قهرمانی خادم الشریعه در مسابقات شطرنج غرب آسیا، پنجمین سهمیه جام جهانی قطعی شد

به گزارش بلاگ پو، سارا خادم الشریعه با کسب عنوان قهرمانی مسابقات شطرنج غرب آسیا، سهمیه حضور در رقابت های جام جهانی را کسب کرد.

قهرمانی خادم الشریعه در مسابقات شطرنج غرب آسیا، پنجمین سهمیه جام جهانی قطعی شد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از فدراسیون شطرنج، مسابقه تکمیلی بین سارا خادم الشریعه و مبینا علی نسب برای معرفی قهرمان رقابت های غرب آسیا برگزار گردید و خادم الشریعه با پیروزی در هر دو دیدار، علاوه بر کسب عنوان قهرمانی، سهمیه حضور در جام جهانی را کسب کرد.

با توجه به آنکه در خاتمه 9 دور رقابت بخش بانوان مسابقات غرب آسیا، نتایج و امتیاز شکنی سارا خادم الشریعه و مبینا علی نسب برابر شد، تصمیم گرفته شد یک مسابقه دو جانبه تکمیلی در سه مرحله برگزار گردد تا تکلیف قهرمان مسابقات روشن گردد. قرار بود ابتدا 2 بازی 25 دقیقه با ده ثانیه پاداش برگزار می گردد و در صورت تساوی دو بازی پنج دقیقه با 3 ثانیه پاداش و اگر باز هم مساوی شد یک بازی مرگ ناگهانی 5 دقیقه در برابر 6 دقیقه برگزار گردد که با پیروزی خادم الشریعه در دو بازی نخست، وی به عنوان قهرمان معرفی گردید.

با این قهرمانی خادم الشریعه به عنوان پنجمین شطرنج باز ایران سهمیه حضور در جام جهانی را کسب کرد.

لازم به یادآوری است که عصر امروز در بخش مردان مسابقات قهرمانی غرب آسیا، احسان قائم مقامی به مقام قهرمانی رسیده بود. بدین ترتیب پرهام مقصودلو، محمدامین طباطبایی، علیرضا فیروزجا، احسان قائم مقامی و سارا خادم الشریعه نفرات ایران در جام جهانی شطرنج خواهند بود.

banima.ir: مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

chinaro.ir: مجله گردشگری چین، سفر به پکن، شانگهای هانگزو

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 8421

به "قهرمانی خادم الشریعه در مسابقات شطرنج غرب آسیا، پنجمین سهمیه جام جهانی قطعی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قهرمانی خادم الشریعه در مسابقات شطرنج غرب آسیا، پنجمین سهمیه جام جهانی قطعی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید