عدم همکاری سازمان ها 1200 هکتار فضای سبز را به تهدید تبدیل می نماید

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، حسن شفیعی ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: مراکز گردشگری ناژوان جزو اولین مراکز گردشگری در کشور بوده است که با وجود آکواریوم، جاده سلامت، باغ خزندگان، پرندگان، باغ پروانه ها و غیره توانسته گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب کند به طوری که در ایام نوروز بیش از 400 هزار نفر از مراکز گردشگری ناژوان بازدید کردند و تا اواخر شهریور گردشگران بسیاری از منطقه پارکی ناژوان بازدید می نمایند و در نیمه دوم سال بیشتر بازدید تیم های دانش آموزی و اردوهای دانش آموزی را داشتیم.

عدم همکاری سازمان ها 1200 هکتار فضای سبز را به تهدید تبدیل می نماید

وی بیان داشت: بیش از 55 درصد دبی آب چاه های منطقه ناژوان خشک گردیده است و با این احتساب میزان آب به کمتر از نصف رسیده است.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان شهرداری اصفهان با اعلام اینکه نزدیک به 80 درصد منطقه ناژوان رو به خشکی است، افزود: در منطقه ناژوان یک هزار و 200 هکتار فضای سبز داریم و با این وضعیت موجود خشکسالی چگونه می توان فضای سبز این منطقه را نجات داد.

4 منطقه شهری اصفهان در خطر روبرو با ریزگردهاست

وی با اعلام اینکه بیش از 600 هزار اصله درخت در ناژوان وجود دارد، توضیح داد: با توجه به نسبت جمعیت اصفهان از هر سه نفر از شهروندان اصفهانی یک درخت در ناژوان باید باشد.

شفیعی با بیان اینکه یک سوم درختان فضای سبز ناژوان در تملک و حوزه شهرداری قرار گرفته است و یک سری از باغات نیز متعلق به مردم است اما اگر قادر به نگهداری آن نباشند از سوی شهرداری با اختیار مالکان خریداری می گردد، گفت:بیش از 30 درصد گونه های درختی موجود در ناژوان مثل بید و چنار از گونه های پر آب هستند.

وی گفت: امروز به خاطر کم آبی، گرما و اشعه مستقیم خورشید دچار خزان زودرس بسیاری از چنارها و بید گردیده است.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان شهرداری اصفهان بیان داشت: درصورتی که نتوانیم فضای سبز ناژوان را نگه داریم و هر چه زودتر فکر عاجلی برای تامین آب این منطقه نکنیم این فرصت به تهدید مبدل می گردد و قطعا مناطق یک، پنج، 13 و 9 اصفهان تحت گرد و غبارهای حاصل از ریزگردهای منطقه ناژوان قرار می گیرد.

امکان آبیاری قطره ای در ناژوان وجود ندارد

وی با اشاره به اینکه باید مخازن ذخیره آب برای فضای سبز ایجاد گردد، توضیح داد: برای حفظ فضای سبز ناژوان برنامه کوتاه مدت و میان مدت را درنظر گرفتیم که در قالب این برنامه کلکتور فضای سبز ناژوان باید احداث گردد و همچنین تصفیه خانه لوکال پساب برای منطقه ناژوان در نظر گرفتیم.

شفیعی ادامه داد: امکان آبیاری قطره ای برای حفظ درختان ناژوان نیست زیرا درختانی که 20 تا 30 سال ریشه در آب زاینده رود داشته است را نمی توان با این روش آبیاری زنده نگه داشت.

وی با تاکید بر اینکه سال جاری یک مخزن دو هزار مترمکعبی و یک مخزن هزار متر مکعبی به مجموعه مخازن ذخیره آب ناژوان اضافه خواهد شد، توضیح داد: یکی از مخازن در ضلع شمال و دیگری در ضلع جنوب زاینده رود احداث می گردد که برای این مهم اعتباری معادل 20 میلیارد ریال پیش بینی گردیده است.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان شهرداری اصفهان با بیان اینکه سه طرح پیشنهادی میان مدت برای مقابله با کم آبی به تایید اداره خدمات شهری و کارشناسان سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان رسیده است، گفت: سازمان های جهادکشاورزی و آب منطقه ای باید مجوزهای لازم را صادر نمایند چرا که اگر اقدامات اجرایی لازم صورت نگیرد، ناژوان از فرصت به تهدید تبدیل خواهد شد.

آبفا اجازه ساخت تصفیه خانه در منطقه ناژوان را صادر کند

مدیر طرح ساماندهی ناژوان شهرداری اصفهان بیان داشت: بیش از 40 کیلومتر از 52 کیلومتر از مادی های ناژوان شبکه و لوله گذاری گردیده است.

وی گفت: آنچه امروزه در دستور کار شهرداری قرار گرفته است این است که اجازه هیچ گونه تغییر کاربری و امکان ساخت و سازی داده نمی گردد و استانداری اصفهان طی سه سال اجازه یک مورد تغییر کاربری نداده چراکه هدف حفظ باغات ناژوان است.

شفیعی با بیان اینکه ناژوان اصفهان بیش از 20 ورودی دارد، گفت: به منظور نجات فضای سبز ناژوان احتیاج به همراهی آب و فاضلاب شهری داریم تا مجوز ساخت تصفیه خانه به ما داده گردد.

وی با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب اجازه احداث و برداشت پساب را به ما بدهد، گفت: تامین اعتبار اجرای این طرح از سوی شهرداری است زیرا تصفیه خانه های پساب به شش میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد و برای احداث کلکتور به اعتباری بالغ بر 11 میلیارد تومان احتیاج داریم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 1497

به "عدم همکاری سازمان ها 1200 هکتار فضای سبز را به تهدید تبدیل می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم همکاری سازمان ها 1200 هکتار فضای سبز را به تهدید تبدیل می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید