فناوری هسته ای به علم باستان شناسی کمک می کند

به گزارش بلاگ پو، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تلاش داریم با همکاری سازمان انرژی اتمی از فناوری هسته ای در باستان شناسی و به ویژه عمرسنجی آثار باستانی استفاده کنیم.

فناوری هسته ای به علم باستان شناسی کمک می کند

به گزارش خبرنگاران، مسعود سلطانی فر در حاشیه سمینار کاربرد فناوری هسته ای در پژوهش های میراث فرهنگی در جمع خبرنگاران گفت: ایران از سابقه 10 هزار ساله برخوردار است و به گفته کارشناسان 800 تا یک میلیون بنای تاریخی در کشور می توانیم داشته باشیم. ما تا به امروز پیروز شده ایم 100 تا 140 هزار بنا را شناسایی کنیم.

وی ادامه داد: ما امیدواریم با همکاری سازمان انرژی اتمی در بحث استفاده از فناوری هسته ای در باستان شناسی و به ویژه عمرسنجی و حفظ آثار باستانی همکاری کنیم.

سلطانی فر گفت: تلاش کرده ایم مسائل میراث فرهنگی را که در سال های قبل با جابجایی پژوهشگاه، معاونت صنایع دستی و معاونت میراث فرهنگی از تهران به شیراز به وجود آمد را رفع کنیم و خوشبختانه این سه بخش از سازمان به تهران برگشت و دوستان متوجه اشتباه بودن این تصمیم شدند.

وی ادامه داد: در رابطه با تجهیزات مربوط به باستان شناسی بخشی از این تجهیزات را سازمان تامین می کند بخشی از دستگاه های دیگر و بخشی هم باید در همکاری با کشورهای دیگر تهیه شود. ما امروز کارشناسان و متخصصان خبره ای در زمینه باستان شناسی داریم که از طریق یونسکو کارهای کارشناسی را در سطح منطقه انجام می دهند.

او افزود: کارشناسان ما همچنین قرار است در همکاری با یونسکو در کشورهای سوریه و عراق در رابطه با آثاری که در اثر حملات تروریست ها صدمه دیده اند مشارکت کنند. بنابراین سازمان خود را برای فعالیت گسترده همراه با تکنولوژی های روز آماده می کند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 20104

به "فناوری هسته ای به علم باستان شناسی کمک می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری هسته ای به علم باستان شناسی کمک می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید