عمان از تجارب علمی موسسه رازی بهره مند می گردد

به گزارش بلاگ پو، ایرنا نوشت : موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی یکی از مراکز مهم علمی و پژوهشی دنیا به شمار می رود که نمونه تولیدات آندر زمینه واکسن های انسانی و دامی در دنیا کم نظیر است .

عمان از تجارب علمی موسسه رازی بهره مند می گردد

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

این موسسه که از سال 1303 در حصارک کرج فعالیت دارد ، تاکنون با یاری محققان و پژوهشگران خود خدمت ارزشمندی به جامعه بشری و کشور نموده است .

براین اساس همه ساله شمار زیادی از مسئولان و محققان کشورهای مختلف دنیا و منطقه با سفر به استان البرز از مجموعه فعالیت های این موسسه بازدید و تفاهم نامه های همکاری امضاء می نمایند.

در تازه ترین رویدادهای علمی و مالی این موسسه بازدید هیات علمی از کشور عمان به چشم می خورد که برای انعقاد تفاهم نامه به ایران سفر نموده است.

عضو هیات علمی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از امضای تفاهم نامه همکاری های مشترک بین این موسسه و دانشگاه نزوی کشور عمان به ویژه در زمینه شناسایی زهر و فراوری پادزهر تا 2 ماه آینده اطلاع داد.

دکتر عباس زارع میرک آبادی در حاشیه بازدید یک هیئت علمی از دانشگاه نزوی عمان از موسسه رازی، گفت: این برنامه به درخواست هیات عمانی و با هدف ایجاد ارتباط دو جانبه و آنالیز شرایط انعقاد تفاهم نامه همکاری های متقابل و اجرای پروژه های مشترک بین موسسه رازی و دانشگاه نزوی کشور عمان برگزار گردید.

وی اضافه نمود: تا 2 ماه آینده تفاهم نامه همکاری با حضور دکتر علی اسحاقی رئیس موسسه رازی در دانشگاه میزبان به امضا خواهد رسید و همکاری های دو جانبه شروع خواهد شد.

زارع میرک آبادی با بیان اینکه دانش موجود در موسسه رازی برای پیشبرد اهداف این دانشگاه در زمینه پادزهر و زهر کارآمداست، یادآور شد: موسسه رازی نیز می تواند با مشارکت دانشگاه نزوی، بعضی از طرح های تحقیقاتی یا فراوریی خود را با استفاده از امکانات و تجهیزات موجود در این دانشگاه پیش ببرد.

عضو هیات علمی موسسه رازی اظهار داشت: دانشگاه نزوی، یک دانشگاه بین المللی است و با دانشگاه لیورپول کشور انگلستان در پروژه های متعدد همکاری و مشارکت دارند گرچه موسسه رازی به لحاظ دانش علمی در زمینه پادزهر و زهر پیشرو و برجسته است اما این دانشگاه نیز از امکانات مناسبی در بخش بیولوژیک برخوردار است که می توانیم از آن بهره مند شویم.

46

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 12 مرداد 1398 بروزرسانی: 13 شهریور 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 8003

به "عمان از تجارب علمی موسسه رازی بهره مند می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمان از تجارب علمی موسسه رازی بهره مند می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید