عکس ، اولین لوگوی تاریخ پرسپولیس؛ تابوشکنی عادل فردوسی پور

به گزارش بلاگ پو، عادل فردوسی پور در آن سال ها اولین نفری بود که در پخش زنده مسابقات فوتبال، از نام پرسپولیس برای صدا کردن سرخ ها سود برد.

عکس ، اولین لوگوی تاریخ پرسپولیس؛ تابوشکنی عادل فردوسی پور

به گزارش خبرنگاران، حمله عجیب محمدرضا زنوزی، مالک باشگاه تراکتورسازی به نام و عنوان باشگاه پرسپولیس با اعتراض گسترده طرفداران این تیم همراه شده است. نگاهی به اولین نشان رسمی سرخپوشان پایتخت در دهه چهل، به خوبی آشکار می نماید نام این باشگاه همواره پرسپولیس بوده است. در سال 1360، سازمان تربیت بدنی نام بولینگ عبده را به مجموعه ورزشی شهید چمران تغییر داد و قرار شد پرسپولیس از سال 1361، با نام دیگری فعالیت کند. بازیکنان در اعتراض به این تصمیم، در بازی با هما در جام باشگاه های تهران حاضر نشدند و قهرمانی این مسابقات را از دست دادند.

پایان در سال 65 تغییر نام باشگاه به پیروزی رخ داد، اما مقاومت مردم و مطبوعات مستقل اسم پرسپولیس را زنده نگه داشت. عادل فردوسی پور در آن سال ها اولین نفری بود که در پخش زنده مسابقات فوتبال، از نام پرسپولیس برای صدا کردن سرخ ها سود برد. پایان در سال 91 محمد رویانیان با انجام امور اداری، رسما نام پرسپولیس را به برند باشگاه برگرداند. بنابراین آنچه با مقاومت و میل مردم در کشاکش حوادث پایدار باقی مانده، از حالا به بعد هم ماندگار است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 فروردین 1399 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 20642

به "عکس ، اولین لوگوی تاریخ پرسپولیس؛ تابوشکنی عادل فردوسی پور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، اولین لوگوی تاریخ پرسپولیس؛ تابوشکنی عادل فردوسی پور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید