شورا و شهرداری یاسوج دست از دو دستگی و اختلافات بردارند

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: در شورای تامین شهرستان بویراحمد با کل اعضای شورا و شهرداری جلسه ای برگزار کردیم، توصیه می کنیم منیت را کنار گذاشته و دست از دو دستگی و اختلافات بردارند.

شورا و شهرداری یاسوج دست از دو دستگی و اختلافات بردارند

شاهرخ کناری عصر روز شنبه، 18 آبان ماه در بازدید از غرفه خبرنگاران در دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های استان کهگیلویه و بویراحمد، اضافه کرد: اعتباری که در سطح استان در دولت تدبیر و امید قابل قیاس نیست. حدود 1500میلیارد تومان اعتبارات ملی، ملی-استانی و تملک به استان اختصاص داده شده است.

وی اظهار کرد: از 238میلیارد تومان از این اعتبارات به شهرستان بویراحمد اختصاص داده شده 90میلیارد تومان را در کمیته برنامه ریزی تملک دارایی های سرمایه ای توزیع کردیم.

فرماندار شهرستان بویراحمد توضیح داد: اخیرا 10درصد از 100 میلیارد تومان باقی مانده را برای یاری های تبصره 19به بخش خصوصی شهرستان واگذار کردیم تا این بخش رونق پیدا کند.

کناری بیان نمود: اعتبارات اشتغال روستائیان و عشایر را که حدود 50 درصد 250میلیارد تومان یعنی 120میلیارد تومان بوده در بویراحمد جذب شده است.

وی بیان کرد: در کنار این اعتبارات، یاری هایی به کارگروه برطرف موانع فراوری انجام گرفته که عمده پروژه های این کارگروه در شهرک های صنعتی بویراحمد بوده است.

فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: در کارگروه برطرف موانع فراوری تقریبا در هر جلسه یک تا سه کارگاه برطرف مشکل شده و به چرخه فراوری در شهرستان بویراحمد بازگشته اند.

کناری اظهار کرد: 4600 واحد مسکونی در شهرستان بویراحمد را تشکیل پرونده داده ایم و از محل اعتبارات سیل و زلزله که 200 میلیارد تومان بوده است عمدتا یا ساخته و به بهره برداری رسیده اند و یا در حال ساخت هستند.

وی ادامه داد: در بخش کشاورزی و خسارات سیل 2070 پرونده در سامانه سجا وارد نموده ایم که اکنون آماده پرداختند و جهاد کشاورزی آغاز به پرداخت می نماید.

فرماندار شهرستان بویراحمد توضیح داد: با توجه به خدمات رسانی های اداره کل و این موضوع که اداره کل باید کل استان و مرکز استان را پوشش دهد و بخشی از التهابات بازار ناشی از این است که برخی ادارات همچون صنعت، معدن و تجارت را در سطح شهرستان نداریم که اگر داشتیم شاید التهاب بازار در حد کنونی نبود.

کناری بیان نمود: باوجود تامین اعتبارات برای تاسیس 8 دستگاه شهرستانی، تنها تعزیرات حکومتی شهرستان راه اندازی شد و بقیه دستگاه ها تاسیس نشده و عملا اعتباراتشان سوخته شد.

وی با بیان اینکه اختلافات مجموعه شورای اسلامی شهر یاسوج و شهرداری ابتدا باید ریشه یابی شوند که این ناکارآمدی ها از کجا نشئت می گیرد و چرا مرکز استانی هستیم که مثل شهرهای کوچک اداره می گردد ادامه داد: آیا ما واقعا اعتبار با درآمد لازم را نداریم؟

فرماندار شهرستان بویراحمد اضافه کرد: ما همه شاخص ها را داریم و اعتباراتی که اصطلاحا در شهرداری یاسوج است اعتبارات کمی نبوده اند و بودجه ای که شهرداری پیگیر بود که محقق گردد را به میزان 120میلیارد تومان مصوب کردیم.

کناری اظهار کرد: در حالی که چارت سازمانی شهرداری یاسوج زیر 100نفر است چرا به 1308 نفر حقوق می دهد؟ این مسائل شهرداری یاسوج همگی محصولات سال جاری نبوده و مربوط به سال های گذشته نیز می باشد.

به گزارش خبرنگاران، فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: یاسوج، تنها مرکز استانی است که ناوگان عمومی و خط اتوبوس فعال ندارد در حالی که 37 دستگاه اتوبوس و بیش از 40 دستگاه مینی بوس در سازمان اتوبوسرانی استان است.

کناری با بیان اینکه یک پل مکانیزه در مرکز استان پیدا نمی گردد، ادامه داد: سیما و منظر شهری، نبود زیرگذر و رو گذر، مرکز مانیتورینگ و سینما از جمله معضلاتی هستند که مردم می بینند.

وی توضیح داد: توقع این است که شورا برنامه هایش اجرا گردد. فرمانداری وظیفه دارد تشکیل هیئت رئیسه دهد و رئیس، نائب رئیس و دبیر را معین کند که صورت گرفته اما اگر موردی آنالیز نشد باید خودشان حل و فصل نمایند.

فرماندار شهرستان بویراحمد اظهار کرد: در شورای تامین شهرستان بویراحمد با کل اعضای شورای شهر و شهرداری جلسه ای برگزار کردیم و توصیه می کنیم با هم همکاری نمایند و خودخواهی و منیت را کنار گذاشته و دست از دو دستگی و اختلافات بردارند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 15504

به "شورا و شهرداری یاسوج دست از دو دستگی و اختلافات بردارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورا و شهرداری یاسوج دست از دو دستگی و اختلافات بردارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید