها بویژه مردم مرکز است.

سپس، بهتر است در تور 15 دقیقه ای شهرداری اسلو شرکت کنید تا در خصوص دولت نروژ بیشتر بدانید. شهرداری اسلو که در سال 1950 تاسیس شد، بدنه مدیریتی شهر و صندلی شورای شهر است. نمای خارجی این بنا ممکن هست خیلی قابل توجه نباشد؛ اما داخل این مورد از تماشای های مشهور اسلو با آثار هنری نروژی متعلق به سالهای 1900 تا 1950 تزئین شده و تصاویری از تاریخ، فرهنگ و زندگی نروژی ها را به نمایش می گذارند. نقاشی های دیواری سالن اصلی این بنا هم بسیار قابل توجه هستند و بهتر است حتما آنها را ببینید.

حتما سری به فستیوال اویا Øya Festival بزنید و موسیقی زنده گوش کنید

اسلو را نه تنها به اسم مرکز کشور نروژ، بلکه به اسم مرکز موسیقی زنده در اسکاندیناوی می شناسند، چرا که نمایش ها و فستیوال های موسیقی آن دو برابر ترکیب این برنامه ها در شهرهای استکهلم و کپنهاگ بشمار می فرایند. بهترین زمان برای سفر به اسلو و تجربه موسیقی زنده، ماه آگوست، زمان برگزاری فستیوال اویا Øya Festival است. اما، اگر سفر شما با این فستیوال همزمان نمی گردد، قطعا در طول سفرتان با هنرمندان بین المللی که از شهر عبور نموده یا هنرمندان محلی که انواع ژانرهای موسیقی را در خیابان اجرا می نمایند، برخورد خواهید کرد.

منبع: همگردی
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 51994

به "سفر به شهر اسلو؛ مرکز دیدنی و شگفت انگیز نروژ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به شهر اسلو؛ مرکز دیدنی و شگفت انگیز نروژ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید