سیاره ای غول پیکر که می تواند روی آب شناور گردد! ، از نوشت افزار آنتی باکتریال 99 درصدی تا نابودی سلول های سرطانی

به گزارش بلاگ پو، برای مرور مهمترین اخبار فناوری طی یک هفته گذشته در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تکنولوژی های روز با ما همراه باشید.

سیاره ای غول پیکر که می تواند روی آب شناور گردد! ، از نوشت افزار آنتی باکتریال 99 درصدی تا نابودی سلول های سرطانی

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این هفته با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

ماهواره سینا را بیشتر بشناسید / از سفارش وزارت علوم تا ساخت روسیه

سینا 1 نخستین ماهواره و کاوشگر فضایی ایران است که در مدار نهاده شد و توسط روسیه در 2005 ساخته شد. این ماهواره در روز پنجشنبه 6 آبان ماه سال 1384، روی یک موشک ماهواره بر کازموس-3 روسی به فضا پرتاب و با پیروزیت در مدار اختصاصی ایران قرار داده شد. محل پرتاب آن پایگاه فضایی پلستسک در روسیه بود. سینا 1 به سفارش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در شرکت پالیوت در شهر اُمسک روسیه طراحی و ساخته شده بود.

نوشت افزار آنتی باکتریال 99 درصد باکتری ها را از بین می برد

اطلس آکسیلیا (Atlas Axillia) مفتخر است اولین نوشت افزار آنتی باکتریال سری لانکا را معرفی کند. با بازگشایی مدارس، مادران در سراسر کشور نگران سلامت و ایمنی فرزندانشان هستند. این محصولات جدید توسط اطلس با همکاری موسسه فناوری نانو سریلانکا (SLINTEC) ساخته شده است و دارای فناوری آنتی باکتریال پیشرفته ای است که در سری لانکا توسعه یافته است و 99.9 درصد باکتری های موجود در سطوح این کتاب ها و قلم های ویژه را از بین می برد.

20 سال آینده زندگی بدون فناوری های فضایی ممکن نیست / ایران در صندلی سیزدهم حوزه هوافضای جهان

رئیس پژوهشگاه هوافضا با اشاره به اینکه امروزه زباله های فضایی برای بیشتر کشور ها دردسرساز شده است، گفت: اکنون 170 میلیون قطعه زباله در فضا رها شده که 20 هزار قطعه آن ها بزرگتر از توپ تنیس و 500 هزار قطعه بزرگتر از توپ پینگ پونگ است که با سرعت 8/7 کیلومتر بر ساعت در مدار زمین می چرخند که باید حتما برای این زباله ها کاری انجام داد. ما باید به دنبال سوخت های بیو و بایو که دوستدار طبیعت هستند، باشیم وگرنه طبق پیش بینی ها تا سال 2600 میلادی زمین به گلوله آتش تبدیل خواهد شد.

سیاره ای غول پیکر که می تواند روی آب شناور گردد / زحل جایی برای زندگی بشر دارد؟

زحل، مانند مشتری، بیشتر از هیدروژن و هلیوم ساخته شده است. در مرکز زحل یک هسته متراکم از فلزات مانند آهن و نیکل وجود دارد که توسط مواد سنگی و سایر ترکیبات که در اثر فشار و گرما جامد شده اند، احاطه شده است. تصور آن سخت است، اما زحل تنها سیاره در منظومه شمسی است که چگالی متوسط آن کمتر از آب است یعنی این سیاره گازی غول پیکر می تواند روی آب شناور گردد!

صفر تا صد دستاورد های یکساله ناسا / از خاتمه اجاره نشینی در روسیه تا یافتن فرازمینی ها و اعزم فضانورد به ماه

جالب است بدانید که این آژانس فضایی به تازگی گزارشی منتشر نموده که در آن نشان می دهد در سال 2019 پیروز به فراوری بیش از 64.3 میلیارد دلار درآمد از کل اقتصاد آمریکا شده است. ناسا در این مدت از فعالیت بالغ بر 312 هزار موقعیت شغلی حمایت نموده که نتیجه آن پرداخت رقمی در حدود 7 میلیارد دلار مالیات است. به گفته جیم برایدنستاین، مدیر ناسا، این بازدهی مالی با سرمایه گذاری فقط نیم درصد بودجه دولت آمریکا حاصل شده است.

سلول های سرطانی با استفاده از چارچوب های آلی فلزی نابود می شوند

مطالعه جدیدی که در نشریه Science Advances به چاپ رسیده، نشان می دهد که با استفاده از چارچوب های آلی فلزی در مقیاس نانومتری می توان رادیکال آزاد ایجاد کرد. این رادیکال آزاد شده توسط تابش اشعه ایکس می تواند به صورت مستقیم سلول های سرطانی را هدف قرار دهد.

چگونه با آموزش نوع نوشتن، فرزندانی باهوش داشته باشیم؟ / ثمره دیجیتالی شدن مدارس و نگارش ها

تحقیقی جدید بر روی مغز نشان می دهد که نوشتن با دست به بچه ها یاری می نماید تا بیشتر یاد بگیرند و مطالب را بهتر به خاطر آورند. پروفسور آدری ون درمیر، از دانشگاه علوم و فناوری نروژ معتقد است که باید راهبرد های ملی مناسب وجود داشته باشد تا اطمینان حاصل گردد که بچه ها حداقل آموزش نوشتاری را دریافت می نمایند. نتایج چندین مطالعه نشان می دهد که هم بچه ها و هم بزرگسالان هنگامی که می نویسند مطالب را بهتر یاد گرفته و بخاطر می آورند. اکنون مطالعه دیگری نیز همین موضوع را تأیید می نماید. انتخاب نوشتن با دست به جای استفاده از صفحه کلید، بهترین یادگیری و ماندگاری مطالب را به همراه دارد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

malayro.ir: مالزی: سفر به کشور زیبای مالزی و دیدار از شهرهای توسعه یافته کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 35574

به "سیاره ای غول پیکر که می تواند روی آب شناور گردد! ، از نوشت افزار آنتی باکتریال 99 درصدی تا نابودی سلول های سرطانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاره ای غول پیکر که می تواند روی آب شناور گردد! ، از نوشت افزار آنتی باکتریال 99 درصدی تا نابودی سلول های سرطانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید