عامل دپوی خودرو های خودروسازان ایرانی تعیین شد

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، حمید مرادی، با بیان این که کمیاب شدن اقلام الکترونیک، سبب افزایش فراوری خودرو های دارای کسری قطعه شده، توضیح داد: این موضوع فرایند تامین زیرمجموعه الکترونیک را در سطح جهانی دچار اختلال نموده است.

عامل دپوی خودرو های خودروسازان ایرانی تعیین شد

وی افزایش درخواست اقلام کامپیوتری و الکترونیکی به علت بیماری کرونا و تغییر سبک زندگی مردم از سویی و خروج یکی از شرکت های فراوریکننده این اقلام از چرخه فراوری از سوی دیگر را از عوامل مهم مسائل ایجاد شده در تامین آن دانست و گفت: مسائل ایجاد شده، در بعضی از کشور های مبدا و عرضه کننده مواد اولیه سبب کاهش شدید فراوری سیلیکون به عنوان ماده اولیه فراوری اقلام الکترونیک شده است.

مرادی از برنامه ریزی برای کاهش تبعات این معضل جهانی در زنجیره تامین ایران خودرو اطلاع داد و گفت: اقدامات مناسبی برای تامین هر چه سریع تر اقلام الکترونیکی اختصاص یافته تا بتوانیم تاثیر این بحران جهانی در صنعت قطعه سازی کشور را به حداقل کاهش دهیم.

مرادی اضافه نمود: طبق جدول قطعات کسری محصولات ایران خودرو که در اختیار نهاد های نظارتی قرار می گیرد، در حال حاضر کسری قطعه سبب متوقف ماندن خودرو های ناقص در پارکینگ های این شرکت شده است. بیشترین کسری مربوط به قطعات با فناوری پیشرفته و الکترونیکی است.

وی توضیح داد: با برنامه ریزی اجرا شده، گروه صنعتی ایران خودرو با وجود مسائل، کوشش نموده تحویل خودرو به بازار و مشتریان مطابق با قرارداد صورت گیرد و تعداد تعهدات دارای تاخیر زمانی در تحویل کاهش قابل توجهی داشته و این فرایند کاهشی ادامه دارد.

منبع: صداوسیما

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 22 بهمن 1400 بروزرسانی: 22 بهمن 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 59443

به "عامل دپوی خودرو های خودروسازان ایرانی تعیین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عامل دپوی خودرو های خودروسازان ایرانی تعیین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید