مجموعه بزرگ ورزشی ویژه معلولان در قزوین احداث می گردد

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، سیروس مالمیر در نشست خبری ستاد اجرایی بزرگداشت هفته ملی پارالمپیک استان قزوین که روز شنبه در آموزش و پرورش استثنایی قزوین برگزار گردید اظهارداشت: در حوزه ورزش استعدادهای درخشانی داریم که در صورت شناسایی و حمایت میتوانند افتخارآفرین باشند.

مجموعه بزرگ ورزشی ویژه معلولان در قزوین احداث می گردد

وی اضافه کرد: در حال حاضر دو سالن ورزشی ویژه برای معلولان داریم و سرانه ورزش بسیار پایین است و باید برای آن تدبیر کرد.

مالمیر توضیح داد: ورزش برای عموم مردم یک تفریح و درکنارآن قهرمانی است و برای معلولان نقش توانبخشی و حضور در اجتماع را دارد اما اگر معلول رشته ورزشی را اشتباه انتخاب کند دچار آسیب های فیزیکی هم می گردد و ما وظیفه داریم برای انتخاب درست رشته های ورزشی نیز هدایت لازم را انجام دهیم.

وی اظهارداشت: اختصاص 27 صدم درصد ارزش اضافه نموده به ورزش موجب احیا رشته های ورزشی شد و اعتبارات ورزشی تا 500 برابر افزایش یافت و به توسعه ورزش یاری شایانی کرد.

مالمیر یادآورشد: در استان قزوین 52 هیئت ورزشی داریم که اکثرا تک رشته ای هستند اما در بخش معلولان 21 رشته داریم.

وی گفت: یک سالن ورزش ویژه معلولان داریم که بالای 20 سال قدمت دارد ولی هیچ سالنی مناسب سازی نشده و در شرایطی که بطور میانگین 10 درصد جمعیت استان معلول است اما امکانات ما مناسب این جمعیت نیست و در مناسب سازی شهری و سالنهای ورزشی هم مشکل داریم.

مالمیر یادآورشد: بیشتر معلولان از روستا هستند و از دهیاران و بخشداران انتظار داریم اگر فرد معلولی را می شناسند به هیئت جانبازان و معلولان معرفی نمایند.

دبیر هیئت ورزشی جانبازان و معلولان استان قزوین توضیح داد: باید در بخش ورزشی زیرساخت مهیا گردد و با توجه بیشتر به ورزش معلولان به توانبخشی این افراد یاری کنیم.

مالمیر گفت: ورزش به افزایش توانمندی و روحیه معلولان یاری می نماید اما در 21 رشته فقط سه مربی داریم و باید این کمبود جبران گردد اما در کنار آن ظرفیت های زیادی هم داریم و برای نمونه آماده ایم پذیرای دوره های مربیگری معلولان کشور در قزوین باشیم.

مجموعه بزرگ ویژه معلولان در قزوین احداث می گردد

مالمیر در خصوص ضرورت احداث مجموعه بزرگ ورزشی در قزوین اظهارداشت: یک زمین 5 هزار متری در پونک ویژه معلولان در حال تملک است تا بتوانیم با یاری بخش خصوصی علاقمند فاز اول ساخت استادیوم ویژه معلولان را با 7 میلیارد تومان عملیاتی کنیم.

وی در خصوص ورزشکاران پارالمپیک هم گفت: تعداد این ورزشکاران بسیار کم است اما با استعداد یابی ورزشی نسبت به شناسایی و تضمین سلامت و تندرستی ورزشکاران معلول اقدام می کنیم.

مالمیر اظهارداشت: در حال حاضر 120 معلول ورزشکار داریم که به صورت مستمر ورزش می نمایند و در هیئت جانبازان و معلولان استان ساماندهی ورزشکاران نونهال تا بزرگسال را شروع نموده ایم که حدود 700 نفر ورزشکار به صورت مستمر و پراکنده در این هیئت شناسایی شده اند.

دبیر هیت جانبازان و معلولان استان قزوین توضیح داد: تیم اعزامی ایران در مسابقات پارآسیایی جاکارتا مقام سوم را کسب کرد که شش نفر از استان قزوین نماینده داشتیم.

وی با اعلام اسامی مدال آوران تیم اعزامی به مسابقات پارآسیایی جاکارتا گفت: قهرمانان شایسته استان قزوین موفق شدند در این رقابت ها باکسب 2 مدال طلا توسط حسین فرزانه سیاهکل در والیبال نشسته و محسن جلیلوند در گلبال، همچنین یک مدال نقره توسط علیرضا قورچی بیگی در شطرنج نابینایان و کم بینایان و یک مدال برنز توسط سمیرا جلیلوند در گلبال بانوان به افتخارات کشور و استان بیفزایند که جای تقدیر دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 2200

به "مجموعه بزرگ ورزشی ویژه معلولان در قزوین احداث می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجموعه بزرگ ورزشی ویژه معلولان در قزوین احداث می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید