لزوم آمادگی سازمان امنیت و همکاری اروپا برای چالشهای جدید

به گزارش بلاگ پو، وزرای امور خارجه کشورهای اتریش، آلمان و ایتالیا در مقاله مشترکی در یک روزنامه آلمانی با تاکید بر اینکه بحران ها با شدت وحشتناکی به سمت ما هجوم می آورند خواهان تقویت سازمان امنیت و همکاری اروپا شدند.

لزوم آمادگی سازمان امنیت و همکاری اروپا برای چالشهای جدید

در سفر با بهترین تور هلند از کشور گلهای لاله دیدن کنید و آسیاب های بادی آمستردام هلند را نظاره گر باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزاری امور خارجه اتریش، آلمان و ایتالیا در مقاله مشترکی که در روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ به چاپ رسیده است بر این مسئله تاکید کردند که می خواهند سازمان امنیت و همکاری اروپا را تقویت نمایند تا اروپا را امن تر نمایند.

در این مقاله آمده است که سازمان امنیت و همکاری اروپا باید خود را برای تکالیف و چالش های جدید آماده کند و احتیاج به این تشکل فوری تر از همواره است. این سازمان به یک دستور کار قوی برای آینده احتیاج دارد.

وزرای خارجه این سه کشور مهم اروپایی در آستانه برگزاری شورای وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا که فردا (پنجشنبه) در هامبورگ برگزار می گردد تاکید کردند که بحران ها و درگیری ها در حال حاضر نه تنها در سوریه، لیبی، یمن ، عراق یا افغانستان با تراکم و شدت وحشتناکی به سوی ما هجوم می آورد. همچنین در اروپا روزگار و اوضاع ناامن تر شده است.

وزرای خارجه کشورهای آلمان، اتریش و ایتالیا در این مقاله مشترک تاکید کردند که با الحاق کریمه به روسیه و درگیری ها در شرق اوکراین حتی مسئله جنگ و صلح دوباره به قاره ما بازگشته است. سنگ بنای معماری صلح اروپایی که چندین دهه محکم به نظر می رسید از این طریق در معرض خطر قرار گرفته است.

در این دوران طوفانی اروپا احتیاج دارد که ساختارهای مشترک برای امنیت و پایداری را دوباره ایجاد کند و تشکل هایی برای ساختن اعتماد از دست رفته بسازد.

وزاری امور خارجه این سه کشور مهم اروپایی می خواهند سازمان امنیت و همکاری اروپا را در پنج زمینه عملیاتی تقویت نمایند که از جمله آن عبارتند از ایجاد فرمهای جدید تبادل نظر، توسعه ابزارهای موجود، آغاز جدید در زمینه کنترل تسلیحات متعارف، رویکردهای مشترک برای چالش های جهانی و ایجاد شرایطی برای یک سازمان امنیت و همکاری اروپایی شایسته عمل و مناسب. همه اعضای این تشکل باید حمایت های اقتصادی و سیاسی لازم که به آن احتیاج است را ارائه دهند.

فردا (پنج شنبه) در هامبورگ شورای سالانه وزاری 57 کشور عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا با حضور حدود 50 وزیر امور خارجه برگزار می گردد. قبل از آغاز رسمی این ملاقات اشتاین مایر عصر امروز با نمایندگان جامعه مدنی کشورهای عضو ملاقات کرد. بیش از نود سازمان غیر دولتی از کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا در این نشست شرکت کردند. شورای وزیران سازمان امنیت و همکاری اروپا یک بار در سال برگزار می گردد تا درباره مسائل امنیتی فوری مشاوره نمایند.

این نشست قرار است فردا تحت شدیدترین تدابیر امنیتی برگزار گردد. پلیس هامبورگ حدود 10.500 نیروی پلیس را برای تامین امنیت این نشست به کار گرفته است. علاوه بر این افسران پلیس فدرال و جنایی نیز در عملیات حضور دارند. امنیت هر وزیر با بیش از 200 نیروی پلیس تامین می گردد.

این نشست و تدابیر اتخاذ شده در سالن نمایشگاه هامبورگ که محل برگزاری شورای وزرای سازمان امنیت و همکاری اروپا است همچنین تمرینی برای نشست مهم ترین کشورهای صنعتی موسوم به جی بیست است که در جولای 2017 در همین محل و برای اولین بار با حضور دوناد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا برگزار می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 13 شهریور 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 18208

به "لزوم آمادگی سازمان امنیت و همکاری اروپا برای چالشهای جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم آمادگی سازمان امنیت و همکاری اروپا برای چالشهای جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید