محتوای موضوعات روانشناسی در فضای مجازی کنترل می شود

به گزارش بلاگ پو، اصفهان- خبرنگاران- رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: کمیسیونی به منظور کنترل فضای مجازی در زمینه تولید و انتشار محتواهای روانشناسی در این سازمان تشکیل شده است.

محتوای موضوعات روانشناسی در فضای مجازی کنترل می شود

به گزارش خبرنگاران، محمد حاتمی روز سه شنبه درهمایش روز روانشناسی و مشاوره در تالار شریعتی دانشگاه اصفهان اضافه نمود: بررسی های اجرا شده بیانگر آن است که 32 درصد فضای مجازی را مطالب روانشناسی تشکیل می دهد که از سوی افراد غیرمتخصص ارائه می شود.

وی تاکید کرد: این مطالب شامل نکاتی درباره مهارت های زندگی، مشاوره خانواده، شیوه های فرزندپروری و سایر مسائل مرتبط است که از کتاب های روانشناسی استادان این حرفه برداشت می شود.

حاتمی گفت: تنها پنج درصد فضای مجازی در اختیار استادان و دانش آموختگان روانشناسی است در حالی که سوء استفاده از حرفه روانشناسی توسط افراد بدون تخصص آسیب های عاطفی و مالی بسیاری به اجتماع وارد می کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه دیدگاه مردم نسبت به مشاوره و روانشناسی و مراجعه به این مراکز نسبت به 2 دهه قبل تغییرکرده است، گفت: هم اکنون مردم مشاوره را در تمام امور زندگی از جمله رفتار در خانواده، تربیت فرزندان، مهارت های زندگی و بسیاری موارد دیگر وارد کرده اند.

رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشورگفت: هم اینک بیش از 150 هزار دانشجو در دانشگاه های مختلف کشور در رشته روانشناسی مشغول به تحصیل هستند و به مرور زمان این توسعه کمی توسعه کیفی را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی شرح داد: به دنبال انعقاد تفاهمنامه ای با وزارت علوم و همچنین وزارت بهداشت هستیم تا بتوانیم امکانات کارورزی و ارتقای صلاحیت حرفه ای را برای دانشجویان و دانش آموختگان این رشته فراهم کنیم.

حاتمی با اشاره به اهمیت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره به عنوان سازمانی با سرمایه اجتماعی گفت: وظایف این سازمان شامل استاندارد سازی فعالیت های روانشناسی در دستگاه های مختلف، نظارت و همچنین آموزش روانشناسان است.

وی همچنین به راه اندازی اندیشکده روانشناسی مبتنی بر فرهنگ اسلامی ایرانی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این اندیشکده با هدف بومی سازی این حرفه و با حضور افراد متفکر در حوزه روانشناسی تشکیل خواهد شد.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی اصفهان نیز در این همایش گفت: روانشناسی با مفاهیم کلیدی عجین شده است و هر جا که صحبت از موضوعات مهم در رابطه با پیشرفت و توسعه کشور می شود نمی توان روانشناسی و سلامت را نادیده گرفت.

محمدسعید محمدی اضافه نمود: با توجه به افزایش آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق و سایر موارد، نیاز به روانشناس بیش از پیش احساس می شود.

در خاتمه این مراسم که با حضور استادان، دانشجویان و نماینده مردم اصفهان در مجلس و مدیرکل بهزیستی اصفهان برگزار گشت؛ شماری از استادان پیشکسوت روانشناسی استان اصفهان تجلیل شدند.

6022 / 6994

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 6695

به "محتوای موضوعات روانشناسی در فضای مجازی کنترل می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محتوای موضوعات روانشناسی در فضای مجازی کنترل می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید