قطار نخجوان ـ مشهد بزودی حرکت می نماید

به گزارش بلاگ پو، ایرنا نوشت: سید احمد حسینی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان در ملاقات با ماهر علی اف رییس راه آهن نخجوان همکاری ها با این منطقه خودمختار در زمینه ریلی از جمله راه اندازی قطار نخجوان به مشهد را مورد آنالیز قرار داد.

قطار نخجوان ـ مشهد بزودی حرکت می نماید

به گزارش سرکنسولگری کشورمان در نخجوان، در این ملاقات طرف نخجوانی اعلام نمود که همه مقدمات و آمادگی های لازم برای راه اندازی قطار در این جهت که امکان زیارت علاقمندان به حضرت امام رضا (ع) را فراهم می سازد، فراهم است و در صورت توافق نهایی مسوولین راه آهن جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، می توان اقدامات عملی در این زمینه را به خاتمه رساند.

در این ملاقات بعلاوه به نقش نخجوان در برقراری ارتباطات منطقه ای در زمینه راه آهن پس از تحولات ناشی از خاتمه جنگ اشاره گشت و طرف نخجوانی یادآور شد پتانسیل های که از قبل در این منطقه وجود داشته باشد می تواند در خدمت کشورهای منطقه از جمله جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد و راه آهن بندر عباس به قفقاز و روسیه و دریای سیاه برقرار شود که این به نفع همگان خواهد بود.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران نیز در این ملاقات ضمن اشاره به اهمیت ارتباطات منطقه ای، راه اندازی قطار نخجوان به مشهد را مقدمه ای برای حرکت در این جهت دانست و آمادگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نخجوان برای این منظور را اعلام نمود.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 18 بهمن 1400 بروزرسانی: 18 بهمن 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 59301

به "قطار نخجوان ـ مشهد بزودی حرکت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطار نخجوان ـ مشهد بزودی حرکت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید