عسگری: به ما می گویند شکیبا باشید اما پاداش دلاری فوتبال احتیاج به صبر نداشت

به گزارش بلاگ پو، قهرمان کاراته دنیا گفت: در حالی به ما می گویند برای دریافت حق خود صبر کنید که در رشته فوتبال صبری وجود نداشت و پاداش های دلاری بعد از هر مسابقه پرداخت می شد.

عسگری: به ما می گویند شکیبا باشید اما پاداش دلاری فوتبال احتیاج به صبر نداشت

بهمن عسگری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در مورد عملکرد خود در مسابقات کاراته سری A اتریش و کسب مدال برنز گفت: سال 97، سال پرشوری برای من بود و باز هم مثل همواره در این مسابقات نیز لطف خدا شامل حال من شد. در لیگ جهانی سری A اتریش به خاطر پرواز طولانی که برای ما تهیه شده بود و همچنین کم کردن زیاد وزن در یک سال اخیر، شرایط سختی داشتم. با این وجود کوشش کردم که با تمرکز کافی در مسابقات مبارزه کنم و سال خوب و پرپیروزیت خود را با کسب یک مدال خوشرنگ دیگر تمام کنم.

وی توضیح داد: وزن 75 کیلوگرم مسابقات اتریش با حضور 220 ورزشکار، دومین وزن شلوغ مسابقات بود و من با کومیته شانس مجدد برای کسب مدال برنز،7 مبارزه انجام دادم. از لحاظ بدنی در این مسابقات فوق العاده بودم، اما در دیدار پنجم مقابل حریف ایتالیایی با وجود یک اشتباه از طرف خودم، متاسفانه از طرف تیم داوری خیلی اذیت شدم و در نهایت مسابقه را واگذار کردم. در ابتدای دیدار مقابل حریف ایتالیایی یک اشتباه انجام دادم اما در ادامه آن را جبران کردم و داوران نیز امتیاز یک ضربه پا و دست من را ندادند.

قهرمان مسابقات جهانی اسپانیا اضافه کرد: به هر حال در کاراته برد و باخت وجود دارد و بازیکنی می تواند پیروز باشد که شکست ها را گردن خودش بیاندازد. در مجموع حضور در اتریش یک اتفاق خوب بود و باعث شد مرتکب اشتباهی شوم که با درس دریافت از آن در مسابقات معتبرتر آن را تکرار نکنم و بدون اشتباه مسابقه و با کسب مدال دل مردم و جامعه کاراته را خرسند کنم.

عسگری در مورد اعلام رنکینگ المپیک کاراته و حضور در صندلی دوم وزن 75- کیلوگرم گفت: با توجه به اینکه نفر اول رنکینگ المپیک وزن 75 کیلوگرم، کاراته کا ژاپنی است و او ناخودآگاه به دلیل میزبانی از رنکینگ جدا خواهد شد، در اصل در صندلی نخست حضور دارم. قطعا دلیل حضور من در این صندلی رنکینگ به دلیل حضور یک تیم خوب پشت تیم و به خصوص من است. باید از تمام کسانی که برای من زحمت کشیدند، به خصوص کادرفنی خوب تیم ملی تشکر کنم.

وی اضافه کرد: شهرام هروی حمایت و لطف زیادی در این مدت از من داشته است و فدراسیون کاراته نیز با وجود تمام ضعف ها از تمامی ملی پوشان حمایت نموده است. همچنین باید از خانواده و همسر عزیزم که در طی این جهت سخت همراه و همیار من بودند و همچنین دکتر حجتی که من را به خودباوری رسانده است، تشکر کنم. از ابتدای سال 97 تمام اولویت های خود را معین کردم و قصد داشتم در قهرمانی آسیا، بازی های آسیا و مسابقات جهانی به مدال طلا برسم که خدا را شکر به این مهم دست یافتم و در لیگ های جهانی نیز مدال های خوبی کسب کردم. در حال حاضر نیز تمام فکر و ذکر خود را در ابتدا روی کسب سهمیه و در ادامه مدال طلای المپیک گذاشتم.

قهرمان بازی های آسیایی اندونزی تاکید نمود: مهمترین هدف من در سال 98 حفظ دستاوردهای سال 97 است که واقعا کار سختی است. در طی این جهت، من و کاراته ایران احتیاجمند حمایت همه مسئولین ورزش کشور هستیم. در سال آینده 9 مرحله لیگ جهانی را پیش رو داریم و از مسابقات آینده در مراکش نیز تمام امتیازات کسب شده به صورت کامل محاسبه خواهد شد و همین موضوع کار را سخت تر می نماید.

عسگری با توجه به احتیاجهای تیم ملی کاراته در مسابقات پیش رو عنوان نمود: از مسئولان ورزش خواهش می کنم در طی این جهت به فدراسیون و بچه های کاراته بیشتر توجه نمایند. تیم ما متاسفانه در مسابقات کامل نیست و در حالی که اکثر کشورها از ماساژور، پزشک و دکتر روانشناس بهره مند هستند ما از هیچ کدام از این شرایط بهره نمی بریم. تیم ما در امسال حداقل هر یک ماه یک بار یک مسابقه دارد و با توجه به فشردگی مسابقات و کم کردن وزن احتیاجمند حضور پزشک روانشناس و ماساژور هستیم.

وی در ادامه اعلام کرد: واقعا بعضی بچه های ما به دلیل آسیب دیدگی توان مبارزه در دیدارهای خاتمهی مسابقات اخیر را نداشتند و این یک ضعف بزرگ برای ما خواهد بود و همین موضوع باعث شد در چند دیدار خاتمهی کاراته کاهای ما در تاتامی حاضر نشوند. انجام 5 تا 7 مسابقه در روز نخست مسابقات لیگ های جهانی باعث گرفتگی بدن های ما می گردد و برای حضور در دیدار خاتمهی واقعا نیز به حضور یک ماساژور داریم که متاسفانه تا امروز بی بهره بودیم.

ملی پوش وزن 75- کیلوگرم تیم ملی کاراته ابراز امیدواری کرد: امیدوارم با رفع شدن موانع تیم ما کامل تر به مسابقات آینده اعزام گردد تا نقاط ضعف ها را احساس نکنیم و با ذهنی آماده مبارزه کنیم. در حال حاضر و با وجود افتخارات اخیر تیم ملی کاراته همه از این تیم انتظار کسب نتایج را خوب دارند که من حق می دهم، اما باید مسائل نیز رفع گردد تا روند مدال آوری کاراته ایران در مسابقات المپیک ادامه داشته باشد و به کاروان کشورمان یاری کند.

عسگری در پاسخ به این سوال که برگزاری اردوی مشترک با تیم فرانسه بعد از خاتمه مسابقات لیگ جهانی اتریش امکان مصدومیت بازیکنان تیم ملی را افزایش نخواهد داد، گفت: با توجه به افتخار آفرینی کاراته ایران در سالیان اخیر همه تیم های جهان دوست دارند و افتخار می نمایند که با بچه های ما تمرین نمایند. در این مدت و بعد از تیم ایتالیا، فرانسه نیز با توجه به در پیش بودن مسابقات اروپایی خود درخواست برگزاری اردوی مشترک با تیم ملی را داشت. در تیم ما جوانانی مانند امیرمیرزایی، مهدی قرائی زاده، صالح اباذری، مجید حسن نیا و مهدی خدابخشی به چنین اردوهای مشترکی احتیاج دارند و کادرفنی تیم ملی نیز به فکر همه بازیکنان است.

وی اعلام نمود: در این شرایط احتیاج بود که من، ذبیح الله پورشیب و سجاد گنج زاده نیز به عنوان بزرگترهای تیم در کنار جوانان در اردوی فرانسه باشیم. امیر مهدی زاده نیز به دلیل برگزاری استاژ فنی در آلمان امکان حضور در این اردوی مشترک را نداشت و علی اصغر آسیابری نیز به دلیل مسائل شخصی به ایران بازگشت. اینکه زمان برگزاری اردوی مشترک با فرانسه بعد از خاتمه لیگ جهانی اتریش مناسب نبود، درست است و باید ریکاوری می کردیم، اما بچه های تیم ملی حرفه ای هستند و مراقب خودشان هستند. با توجه به زمان کم تا مسابقات مراکش این اردو حکم ریکاوری و آماده سازی تیم ملی را دارد تا هم آسیب نبینیم و در کنار آن از این اردو بهره ببریم. قطعا با بررسی حریفان مستقیم فرانسوی این اردو برای ما نیز خوب خواهد بود.

قهرمان کاراته آسیا در مورد اعتراض ورزشکاران به اظهارات اخیر داورزنی گفت: در یک سال اخیر افتخارات زیادی از طرف بچه ها کسب شده است، اما پرداخت پاداش و حق و حقوق ما محقق نشد و اخیرا نیز مصاحبه داورزنی همه ما را ناامید کرد. نمی دانم چرا فقط ورزشکاران باید مسائل جنگ مالی را درک نمایند. ما در کشوری زندگی می کنیم که در داشته و نداشته ها ساختیم و می دانم شرایط مالی کشور خوب نیست. داورزنی عنوان نموده است که ورزشکاران باید صبر نمایند و ما نیز در 6 ماه اخیر صبر کردیم، اما دوستان که شرایط جنگ مالی را می دانستند چرا به ورزشکاران قول تجلیل و پرداخت پاداش ها را دادند.

عسگری اعلام نمود: اکثر ورزشکاران غیر از ورزش درآمد و کاری ندارند و چشم امید آنها به پاداش و تجلیل های سالیانه است تا پس از آنکه با دل و جان برای بالا بردن پرچم ایران زحمت کشیدند، به حق خود برسند. اکثر قهرمانان ما متاهل و دارای فرزند هستند و بعد از کوشش یک ساله به دنبال یک خروجی برای خانواده خود هستند و در شرایط فعلی نیز با سختی زندگی خود را اداره می نمایند. من هیچ درآمدی غیر از حضور در لیگ کاراته ندارم که واقعا سقف قرارداد در یک سال کم و ناچیز است. این در حالی است که برای حضور و وزن کم کردن در هر مسابقه باید میلیون ها تومان خرج کنم. امیدوارم ورزشکاران ما به حق و حقوقی که حقشان است تا خاتمه سال برسند.

وی در خاتمه توضیح داد: در حالی به ما عنوان می نمایند که برای دریافت حق خود صبر کنید که در رشته فوتبال صبری وجود نداشت و پاداش های دلاری بعد از هر مسابقه پرداخت می شد. بچه ها فوتبال نیز زحمت کشیدند و به دنبال شادکردن دل مردم بودند، اما صبری برای آنها وجود نداشت و سایر ورزشکاران بعد از 4 سال کوشش برای حضور و کسب مدال در بازی های آسیایی باید صبر نمایند. اگر قرار به صبر کردن بود همه باید صبر می کردند و نباید تبعیضی میان رشته ها وجود داشت. امیدوارم همانطور که ورزشکاران دل مردم را شاد کردند، مسئولان نیز به قول های خود عمل نمایند و دل ورزشکاران در خاتمه سال شاد و به آنها انگیزه برای مسابقات بعدی تزریق گردد.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 5195

به "عسگری: به ما می گویند شکیبا باشید اما پاداش دلاری فوتبال احتیاج به صبر نداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عسگری: به ما می گویند شکیبا باشید اما پاداش دلاری فوتبال احتیاج به صبر نداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید