شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع دسترسی به شبکه جهانی نیست

به گزارش بلاگ پو، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در شبکه ملی اطلاعات سرویس های پرسرعت و مطمئن داخلی به مردم ارائه خدمت خواهند کرد، گفت: شبکه ملی اطلاعات به هیچ وجه به معنای قطع دسترسی به شبکه جهانی و مسدودسازی نیست.

شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع دسترسی به شبکه جهانی نیست

عیسی زارع پور روز پنجشنبه در حاشیه سفر به شهر مقدس قم در جمع خبرنگاران، اضافه کرد: شبکه ملی اطلاعات تا افق زمانی 1404 راه اندازی خواهد شد و آرایش تمام وزارت ارتباطات و فناوری اطاعات بر تحقق سریع این شبکه معطوف و برای این منظور شورای راهبری شبکه ملی اطلاعات تشکیل شده است.

وی بعلاوه با اشاره به مسائل ایجاد شده برای شبکه سوخت رسانی کشور، گفت: این مشکل در کمترین زمان ممکن حل شد و شرایط به شرایط عادی بازگشت؛ اگر شبکه ملی پرسرعت با مدیریت داخلی ایجاد گردد زیرساخت های کشور در برابر حملات بیرونی بهتر مراقبت و پشتیبانی می گردد.

وی گفت: اپراتور کودک و نوجوان با دسترسی های خاص در دست اقدام است و در چند ماه آینده یک فضای سالم و ایمن برای بچه ها طراحی خواهد شد تا خانواده ها بتوانند از این ظرفیت ها استفاده نمایند.

زارع پور گفت: هم اکنون محتوا و سایت های مفید، سالم و ایمن جهت بچه ها و نوجوانان ایجاد شده و خانواده ها در صورت تمایل می توانند بچه ها را از این طریق به فضای مجازی متصل نمایند.

وی ابراز داشت: بعلاوه نرم افزارهای کنترل نیز مانند سایر کشورهای جهان برای محافظت بچه ها در برابر آسیب های اجتماعی در قالب این طرح در اختیار پدر و مادرها قرار خواهد گرفت تا این افراد کمترین ضربه را از این فضا ببینند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ما فضای مجازی را فرصت می بینیم که باید در کنار استفاده از ظرفیت های آن، آسیب های موجود را هم تدبیر کنیم.

وی اعلام کرد: در قالب این سفر و ملاقات با علمای حوزه های علمیه و مراجع تقلید برنامه های وزارتخانه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تبیین شد و نقطه نظرات، دغدغه و و نگرانی های بزرگان حوزه در این مسائل مورد بحث نهاده شد و برنامه های دولت جهت برطرف این نگرانی ها بیان شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر به قم با آیات علوی گرگانی،نوری همدانی و مکارم شیرازی از مراجع تقلید و اعرافی مدیر حوزه های علمیه، سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و اعضای کمیسیون سیاسی اجتماعی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری ملاقات و گفت و گو می نماید.،،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 57205

به "شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع دسترسی به شبکه جهانی نیست" امتیاز دهید

1 کاربر به "شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع دسترسی به شبکه جهانی نیست" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع دسترسی به شبکه جهانی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید