مأموریت فضا حقایق تغییرات آب و هوا را روشن می نماید

به گزارش بلاگ پو، قرار است به زودی یک فضاپیما مأموریت مهمی را درباره حقیقت تغییرات آب و هوایی انجام دهد که داده های به دست آمده از آن برای بسیاری از پژوهش ها مرجع باشد.

مأموریت فضا حقایق تغییرات آب و هوا را روشن می نماید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از بی بی سی، انگلیس میخواهد یک مأموریت فضایی را برای به دست آوردن اندازه گیری مطلق نور منعکس شده از سطح زمین راهنمایی کند.

از این اطلاعات برای کالیبراسیون مشاهدات سایر ماهواره ها استفاده می گردد و به آنها امکان مقایسه آسانتر داده ها داده می گردد.

فضاپیمای جدید با نام حقیقت، در ماه نوامبر توسط کشورهای عضو آژانس فضایی اروپا برای توسعه تصویب شد.

هواداران این مأموریت انتظار دارند که داده های به دست آمده برای کسب اطمینان در پیش بینی تغییرات آینده آب و هوا یاری نماینده باشد.

دانشمندان و مهندسان روز سه شنبه برای آغاز برنامه ریزی این پروژه دیدار کردند؛ نمایندگان صنعت از انگلیس، سوئیس، یونان، جمهوری چک و رومانی در مرکز فنی Esa در هارول، آکسفوردشایر جمع شدند.

این آژانس 32.4 میلیون یورو (27.7 میلیون پوند) برای طراحی اولیه اختصاص داده است، با این وجود رهبری علمی در خصوص مأموریت اجرا شده توسط آزمایشگاه ملی فیزیکی انگلیس اجرا شده است.

قرار است این فضاپیما به یاری یک دوربین، نقشه مفصلی از تابش خورشید را که از سطح زمین منعکس می گردد تهیه کند؛ بیابان ها، مزارع برفی، جنگل ها و اقیانوس ها از جمله موارد پوشش این نقشه است.

نقشه باید از چنان کیفیت خوبی برخوردار باشد که بتواند مرجع استاندارد برای تمام فضاپیماهای تصویربرداری دیگر باشد که آنها به واسطه این نقشه مشاهدات خود را تنظیم و تصحیح نمایند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 19288

به "مأموریت فضا حقایق تغییرات آب و هوا را روشن می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مأموریت فضا حقایق تغییرات آب و هوا را روشن می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید